תחזית התנועה/פקקים - איילון צפון ועוד

משה9

New member
תחזית התנועה/פקקים - איילון צפון ועוד

אמנם הנבואה ניתנה לשוטים, אבל בכל זאת: האם התקיים כאן דיון לגבי איך תיראה התנועה על הכבישים בעתיד, למשל עוד עשור?
דוגמא: בעקבות פתיחת איילון עד 531, העומס יירד קצת מכביש החוף כי הרבה ייסעו באיילון עד 531 ואז יחתכו ל-4 או 6. מעט אחר כך יחובר איילון לכביש החוף באזור שפיים. לדעתי מה שיקרה הוא שבכביש החוף בין גלילות לשפיים התנועה תרד והוא ייהפך לסוג של כביש מקומי שמיועד בעיקר לעובדים/גרים בהרצליה, וכן למי שמגיע מצפון לכביש 5 כי אין פניה מאיילון לכביש 5 מזרח. כמעט כל מי שיסע מהצפון לתל אביב או לדרום יעלה על איילון באזור שפיים, והוא יהיה הציר המרכזי. יש לקוות שהעליה אליו תהיה טובה מהעליה לכביש 5 במחלף גלילות - סביר שכן כי זה יהיה אלכסוני ולא 90 מעלות כמו עכשיו. בכיוון ההפוך יש לקוות שנתיב החיבור מאיילון לכביש החוף יהיה ארוך מאוד, אחרת יהיו פקקים בחיבור. לדעתי יש ליצור נתיב רביעי בין החיבור (כאמור באזור שפיים) עד אחרי וינגייט, שם כבר יש נתיב רביעי.
כעת אין הרבה תנועה באיילון מצפון לגלילות - משמש בעיקר את תושבי ועובדי רעננה והרצליה. כאמור, ייהפך לציר מרכזי מכביש החוף, כך שסביר שתוך כמה זמן שני הנתיבים שיש עכשיו לא יספיקו. אני צופה שבבוקר הפקק יתחיל כבר מהסירה או מאזור גשר זאבי. יש לזכור כי בשנים הקרובות יאוכלסו בנתניה וחדרה עשרות אלפי יחידות דיור, כך שיהיה עומס רב בציר צפון דרום. כבר עכשיו ראינו שאפילו באוגוסט כביש החוף היה עמוס צפונה בשעות אחה"צ.
אשמח לשמוע תגובות לתחזית זו וכן תחזיות לגבי הצפוי במקומות נוספים.
 

משה9

New member
מקפיץ

מה, באמת זה לא מעניין אף אחד לדון על תחזיות?
 

yairp4

Active member
לגבי המשך האיילון וכביש 531

הקטע באיילון מצפון לגלילות כבר נבנה עם הכנה לשלושה נתיבים בכל כיוון וכיום השטח לנתיב השלישי מסומן כשוליים, אני מניח שיפתחו אותו כשיסיימו את ההארכה (כיום אין באמת צורך בנתיב נוסף שם). למיטב ידיעתי המחלף בשפיים יהיה כך שהאיילון יהיה הכביש הראשי וכביש החוף מדרום יהיה המשני, כך שתהיה זרימה טבעית לקטע החדש של האיילון. הקטע הזה פחות או יותר יחליף את כביש החוף המקביל ולהערכתי יוריד את התנועה בו בצורה דרסטית, אולי עד כדי כך שאפשר יהיה להוריד את אחד הנתיבים שם ולהסדיר את הכביש הזה בצורה נורמלית עם שוליים וקצת יותר מרווח בינו לבין הבתים.
לכביש 531 תהיה גם השפעה מסויימת על הפקקים בכביש 5 ויכול להיות שהוא באמת יפנה חלק מהתנועה שהייתה היום נוסעת על כביש החוף עד פולג לכביש 4, אבל מצד שני הוא יאפשר גישה ישירה מרעננה וכפר סבא לכביש החוף בלי הצורך לנסוע עד נתניה, כך שאולי זה יתאזן במידה מסויימת.

בצפון - אני מניח שלהמשך כביש 6 (עוקף יקנעם) תהיה השפעה משמעותית על זרימת התנועה שם, ואם יבנו בשנים הקרובות את הקטע של הזרוע המזרחית בין התשבי לישי זה יהיה שינוי גדול לטובה. בירושלים - הרחבת כביש 1 היא כמובן הפרוייקט המשמעותי ביותר שייתן לעיר סוף סוף כביש גישה מודרני ונוח. יש גם את העבודות על המשך כביש בגין ממלחחה לגילה.

