תחזית התנועה/פקקים - איילון צפון ועוד
אמנם הנבואה ניתנה לשוטים, אבל בכל זאת: האם התקיים כאן דיון לגבי איך תיראה התנועה על הכבישים בעתיד, למשל עוד עשור?
דוגמא: בעקבות פתיחת איילון עד 531, העומס יירד קצת מכביש החוף כי הרבה ייסעו באיילון עד 531 ואז יחתכו ל-4 או 6. מעט אחר כך יחובר איילון לכביש החוף באזור שפיים. לדעתי מה שיקרה הוא שבכביש החוף בין גלילות לשפיים התנועה תרד והוא ייהפך לסוג של כביש מקומי שמיועד בעיקר לעובדים/גרים בהרצליה, וכן למי שמגיע מצפון לכביש 5 כי אין פניה מאיילון לכביש 5 מזרח. כמעט כל מי שיסע מהצפון לתל אביב או לדרום יעלה על איילון באזור שפיים, והוא יהיה הציר המרכזי. יש לקוות שהעליה אליו תהיה טובה מהעליה לכביש 5 במחלף גלילות - סביר שכן כי זה יהיה אלכסוני ולא 90 מעלות כמו עכשיו. בכיוון ההפוך יש לקוות שנתיב החיבור מאיילון לכביש החוף יהיה ארוך מאוד, אחרת יהיו פקקים בחיבור. לדעתי יש ליצור נתיב רביעי בין החיבור (כאמור באזור שפיים) עד אחרי וינגייט, שם כבר יש נתיב רביעי.
כעת אין הרבה תנועה באיילון מצפון לגלילות - משמש בעיקר את תושבי ועובדי רעננה והרצליה. כאמור, ייהפך לציר מרכזי מכביש החוף, כך שסביר שתוך כמה זמן שני הנתיבים שיש עכשיו לא יספיקו. אני צופה שבבוקר הפקק יתחיל כבר מהסירה או מאזור גשר זאבי. יש לזכור כי בשנים הקרובות יאוכלסו בנתניה וחדרה עשרות אלפי יחידות דיור, כך שיהיה עומס רב בציר צפון דרום. כבר עכשיו ראינו שאפילו באוגוסט כביש החוף היה עמוס צפונה בשעות אחה"צ.
אשמח לשמוע תגובות לתחזית זו וכן תחזיות לגבי הצפוי במקומות נוספים.
אמנם הנבואה ניתנה לשוטים, אבל בכל זאת: האם התקיים כאן דיון לגבי איך תיראה התנועה על הכבישים בעתיד, למשל עוד עשור?
דוגמא: בעקבות פתיחת איילון עד 531, העומס יירד קצת מכביש החוף כי הרבה ייסעו באיילון עד 531 ואז יחתכו ל-4 או 6. מעט אחר כך יחובר איילון לכביש החוף באזור שפיים. לדעתי מה שיקרה הוא שבכביש החוף בין גלילות לשפיים התנועה תרד והוא ייהפך לסוג של כביש מקומי שמיועד בעיקר לעובדים/גרים בהרצליה, וכן למי שמגיע מצפון לכביש 5 כי אין פניה מאיילון לכביש 5 מזרח. כמעט כל מי שיסע מהצפון לתל אביב או לדרום יעלה על איילון באזור שפיים, והוא יהיה הציר המרכזי. יש לקוות שהעליה אליו תהיה טובה מהעליה לכביש 5 במחלף גלילות - סביר שכן כי זה יהיה אלכסוני ולא 90 מעלות כמו עכשיו. בכיוון ההפוך יש לקוות שנתיב החיבור מאיילון לכביש החוף יהיה ארוך מאוד, אחרת יהיו פקקים בחיבור. לדעתי יש ליצור נתיב רביעי בין החיבור (כאמור באזור שפיים) עד אחרי וינגייט, שם כבר יש נתיב רביעי.
כעת אין הרבה תנועה באיילון מצפון לגלילות - משמש בעיקר את תושבי ועובדי רעננה והרצליה. כאמור, ייהפך לציר מרכזי מכביש החוף, כך שסביר שתוך כמה זמן שני הנתיבים שיש עכשיו לא יספיקו. אני צופה שבבוקר הפקק יתחיל כבר מהסירה או מאזור גשר זאבי. יש לזכור כי בשנים הקרובות יאוכלסו בנתניה וחדרה עשרות אלפי יחידות דיור, כך שיהיה עומס רב בציר צפון דרום. כבר עכשיו ראינו שאפילו באוגוסט כביש החוף היה עמוס צפונה בשעות אחה"צ.
אשמח לשמוע תגובות לתחזית זו וכן תחזיות לגבי הצפוי במקומות נוספים.