יאיר בן עמי
New member
תחית עונת מרוצי הכביש הישראלית בשבת - הודעת דוברות
כשלוש מאות רוכבים יזנקו, בשבת (24.1.2014) למרוץ פתיחת עונת מרוצי אופני הכביש הישראלי.
מרוץ אורים כבר הפך למסורת של פתיחת עונת מרוצי הכביש בישראל והשנה הוא יהווה גם כפתיחת הליגה החדשה של איגוד האופניים הישראלי (הסבר למטה).
בין הגברים (עילית) בולטת קבוצת סייקלינג אקדמי – קבוצת האופניים הישראלית המקצוענית הראשונה, עם ששה רוכבים, שניים מהם רוכבי רכש מפולין.
זו תהיה הפעם הראשונה בה תזנק הקבוצה למרוץ בישראל.
מנצח אשתקד, דמיטרו גארבובסקי נמצא ברשימת המזנקים אך סגנו, עידו זילברשטיין, לא יהיה על קו הזינוק באורים משום שהוא בהרכב קבוצת סייקלינג אקדמי המשתתפת בטור היוקרתי של סנט לואיז בארגנטינה.
המרוץ באורים יצא לדרך בשעה 08:00 עם הזינוק של דבוקת העילית כששתי דקות לאחר מכן יזנק מקצה העילית נשים.
פז בש, אלופת ישראל במרוץ הכביש ונגד השעון בשנים האחרונות, רשומה למרוץ כמו גם סגניתה שני בלוך.
מקצי המסטרס פרו וקבוצות הגיל יזנקו החל מהשעה 08:05.
כל המרוצים יתקיימו בהקפה בת 29 ק"מ בין צומת אורים – צומת מעון - צומת רעים.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
הליגה החדשה של ענף האופניים הישראלי יצאה לדרך עם התחרות הבינלאומית, אשר התקיימה במשמר העמק לפני כשבוע ובשבת (24.1.2015) מצטרף ענף מרוצי הכביש לליגה.
על פי תקנון המרוצים החדש ישולב כל רוכב על פי יכולותיו המוכחות, בתחרויות עצמן, כאשר הבחירה ברמת התחרות (הקטגוריה) אפשרית רק בתחילתה של העונה.
המוטיבציות לשינוי הן:
1. למנוע מ-sandbaggers להישאר במקצה שלהם למרות שהם ברמה גבוהה יותר שמתאימה יותר למקצה המהיר יותר.
2. לאפשר רמת כניסה לרוכבים בגילאי 19 ומעלה.
3. ליצור ניוד בין המקצים לפי רמות הרוכב ולאו דווקא לפי הגיל ובו זמנית לתגמל רוכבים מבוגרים שמתחרים עם רוכבים צעירים וחזקים מהם.
4. באופני הרים, לאפשר לרוכבי מסטרס להתחרות מקצה מרתון מלא.
עקרונות הבסיס של הדירוג ושילוב הרוכבים בקטגוריות:
בשיטה החדשה כל רוכב מגיל 19 ומעלה יכול לבחור את המקצה שלו:
עילית,
פרו,
ספורט,
לוחמי סוף שבוע.
במקצה עילית רשאים להשתתף רק רוכבים חברי מועדונים ואין בו חלוקה לקטגוריות גיל. בכל אחד מהמקצים האחרים ישנה חלוקה לקטגוריות על פי קבוצות גיל המושתות על עשור (19+, 30+, 40+ וכן הלאה).
בסוף כל תחרות יוענקו נקודות אשר יקבעו את דירוג כללי למקצה וגם דירוג ומדליות לרוכבים בכל קטגוריית גיל.
מקצה "לוחמי סוף שבוע" הוא רמת הכניסה שנוספה ולא הייתה קיימת עד כה. רוכבים שיבלטו באופן משמעותי במקצה שלהם ויצברו ניקוד רב יחויבו לעלות למקצה שמעליו, כך שהתחרות והעניין ישמרו בכל המקצים.
ירידה ועליית קטגוריות יתבססו על צבירת ניקוד.
אופני הרים:
באופני הרים, הרוכבים במקצה הפרו (שגם בו ישנה חלוקה לקטגוריות גיל) ירכבו מרחק זהה לקטגוריות העילית - מקצה זה מיועד לרוכבי "אפיק" ודומיו.
מקצה ספורט יהיה למרחק קצר יותר, בסביבות ה- 50 ק"מ, ומקצה לוחמי סופ"ש יהיה למרחק של כ- 25 ק"מ.
