תחילתו של מסע לסופה של האלימות?

פלגיה

New member
לי יש שאלה צינית

אם הילד יגנוב - אז ירביצו להורים שלו? יש כאן מיש מש של החלטות, שחלקן רציניות מאוד וחבל על כל יום שהן לא מיושמות (כמו תלבושת אחידה, וקימה בהתחלת שיעור), וחלקן פופליסטיות ומיותרות. קנס כספי להורי תלמידים אלימים - לא יפחית אלימות. עבודות שירות לתלמידים עצמם - יכול לעזור.
 

לאה_מ

New member
אני לא מסכימה (אבל לא מסכימה גם

עם הכתבה - הדבר העיקרי שאיתו אני כן מסכימה, הם דוקא דבריו של אלי ישי, המצוטטים בסוף הכתבה, כי יש יותר מדי השקעה בהרתעה ופחות מדי השקעה במניעה, ואל לנו לשכוח שמערכת החינוך אמורה לעסוק בחינוך (בשביל הרתעה קיים המשרד לבטחון פנים...). אני חושבת שתלבושת אחידה וקימה בפני המורה הם סממנים ריקים מתוכן, שאפשר לוותר עליהם ולהגיע לתוצאות זהות בצורה אחרת. בעיני תלבושת אחידה זה מגוחך, ויותר מזה, מטיל על ההורים הוצאות מיותרות. אני כן בעד קוד לבוש ברור בבתי הספר, שייאכף. אבל אין לשם כך צורך בהשקעה מיותרת של ההורים בביגוד נוסף. בדיוק כמו שאני לא אבוא לעבודה בבגדים מסויימים, גם הילדים צריכים ויכולים ללמוד איזה לבוש מכבד את ביה"ס ואיזה לא, ולא צריך בשביל זה להתעקש על האחידות של חולצות הטריקו שלהם. גם לקום בפני המורה הוא סממן ריק מתוכן של כבוד, בעוד שרצוי וניתן לדרוש כבוד בהרבה מאד דרכים אחרות, שעוסקות באמת במונח "כבוד" ובמשמעותו (כולל המונח "כבוד הדדי"), ויוצקות הרבה מאד תוכן מחנך בנושא הזה. קנסות להורים, גם בעיני, הם רעיון מגוחך, אם כי, אני חייבת לציין באכזבה, שבנושא חגורות הבטיחות, למשל, אאל"ט הקנסות הוכיחו עצמם כאמצעי אכיפה יעיל יותר מאשר הסברה או פרסום
 
אז אני מסכימה עם חלק ועם חלק לא

ממה שכתבתן.
לתלבושת אחידה. זה רק יחסוך כסף מההורים.
לקום למורה. זה כל כך מנוגד לאופי הישראלי שזה פשוט מגוחך. כמו לקרוא לו בתואר מר/גברת. זה לא מקובל בצבא, במקומות עבודה, אז למה בבית ספר? לגבי קנסות-ככל הנראה שזה כן צעד נכון. עירית אשדוד כבר תבעה בבית משפט על נזקים שעשו נערים ששרפו תחנות. ולמה זה נכון? כי ממה שאני שומעת ההורים מגבים את הילדים האלימים וההורסנים. אולי אם זה יכאב להם בכיס הם כבר יגבו פחות ויעשו הכל כדי למנוע. מה לעשות אבל כנראה זה חלק מהאופי הישראלי "בבית שלי אפשר לאכול מהריצפה ואת הלכלוך אני זורק מהחלון החוצה".
 
../images/Emo45.gifמסכימה עם דבריך

לגבי תלבושת אחידה, לא ממש מפריע לי, לי מפריע יותר הקידה למורים, כמו בימי הביניים..
 

