תחזוקה שוטפת

קוזמו7

New member
תחזוקה שוטפת

אוקיי, אז קניתי אופניים. איך מומלץ לשמור עליהם, איך לנקות, כל כמה זמן צריך לקחת אותם לאיש מקצוע כדי שיבדוק ויטפל?

אני חדש בתחום. כל עצה תתקבל בברכה
 

ItsikH

Member
אני מניח שכוונתך לאופני כביש
לא הזמן קובע כמו המרחק
לכל רכיבי האופניים המסתובבים יש תוחלת חיים "נקובה" בק"מ מטעם היצרן ולפי הדגם - לא אומר שיישחקו בדיוק ברגע הנקוב, אלא רק שבהתקרבו כדאי לבדוק.
צמיגים - לבדוק שהסוליה לא שחוקה. בנוסף, מומלץ אחרי כל רכיבה, ובכל עצירה, לסרוק היטב את הצמיגים לזכוכיות או מפגעים אחרים - הוצאתם בזמן יכולה למנוע פנצ'ר.
רפידות בלמים - לבדוק שהחריצים נראים היטב. רפידות שחוקות אומרות לא רק בלימה לקויה אלא אף נזק לחישוק.
גלגלים - שמיניות [להשאיר למכנופן מיומן את הטיפול בהן]. גם את מתח השפיצים כדאי לבדוק ברפרוף מעת לעת.
נקיון - עיקר הלכלוך הרלוונטי מצטבר על החלקים המשומנים, בעיקר השרשרת והגלגל"שים, בפרט במעביר האחורי. לנקות ביסודיות, רצוי עם מברשת ייעודית, ולשמן שימון דק ביותר. כדאי גם את החישוקים לנגב לאחר כל רכיבה לטובת יעילות הבלימה. השאר - ניגוב פשוט יספיק לרוב.
שרשרת: שרשרות 10 מומלץ להחליף אחרי 2500ק"מ, אבל יש מדיד להתארכותה לקביעת הצורך בהחלפתה [ויש גם שיטות לבדוק זאת ידנית].
קסטה: מומלץ אחת לשתי שרשרות להחליף גם אותה, אבל גם זה אפשר לבדוק באמצעות כלים מתאימים. אי החלפת שרשרת בזמן עלולה להאיץ את בלאי הקסטה.
כיוון הילוכים: בניגוד לאופני שטח, אין כל כך סיבה להילוכים לצאת מכיוון, עדיין מומלץ לבדוק מעת לעת, ואפילו את האוזן שישרה [ד"א מומלץ להחזיק אוזן רזרבית - זה אינו פריט סטנדרטי אלא ספציפי לכל דגם בנפרד. גאווה ישראלית - יש יצרן בעל שם לאוזניים ב...תפן]. לכוון, אם נדרש, אפשר עצמאית - זה די קל: בשום פנים לא לגעת בברגי ההגבלה [הברגים שמגבילים את המעביר בקצות הטווח] - אתה ממש לא רוצה שרשרת נופלת או מעביר שמסתבך בגלגל - הבורג שמותח את הכבל עצמו נמצא בכניסה של הכבל למעביר, אפשר לראות בעין איך סיבובו מזיז את המעביר, ולכוון כך שיעמוד בדיוק מול הגלגל"ש המתאים בקסטה.
קליטים גם מתבלים די מהר, הבלאי שלהם נראה בעין וגם מורגש היטב.
 
למעלה