תחילתו של מסע לסופה של האלימות?

מיכל שב

New member
אני עדיין לא מסכימה

זה בכלל לא משנה איך משלמים להם. לא צריך לפצות אותם בכלל על העבודה. כמו שלנו חשובה סביבת העבודה כך גם להם צריך להיות חשוב. החינוך מתחיל בבית ואנחנו צריכים כמה שיותר (בגלל העולם החומרי בחוץ) לחנך אותם למעשים טובים ולא לחומריות. זו דעתי.
 

פלגיה

New member
אני חושבת שמתן התעסוקה הוא תמריץ

מספיק לילדים משועממים. צביעת קירות היא פעילות דינמית (להבדיל מלמידה), יצירתית (להבדיל משיעור פרונטלי), ויש בה משהו מושך, שוב להבדיל מללמוד בבית הספר. בנוסף יש את הצ'ופר - "הי, ראית את הקיר הזה? זה אני ציירתי עליו"
 

מיכל שב

New member
אני יודעת שזה לא קשור אבל חייבת

לספר
כשהייתי בתיכון המורה לאומנות החליטה לקשט את קירות בית הספר ובחרה מספר ציורים (באמת יפים) של מספר תלמידים. אחד הציורים שנבחרו היה של חבר ללימודים שסרב בכל תוקף לצייר על הקיר. בסופו של דבר התברר שהעקשנות שלו היתה כי אמא שלי היתה מאוד מוכשרת והכינה לו את העבודות
לפחות היה לו גיבוי כשהזמינו את ההורים שלו לבי"ס לשיחה
 

פלגיה

New member
../images/Emo6.gif

רק שזה לא שונה מהיום כשרוב ההורים מכינים את שיעורי הבית עבור הילדים שלהם.
 

מיכל שב

New member
אחת הדברים הכי קשים לי כאמא היה

לפני שנה ביום ירושלים. יואבי היה בן 3 וביקשו בגן שהילדים יכינו עבודה על ירושלים. בחרנו את הכותל. יואבי צייר על הדף ואז הדבקנו גזרי בריסטול חום כמו כותל, הוספנו פתקים ואני העזתי לעזור וכתבתי למעלה "ירושלים". מסתבר שלא "הבנתי" את ההוראות. מסתבר שההוראות היו - הורים תכינו עבודה ותגידו שהילדים עשו
יואבי הגיע עםפ העבודה שלו שהיתה כל כך עלובה יחסית ליצירות הפאר ש"עשו" הילדים האחרים. אני לא ידעתי איפה לקבור את עצמי
האם כולם עושים לילדיחם שלהם את העבודות???
 

פלגיה

New member
../images/Emo4.gif מסתבר שכן

עד שזה מגיע לשיעורים במתמטיקה, ואז מתפלאים שהילדים פתאום לא יודעים
 
../images/Emo5.gif

מי שבשיטתיות מטאטא לכלוך מתחת לשטיח, שלא יתפלא על הרקבון והסירחון... מערכת החינוך לא צריכה חוקי מדינה חדשים, כללים פנימיים חדשים או תלבושות חדשות, היא צריכה רק אנשי חינוך חדשים, ובמיוחד כבוד שרה וכבוד מנכ"לית כאלו...
 

פלגיה

New member
את היית מחליפה את כל המורים?

ולא רק את אלה שהשרה רוצה להחליף?
 
לא את כל המורים, את רובם הגדול

אם כי אלה שלא הייתי מחליפה נוטים לברוח בעצמם...
 

ganooov

New member
הממממ?

רוב המורים בסדר גמור. לא מבין מה הבעיה איתם. או שרק אני למדתי במקומות שרוב הסגל בהם איכותי?
 
השאלה היא מתי למדת...וגם...

אם אתה כבר בדור ההורים,כדי לדעת מה רמת המורים אל תשאל את עצמך איך היו המורים שלך, אלא, מי מבין אילו שלמדו איתך הלך להיות מורה? המוכשרים ביותר? הטובים ביותר? או אולי אלו שלא התקבלו למשהו אחר / חיפשו עבודה נוחה? (בבקשה לא לקפוץ עלי, עבדתי בעולם החינוך יותר שנים מבכל עולם אחר, וכן, זה פחות שעות איך שלא מסתכלים על זה.)
 

ganooov

New member
עכשיו גמרתי את הלימודים.