פלגיה

New member
תלבושת אחידה - ג'ינס וטי שירט

נראה לי מצויין. זה בא במקום "קוד לבוש" שאינו ברור כל כך. ואגב - אני בעד קוד לבוש גם למורות. לא יזיק. (ואם יש על החולצה את סמל בית הספר - אז מה?) לקום בפני המורה - לא כסממן כבוד, אלא כסימן להתחלת השיעור. רק מכניס למסגרת. אגב - בכיתה של הבן שלי המורה מקפידה על קימה בפני כל מבוגר שמגיע לכיתה. לא נרשמו כאבי רגלים. המורות למוזיקה מחייבות לשיר בעמידה, גם לא היו בעיות מיוחדות. וכמובן וברור שלתת מסגרת בלי לצקת תוכן בתוכה - לא יעזור כלום.
 

לאה_מ

New member
קוד לבוש

ג'ינס וטי שירט זה קוד לבוש מצויין. למה אני צריכה לקנות סט שלם של חולצות בי"ס, בעוד שטי שירט רגילה עולה בדיוק את אותו מחיר, והארון של הבן שלי כבר מלא בכאלה??? בדיוק לזה התכוונתי. אני צריכה לקנות השנה תלבושת אחידה לשנה הבאה - נשמע לי שכקניה ראשונית צריך כ-5 טי שירטס עם שרוול קצר, עוד 3-4 עם שרוול ארוך ועוד כ-3 סווטשירטס לחורף - זה הרבה מאד בגדים והרבה מאד כסף, ובהתחשב בעובדה שגם טי שירטס רגילות אנחנו קונים בסוף עונה או בשוק, אני לא חושבת שהתלבושת האחידה תצא יותר בזול. בינתיים הבנתי גם שיש חולצות בגזרות לבנות ולבנים, כך שגם להעביר לבת שלי בעוד כמה שנים אולי יהיה לא רלוונטי - אז מה זה בדיוק חוסך לי, ולמה זה עדיף על קוד לבוש ברור ומוגדר (כמו ג'ינס וטי שירט)? ולגבי קימה בפני המורה - שוב, בעיני זה מנהג שאינו רלוונטי לישראל. זו לא דרך מקובלת למתן כבוד כאן. ואני בהחלט בעד לדרוש כבוד למורה, ולקבוע קודים של התנהגות ביחסי מורים-תלמידים-הורים. אין לזה שום קשר להפעלת שרירי הרגליים, שטוב מאד אם יופעלו בהפסקות, בשעורי ההתעמלות ואחרי שעות הלימודים, ויש עוד דרכים לסמן את תחילת השיעור (אולי שכחנו שצלצול היא אחת מהן...).
 

noa_f

New member
עקרונית את צודקת

גם לדעתי קניית טישירטים נוספים היו טרחה ועול, למרות שהבן שלי דוקא הצביע בעד. קוד לבוש שאומר: חולצה חייבת להיות בעלת שרוולים, לא קרועה, נוגעת במכנסיים (לפחות). מכנסיים או חצאיות לא יכולים להיות קצרים יותר מ-XX ס"מ מעל הברך, אסור כפכפים, אסור גופיות וכו' צריך להיות מספיק. אבל הבעיה היא לא אתי ואיתך, שממילא לא נשלח את הילד לביה"ס נראה כמו משהו מתרבות הגראנג', אלא אם מי שיבוא ויאמר: יש לי בארון של הילדה כבר 20 חולצות בטן, מה? עכשיו אני צריכה לקנות עוד חולצות? והבעיה היא, כמובן, גם בקושי הגדול יותר לאכוף קוד לבוש מאשר תלבושת, למרות שברור לכל אויל מתי זה "מהוגן" ו"מכובד" ומתי לא - כמו בכל דבר אחר, קל יותר לבתי הספר לזרוק את הכדור חזרה להורים, שיקנו משהו, מאשר להיות "הרעים".
 

