תחילתו של מסע לסופה של האלימות?

המממ

הנה רשימת המחנכות שלי לפי הסדר, 3 בתי ספר כשאחד מהם הוא פרטי. 1. ח.ו - מצויינת. 2. א.ש - זוועתונית. 3. ב.מ - בן אדם טוב עם כוונות טובות אבל ללא כישורים מיוחדים המתאימים לתחום. 4. ז.פ - אני לא בטוחה שתיאור שלה לא ינגוד את תקנון הפורום. 5. ת.ג - בן אדם טוב עם כוונות טובות אך ללא כישורים... 6. א.ש - זוועתונית(ולא אותה אחת כמו ב2
) 7. מ.כ - עילוי. טובה מדי בשביל מערכת החינוך עד שעזבה לטובת עיסוק שיותר יתאים לכישוריה (לפחות מבחינה סביבתית). 8. ש.פ - עילוי. למדה עבודה סוציאלית ובכלל לא התכוונה להיות מורה. עשתה הסבה לצורכי התאמה לילדיפ. 9. א.ח - זוועתונית.
 
ללא כל צל של ספק.

(וגם עזבתי אותה לאחר כיתה ט') אבל דווקא תלמידים כמוני הם האינדיקציה הכי טובה לטיבו של מחנך.
 

ganooov

New member
לאו דווקא.

תלמידים כמוך הם כנראה ההוכחה שעבודה במערכת בעלת מסגרות קבועות פשוט לא מתאימה לחלק מהתלמידים.. תשאלי את פלגיה על זה
.
 
אי אפשר להיות הוכחה לשני דברים?

בעיקר כאשר אלה לא שני דברים סותרים. גם כאשר שתי אלה שהגדרתי כ"עילוי" היו המחנכות שלי ממש לא רציתי להיות בבי"ס, פשוט כי זו אני, וזה לא בשבילי. אני לא מאשימה בכך את המערכת, גם כי זה אכן לא תלוי בה אבל בעיקר בגלל שאני רואה בכך דבר מבורך (אבל אני משוחדת
). אבל, גם אם ההבדל לא היה ברצון לבוא לבי"ס, היה הבדל של שמים בארץ בהתנהלות שלי בתוך בי"ס. בעיות התנהגות מצדי היו אך ורק פונקציה של מי הייתה המורה שלי.
 
לא יודעת אם רק אתה

אבל ממה שראיתי בהמשך השרשור בתי הספר בהם למדת לאו דווקא שייכים לחינוך הממלכתי. "בסדר גמור" זה עניין של פרופורציה. כשיש כאלה זוועתונים אז כל מורה לא מועיל לא מזיק יוגדר כ"בסדר גמור". בעיני, זה לא מספיק. מבין המחנכות שלי לדעתי רק 3 היו מתאימות וראויות להיות מחנכות. האחרות, גם אלה שאינן קטסטרופה שאין כדוגמתה, עדיף היה לו מצאו עבודה אחרת (אך ככל הנראה לא מצאו)...
 

ganooov

New member
ממש לא בממלכתיים..

מערכת החינוך של ש"ס, חורב ירושלים, ישיבה תיכונית מטה בנימין, תיכון ערב ש-"שייך" לתיכון הדתי ג'ינוגלי.
 

ganooov

New member
המקום היחיד

שבו התקשרו לשאול מה קורה איתי מדאגה, ולא כדי להוסיף בסוף הערה שאם אמשיך ככה אעוף..
 
לא צריך לעשות הכללות, יש הרבה

מורים שהם מצוינים, ויש גם כאלה שלא ובאמת הגיע זמנם. אבל שכרם של המורים הוא כזה רעוע שהטובים הולכים לעבוד בבתי ספר פרטיים ומתוגמלים כראוי.
 

Tנקר בל

New member
../images/Emo31.gif

ואיך יאבחנו בין מקרי אלימות, שנובעים מחוסר היכולת של המורים לשלוט בכיתה, ולכן הם באחריות ישירה של המורים ( אם יש צורך בקנסות - שהם ישלמו את הקנסות
), לבין כאלה שנובעים מהזנחה הורית
אין לי נסיון עם ילדים בבתי"ס, אבל הנסיון שלי עם גנים מצביע על כך שרמת האלימות היא פעמים רבות, פועל יוצא של הגננת עצמה. יש גננות שמעוררות אלימות בכיתה, ויש כאלו שיודעות להשרות אווירה נעימה ונותנות כלים אחרים להתמודדות, ובהם אין לילדים צורך באלימות.
 

פלגיה

New member
מה לגבי אלימות בהפסקות?

זאת עיקר בעיית האלימות בבתי הספר, לא בשיעורים
 
בהפסקות יש מורה תורנית אחת

(כך לפחות בבית הספר בו למד בני) ומאוד קשה לפקח על הילדים במצב זה. מה גם, שמתיישבת ליד אותה מורה, מורה אחרת ובמקום לפקח ממש מתחילה פטפטת...
 
למעלה