למדתי במספר בתי ספר, ככה שעברתי מורים שונים ומשונים. המורים שצריכים לעוף הם חסרי הסבלנות, וחסרי היכולת ללמד. למדתי אולי עם שניים שלושה כאלה. מי מבין החברים שלי יילכו ללמד? אם העולם לא יישתנה (כמו שהוא צריך להשתנות) בחמש השנים הקרובות, אני מעריך שהחבר'ה שיילכו ללמוד תודה בצורה רצינית - אברכים - יהיו גם אלה שיימצאו את עצמם במערכת החינוך מאוד מהר, וגם כמה מהחבר'ה החכמים יותר שיילכו לאוניברסיטה ויחפשו משרה.. אני לא חושב שהטובים ביותר הולכים לחינוך, אבל אין מה לעשות - גם אם יעלו את סך הכניסה ויגביהו את המשכורות, לטובים ביותר ייתנו הצעות מפתות בהרבה בתעשיה וכדומה. אגב, הטובים ביותר בעבודה הם לאו דווקא הטובים ביותר בלימוד, זאת נקודה ששוכחים יותר מדי פעמים (who can't do - teach). -- אגב, שיטת הסינון מהמערכת של משרד החינוך היום מטומטמת בלשון המעטה. מחליפים כח אדם לכח אדם זול יותר, ומצהירים שזה נועד בסך הכל לנקות את המערכת מהגרועים.. וכמובן להעלות משכורות (NOT).
 

ganooov

New member
אגב,

המחנכים הטובים ביותר שלי היו דווקא אלה שהלכו למקצוע מכיוון שזאת היתה הברירה הקלה - אמנם היה להם קשר לחינוך כבר לפני כן (הדרכת נוער וכדומה), אבל עדיין הם לא היו בדיוק המורים האידאליסטיים. ומשהו מוזר יותר, מהנסיון הפרטי שלי - ככל שהמורה מלמד יותר בגלל האידאלים, כך הוא מורה פחות טוב.
 

Kalla

New member
שאלה - מתוך סקרנות.

מאוד מעניין הניתוח שלך, בדרך כלל לא נהוג לחשוב ככה. אתה יכול להסביר למה אתה חושב שהמורים ה"אידאליסטים" פחות טובים? במה זה מתבטא? ממה לדעתך זה נובע?
 

ganooov

New member
כי אידאליסט הוא לא בהכרח מורה טוב.

הוא אדם שמאמין בערכים מסויימים ועובד על פיהם, ואם יש אדם שהחליט שהוא צריך להיות מורה כי המורים מחנכים את דור העתיד וזה המקצוע הכי חשוב בלהבלהבלה, עלול להיות מורה רע. במה זה מתבטא? קחי לדוגמה את החינוך החרדי.. ככל שהמורה שם פועל יותר מתוך אידאלים, הוא מתעלם מדברים קטנים כגון טובת התלמיד (מנסיון אישי
. אל תבינו אותי לא נכון - קיבלתי מהחינוך החרדי המון, חבל שהיו שם כמה וכמה דברים שקלקלו את העסק). לא יודע. זה פשוט מה שאני ראיתי עד היום. וזה בנוסף לכך שכמובן יש אנשים שאומרים שהם מלמדים מתוך אידאל, אבל בעצם נפלו למקצוע הזה ממש בטעות. -------- להיות מורה זה סוג של קללה מבורכת. קצת כמו להיות הורה. אתה תמיד טועה, לא משנה מה תעשה. אבל אם תעשה את הטוב - התוצאות ייתגלו לאור לאחר שאתה כבר לא תהיה בסביבה)
 

ganooov

New member
הוא היה המחנך הכי טוב שלי! ../images/Emo13.gif

מאיפה על זה את יודעת? o_0
 

פלגיה

New member
יש לי את הקשרים שלי ../images/Emo8.gif

אבל הוא גם בא להוראה מתוך אידיאל, לא? (הרי הוא היה יכול להרוויח הרבה הרבה יותר כסף כעו"ד)
 

ganooov

New member
הקשרים שלך לא מספיק מדוייקים.

הוא הגיע להוראה אחרי הדרכת נוער (ביתמ"ב) שזה תפקיד טוב בהחלט לבחור צעיר (אני חושב שהוא היה כבר נשוי אז), ואחר כך עבר להוראה - תוך כדי למידת משפטים. אני מניח שאם יציעו לו משרה עם כסף גדול במשרד עו"ד טוב, הוא לא ממש יסרב לה. ולדעתי, הוא היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל.
 

Kalla

New member
../images/Emo45.gif נכון, גם הרושם שלי

שמרביתם טובים, אך תמיד הגרועים בולטים יותר.
 
למעלה