פלגיה

New member
גם אני חושבת שקל יותר לאכוף תלבושת

ראיתי את זה בבית ספר שצפיתי בו בשיעורים. במקום להגיד לבנות "למה באת עם גופיה" ולהתחיל ויכוח, פשוט החזירו אותה הביתה שתביא תלבושת. ולא לכל אוויל ברור מה זה "מהוגן" ו"מכובד" כמו שהוכיחו תלבושות של מורות שבאו אלי ליום השתלמות (ואני מאוד מקווה שהן לא באות כך לבית הספר)
 
לאו דווקא יקר

בחנויות הבזאר יש טי שיירט ב-10 ש"ח ואת הדפסת לוגו בית הספר הם עושים בחינם. יעלה לי פחות מלקנות לו טי שירט אם הדפס של הדמויות האהובות עליו מסדרות האנימציה.
 
אז זהו?

לא תקני לו יותר חולצות שמוצאות חן בעיניו? נגזר עליו ללכת אך ורק עם תלבושת של בי"ס?
 
החיים לא נגמרים בבית הספר ../images/Emo13.gif

יש גם חיים מעבר. ואני זוכרת את עצמי כתלמידה עם תלבושת אחידה. ולא זכרונות רעים.
 
יש גם חיים מעבר

אבל למה הם צריכים להיות עם חולצה של בי"ס?
(ואם הם לא צריכים, אז אני משערת שבכל מקרה יש לו חולצות עם האנימציות שהוא אוהב. למה צריך להוסיף לכך את חולצות בי"ס?)
 

Tנקר בל

New member
קימה כמסמנת את תחילת השיעור

כשהייתי סטודנטית העברתי שיעורים בכמה בתי"ס, בחלקם הייתה נהוגה קימה למורה, ובחלקם - לא. מבחינתי, היה הבדל גדול בין השניים. היתרון מבחינתי לא היה בכבוד (אני לא מרגישה שהקימה מעניקה לי כבוד כל שהוא. סתם סממן חיצוני), אך ככלי להתנהלות נכונה יותר בתחילת השיעור - ההבדל ממש בלט. בכיתות שלא עומדים הזמן נמרח, וצריך לפנות ספציפית לתלמידים עד שיישבו מוכנים לתחילת השיעור (הצלצול מסמן את הכניסה לכיתה, בפועל - לא יושבים בכסא, אלא מסתובבים בכיתה). לעומת זאת, הנוהל של קימה, הוא בפועל - ללכת למקום, ולעמוד לידו בשקט, עד שהמורה מאפשר לשבת. ההליך יותר קצר, ואין צורך לפתוח את השיעור בהערות ובבקשות לשבת.
 
מורה טוב

לא צריך את המנהג הזה בשביל להשתלט על הכיתה, למורה רע המנהג לא יעזור. באשר למורה ממוצע... חבל שהממוצע אינו גבוה יותר.
 

פלגיה

New member
אצל מורה טוב, המנהג הזה קיים

כי ברגע שהוא נכנס לכיתה משתתקים וחוזרים למקום (שקול בעיני כנגד קימה). למורה ממוצע, המנהג הזה יכול לעזור כדי להיות מורה טוב.
 
לא מסכימה.

אם מורה לא מצליח להגיע למצב שהתלמידים משתתקים וחוזרים למקום מבלי שהוא צריך להתחנן בפניהם/לצווח עליהם, המנהג לא יעזור כי הוא לא משנה דבר אצלו, הוא רק חוסך ממנו להתאמץ להשתנות.
 

פלגיה

New member
אז כאן אנחנו חלוקות בינינו

כי אני חושבת שמשמעת בית ספרית לא צריכה להיות תלויית-מורה, אלא מסגרת של בית הספר. בשיטה של היום שהמורה עומד מול התלמידים, ואם הוא "מחזיק כיתה" (=שוטר) אז הוא נשאר, ואם לא אז הוא עוזב, מערכת החינוך מפסידה הרבה מורים טובים.
 
למעלה