יש עוד כמה, אבל צריך להתחיל את היום
 

משה9

New member
טוב שאיילון יהיה הכביש הראשי וכביש החוף המשני

היו צריכים לעשות את זה גם במחלף גלילות מצפון למזרח - שדרך המלך עולה על הגשר ומי שצריך לנמיר הוא שיפנה. עשו את זה הפוך ולכן יש שם בעיה מובנית ועומס תמידי. אף פעם התנועה לא חלקה שם.
ואל תבנה על להוריד נתיב מכביש החוף מדרום לשפיים - לכיוון דרום יהיה תנועה רבה של אלה שנוסעים מצפון וצריכים את 5 מזרח (כי מאיילון אין ירידה לשם), ורצועת חוף התכלת שתיבנה בהרצליה הולכת להתאכלס בהמון יחידת דיור, וסביר שאזור ההייטק בהרצליה יגדל, וגם מאזורים שונים בתל אביב לא נוח להגיע לאיילון ואנשים מעדיפים את נמיר, מה גם שסביר שאיילון עצמו יהיה עמוס עוד יותר מעכשיו עד קק"ל/גלילות, והרבה לא ירצו להגיע אליו בקטע המרכזי (ובגלילות אי אפשר להגיע ממערב ולהיכנס לאיילון להבדיל מפעם), והם ימשיכו לנסוע בכביש החוף (וגם התח"צ והבסיסים למיניהם...). אבל יהיה איזון מסוים.
טוב שירדו מהכוונה האוילית להמשיך את איילון עד חדרה. אין שום היגיון בשני כבישים כל כך קרובים באזור לא עירוני צפוף - פשוט צריך להרחיב כמו שצריך אחד וזהו (באזור עירוני צפוף יש לזה היגיון, ואכן עד שפיים זה אזור עירוני צפוף).
 

luckydude

Active member
נראה שיש תכנון לחיבורים נוספים

בין איילון לכביש 5. נלקח מ openstreetmap
 

yairp4

Active member
אכן, אמורים להשלים את מחלף גלילות מזרח

לצערנו זה לא חלק מהפרוייקט של הארכת איילון צפונה.
בכל מקרה, להערכתי גם בלי החיבורים החסרים עדיין תהיה ירידה רצינית מאוד בתנועה בכביש החוף. אל תשכח גם שלקטע הצפוני של האיילון יהיה חיבור לשבעת הכוכבים כך שאני מניח שרוב המגיעים מצפון יסעו משם לאיזור ההייטק, פשוט בגלל שהאיילון יהיה ההמשך הטבעי של כביש החוף והוא בוודאי יהיה יותר נוח מהכביש הקיים. תוסיף לזה את התנועה מצפון הרצליה ומרעננה שכיום עוברת דרך מחלף שמריהו (יכול להיות שיהיה גם יותר נוח להגיע מנמיר לאיזור הזה ע"י ירידה במחלף הסירה ועלייה לאיילון בשבעת הכוכבים מאשר לנסוע דרך מחלף שמריהו ורחוב המעפילים).
 

luckydude

Active member
אם כך, זה יהיה טמטום רציני לא להשלים

את המחלף לקראת סיום החיבור הצפוני בין נתיבי איילון לכביש החוף. חבל מאוד.
 

משה9

New member
ממזרח צפונה היה במשך כמה שנים עד שבוטל

ומצפון מזרחה - זו חתיכת עבודה, וזה צריך להיות מסונכרן עם העבודות שעושים עכשיו בהוספת נתיב באיילון צפון מקק"ל עד גלילות ובכביש 5 מגלילות מזרחה לכיוון הכפר הירוק. אבל כמו שאני מכיר את העניינים פה, לא בטוח שיש ממש תיאום וחשיבה...
 

luckydude

Active member
בירושלים חשוב גם להתחיל לזוז עם הקמת כביש 16.

אחרת כל התנועה בכביש הדה-לוקס שבונים תמשיך להנקז לאותה נקודה בעייתית בכניסה לעיר.
 

משה9

New member
למה? אפשר להיכנס לכביש 9

זה מאוד נוח ולא כולם עוד הפנימו את זה. גם דרומה (דרך גולדה מאיר ובגין).
 

amit1270

New member
בנוסף, בכביש 9 יש רק 2 נתיבים בכל כיוון

ויהיה קשה מאוד להרחיב אותו (המנהרות לא מספיק רחבות).
 

משה9

New member
בינתיים הוא רחוק מלהגיע לקצה הקיבולת...

ולמיטב זכרוני זה דווקא ממש מהר להגיע איתו לדרום העיר, יותר מהר מלנסוע דרך הכניסה לעיר, ימינה בהרצל ושמאלה לבגין.
 

amit1270

New member
ומה לגבי היציאה מהעיר?

נסעת שם פעם בשעות אחה"צ בכיוון מערב?
 

משה9

New member
כן, אבל באופן כללי עדיף להרחיב כבישים קיימים

מלסלול חדשים.
זה הרבה יותר פשוט. לא חסר שם מקום - צריך פשוט לסדר את החיבור, ואני בטוח שיעשו את זה גם כך במסגרת כביש 1. זו לא הסיבה לסלילת כביש. זה כמו שמטופש היה לחשוב בכלל על להאריך את איילון עד חדרה כשהוא כל כך צמוד לכביש החוף - פשוט יש להרחיב את כביש החוף! כל כך יותר זול ופשוט (עד שפיים זה בסדר כי זה אזור עירוני צפוף ברובו, אבל אחר כך ממש אין טעם).
 

amit1270

New member
זה לא אותו דבר כמו איילון עד חדרה

כביש 16 הוא לא כביש מיותר ולעיר בסדר גודל של ירושלים מגיע שתהיה עוד כניסה, ביחוד לחלקה הדרומי.
 

luckydude

Active member
שוליים בכביש 2...

באמת היה נחמד אם היו מוסיפים שוליים. אני לא מקנא במי שנתקע על כביש 2 במחלף כפר שמריהו - סכנת נפשות.

אולי כמו שאמרת, אחרי פתיחת נתיבי איילון לשפיים זה יהיה ישים.
 

משה9

New member
כאמור, לדעתי אין מה לבנות על זה

כמה שכביש 2 בקטע שפיים-גלילות יהפוך לשולי, עדיין שני נתיבים זה מעט מדי.
 
למעלה