תחלופה מרובה של סייעות בגן הילדים

תחלופה מרובה של סייעות בגן הילדים

עינת שלום, אשמח לדעתך המקצועית, ביתי בת 3 ונמצאת בגן מצויין, מבחינה חברתית והתפתחותית טוב לה מאוד. בבמהלך השנה לאור גל של מחלות הריונות פיטורים וכו' של אנשי הצוות בגן שלה נוצר מצב של תחלופת צוות רבה.(לא באשמת הגן פשוט צירופי מיקרים) לדעתי הדבר גרם לה לחוסר ביטחון בגן, צורך בצומת לב מהצוות וגם מימני זה מתבטא בעיקר בהמצאות של דברים כמו הרביצו לי או שהיא אומרת שכואב לה משהו ובכך צוות הגן מושיב אותה לידם ואז מזעיקים אותי ובסופו של דבר מסתבר שהיא פשוט רוצה הרבה יחס בגן. כשדיברתי עם המנהלת היא אומרת שהחלפת צוות זה לא משפיע על הילדים. לדעתי זה כן השפיע עליה כי בתקופה שהיה צוות רציף לאורך תקופה ארוכה לא ראיתי התנהגות כזו מצידה. מהי דעתך המקצועית? ואיך אני צריכה להתנהג איתה?(לדעתי לא חסר לה תצומת לב) למרות שאנחנו נמצאים בסוף שנה ובשנה הבאה היא תהיה בכיתה חדשה עם צוות חדש אך בכל את .
 
עונה שוב...

שלום רב שרון, שמחה לשמוע ממך ואותך שוב. מסכימה איתך, שינויים ומעברים משפיעים על ילדים . על כל ילד בדרך ובעוצמה שונה. יחד עם זאת, אלה צמתים של הזדמנות. יש בהם פוטנציאל גדול להתמודד עם מצבים שונים (לפעמים בלתי רצויים) ובזכותם להתחסן, להשתריין ולקבל תחושה של יכולת וכוח להתמודד עם מצבי חיים שעוד יקרו בשבילי חיי הילדה. מאחר והמציאות נתונה ואין לנו אפשרות לשנות אותה. אנו יכולים לחשוב איך להתייחס אליה, ואיך להגיב לילדים שלנו באופן מקדם ובונה את תחושת הערך, היכולת והכוח שלהם. הדרך שעומדת בפנינו היא עידוד. עידוד היא דרך חינוכית משמעותית ומחזקת. העידוד היא אומנות נרכשת. ניתן ללמוד לעומק איך לעודד בקבוצת הורים. ( נשמע פשוט, ויחד עם זה זו משימה מורכבת. אני עצמי העברתי סדנאות בנות 12 מפגשים בנושא עידוד כדרך חיים ) מטרת העידוד להפיח את האמונה בזולת, להטעין אותו באמץ ולהראות לו את כוחותיו. לשאלתך, מאחר ואין לך שליטה על תחלופת הצוות ועל ההתייחסות שלהם לביתך בגן עלייך להרפות ולסמוך. לסמוך על עצמך, על הצוות ועל בתך. להעביר לבתך מסרים שאת מאמינה וסומכת עליה שהיא יכולה להתמודד. תוכלי לדפדף בדפי ההיסטוריה שלה ולהראות לה מקומות בהם התמודדה ויכלה למציאות בלתי רצויה. מה דעתך? עינת גבע.
 
תודה רבה..ובאותו נושא...

היי עינת, תודה על תשובתך המהירה והמפורטת, אדגיש יותר את העידוד בפניה כפי שהצעת לי אך במקביל: אני רוצה לפרט לך מעט את התנהגותה כתוצאה מהנושא עליו אנחנו מדברות ואשמח לקבל ממך עצות כיצד עליי להתנהג איתה באותם רגעים כשזה קורה: 1. כאשר היא כביכול מתלוננת על כאב שלא קיים?(כאבי בטן או אוזן וכו') 2 .ואיך עלי להתייחס אליה כאשר היא מחפשת תצומת לב בהתנהגותה..(אומרת פויה , מכה אותי וכו') זה מאוד בולט שהיא מחכה לתגובה שלי. ושוב לדעתי כל זה התחיל מחוסר היציבות והמשמעת בגן בתקופה האחרונה, אז אשמח לדוגמות כיצצד להגיב כשהברזל חם. תודה רבה רבה
 
הצעות אופרטיביות להתיחסות בונת ערך ויחסים ...

שלום שרון, עלייך לפעול בשני מישורים. מישור החינוך ומישור התגובה. מישור החינוך כולל התייחסות מניעתית. בדרכים המעודדות תחושת ערך, משמעות ומועילות. כגון: שיתוף, התייעצות ועידוד ( כאמור אלה נלמדות בהרחבה בבית ספר להורים) חשוב מאוד לבסס תשתית של יחסים טובים ותחושת שייכות, חשיבות ונחיצות בקרב הילדה. ואז... לשאלתך מה עושים בזמן אמת? 1. מגלים אמפתיה בענייניות, בלי התרשמות יתר וממשיכים בחיים. 2. מקדימים שיחה חד פעמית בה מספרים לילדה שאת מאוד אוהבת אותה ורוצה את חברתה, שהיא ילדה מעניינת וכיפית יחד עם זאת מודיעים לה שהחלטת מעתה " לצאת מהתמונה" כאשר לא נעים לך. ואז במקום לומר לילדה איך לדבר ומה לעשות. במקום לנסות להוציא את הרוח מהמפרשים, מוציאים את המפרשים מהרוח. את קמה בשקט, ברוגע ובקור רוח ומתנתקת מהמקום. זו הזדמנות לעשות מקלחת נעימה. נחישות, רגישות והכי חשוב התמדה הם המפתחות להצלחה. בברכה, עינת גבע.
 
למעלה