כשלוש מאות רוכבים יזנקו, בשבת (24.1.2014) למרוץ פתיחת עונת מרוצי אופני הכביש הישראלי.
מרוץ אורים כבר הפך למסורת של פתיחת עונת מרוצי הכביש בישראל והשנה הוא יהווה גם כפתיחת הליגה החדשה של איגוד האופניים הישראלי (הסבר למטה).
בין הגברים (עילית) בולטת קבוצת סייקלינג אקדמי – קבוצת האופניים הישראלית המקצוענית הראשונה, עם ששה רוכבים, שניים מהם רוכבי רכש מפולין.
זו תהיה הפעם הראשונה בה תזנק הקבוצה למרוץ בישראל.
מנצח אשתקד, דמיטרו גארבובסקי נמצא ברשימת המזנקים אך סגנו, עידו זילברשטיין, לא יהיה על קו הזינוק באורים משום שהוא בהרכב קבוצת סייקלינג אקדמי המשתתפת בטור היוקרתי של סנט לואיז בארגנטינה.
המרוץ באורים יצא לדרך בשעה 08:00 עם הזינוק של דבוקת העילית כששתי דקות לאחר מכן יזנק מקצה העילית נשים.
פז בש, אלופת ישראל במרוץ הכביש ונגד השעון בשנים האחרונות, רשומה למרוץ כמו גם סגניתה שני בלוך.
מקצי המסטרס פרו וקבוצות הגיל יזנקו החל מהשעה 08:05.
כל המרוצים יתקיימו בהקפה בת 29 ק"מ בין צומת אורים – צומת מעון - צומת רעים.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
הליגה החדשה של ענף האופניים הישראלי יצאה לדרך עם התחרות הבינלאומית, אשר התקיימה במשמר העמק לפני כשבוע ובשבת (24.1.2015) מצטרף ענף מרוצי הכביש לליגה.
על פי תקנון המרוצים החדש ישולב כל רוכב על פי יכולותיו המוכחות, בתחרויות עצמן, כאשר הבחירה ברמת התחרות (הקטגוריה) אפשרית רק בתחילתה של העונה.
המוטיבציות לשינוי הן:
1. למנוע מ-sandbaggers להישאר במקצה שלהם למרות שהם ברמה גבוהה יותר שמתאימה יותר למקצה המהיר יותר.
2. לאפשר רמת כניסה לרוכבים בגילאי 19 ומעלה.
3. ליצור ניוד בין המקצים לפי רמות הרוכב ולאו דווקא לפי הגיל ובו זמנית לתגמל רוכבים מבוגרים שמתחרים עם רוכבים צעירים וחזקים מהם.
4. באופני הרים, לאפשר לרוכבי מסטרס להתחרות מקצה מרתון מלא.
עקרונות הבסיס של הדירוג ושילוב הרוכבים בקטגוריות:
בשיטה החדשה כל רוכב מגיל 19 ומעלה יכול לבחור את המקצה שלו:
עילית,
פרו,
ספורט,
לוחמי סוף שבוע.
במקצה עילית רשאים להשתתף רק רוכבים חברי מועדונים ואין בו חלוקה לקטגוריות גיל. בכל אחד מהמקצים האחרים ישנה חלוקה לקטגוריות על פי קבוצות גיל המושתות על עשור (19+, 30+, 40+ וכן הלאה).
בסוף כל תחרות יוענקו נקודות אשר יקבעו את דירוג כללי למקצה וגם דירוג ומדליות לרוכבים בכל קטגוריית גיל.
מקצה "לוחמי סוף שבוע" הוא רמת הכניסה שנוספה ולא הייתה קיימת עד כה. רוכבים שיבלטו באופן משמעותי במקצה שלהם ויצברו ניקוד רב יחויבו לעלות למקצה שמעליו, כך שהתחרות והעניין ישמרו בכל המקצים.
ירידה ועליית קטגוריות יתבססו על צבירת ניקוד.
אופני הרים:
באופני הרים, הרוכבים במקצה הפרו (שגם בו ישנה חלוקה לקטגוריות גיל) ירכבו מרחק זהה לקטגוריות העילית - מקצה זה מיועד לרוכבי "אפיק" ודומיו.
מקצה ספורט יהיה למרחק קצר יותר, בסביבות ה- 50 ק"מ, ומקצה לוחמי סופ"ש יהיה למרחק של כ- 25 ק"מ.