תחליף חלב שגורם ליציאות רכות מאוד

dunabarak

New member
תחליף חלב שגורם ליציאות רכות מאוד

הי,
הבן שלי בן שנה, מגיל 3 חודשים כשהפסיק לינוק- וקיבל מטרנה- גיליתי שהוא אלרגי לחלב, מאז החל לאכול נוטרמיגן (פורמולה לא חלבית).
לפני מספר חודשים עשינו טסטים לאלרגיה וראינו שאין, התחלנו לתת לו מוצרי חלב ובאמת הכל היה בסדר.
התחלתי לתת לו לפני כשלושה שבועות נוטרילון (חלבי) ואני חושדת שזה הופך לו את הבטן וגורם לשילשולים ויציאות רכות מאוד.
העניין הוא שהוא ילד שלא אוכל כמעט ולהוריד את הפורמולה זה לא בא בחשבון (החלפתי לו לחלבית כי מגיל שנה הפורמולה הלא חלבית בה הייתי משתמשת הופכת להיות לא רלוונטית).
האם קרה למישהי גם?
האם החלפת הפורמולה, לסימילאק למשל, פתרה את הנושא?
אשמח לתגובות מניסיונכן.

תודה לעונות,
דנה.
 

Cafe Latte

New member
למה לא ללכת לתזונאית? אולי זו לא התשובה שציפית לה,

אבל נראה לי שאת מטפלת בסימפטום, ולא בבעיה.
קחי גם בחשבון שאין שום הבדל בין הפורמולות, בגילאים האלה. מה שטוב עד גיל שנה, טוב גם מגיל שנה ואילך. את יכולה להשתמש באותה הפורמולה שהשתמשת בה קודם לכן, דהיינו.
לא מבינה בנוטרימגן, אבל בכל שאר הפורמולות, זה בהחלט כך.
 

dunabarak

New member
זה נכון לגבי יתר הפורמולות,לא לגבי הנוטרמיגן

לכן ציינתי שאשמח לשמוע ממישהי בעלת ניסיון.

תודה.
 

dunabarak

New member
מגיל שנה לא רלוונטית

אין בה את כל מה שצריך ילד מעל גיל שנה.
 

Cafe Latte

New member
אבל גם הפורמולות הרגילות הן כך בדיוק. ללא שום שוני,

למעט תוספת סוכר וונילין.
 

AlicePJ

New member
לנו הרופא אמר שאפשר לעבור לחלב בגיל שנה

חלב רגיל הכוונה, לא פורמולה. הוא אמר שאחרי גיל שנה אין הרבה משמעות לערכים התזונתיים בפורמולה והם בכל מקרה לא מספיקים לילדים בגילאים כאלה. אפשר גם לנסות לתת לו בכוס כזאת של ילדים במקום בבקבוק, ואז הם בד"כ שותים פחות פורמולה. אני יודעת שבישראל נהוג לתת פורמולה עד גיל מאוחר אבל אלא אם מדובר במקרה מיוחד והוראת רופא, אין בכך צורך תזונתי וזה לא מספק את הצרכים שלהם מעבר לגיל שנה. ואם הם מתמלאים מזה ולא אוכלים אוכל רגיל אז זה פוגע בתזונה שלהם. אפשר בשקט לתת חלב עם הרבה אחוזי שומן (אני לא זוכרת מה המקסימום בישראל, 3 אחוזי שומן?) במקום פורמולה - גם הרבה הרבה יותר זול, יותר נוח, ולפי הרופא שלנו זה עדיף. אני כמובן מתיחסת לכך שאין אלרגיות, אם אתם מגלים שכן יש אלרגיה אפשר לתת חלב בלי לקטוז או כל מיני תחליפים (סויה זה פחות בריא למיטב זכרוני).
&nbsp
&nbsp
בקשר לאכילה - גם שלנו בעייתי עם אוכל, אבל הרופא אמר נכון - אם הוא מתמלא מפורמולה, למה שיאכל אוכל רגיל? צריך להוריד בהדרגה את הכמויות ולהמשיך להציג אוכל רגיל כל הזמן, לתת לו לאכול יחד איתכם בארוחות, בגיל כזה הוא יכול לאכול בדיוק את אותו אוכל שאתם אוכלים (למעט פיצוחים וכו' כמובן). תתנו לו את אותו אוכל שאתם אוכלים, אוכל מגוון כמה שיותר, וגם אם לא אוכל תמשיכו לתת כדי שיתרגל לראות את זה בצלחת. הרופא שלנו גם הציע לשים את האוכל הפחות אהוב בצד של המגש, לא ממש מולו, ולתת בינתיים אוכל שהוא כן אוהב. הוא אמר שככה הוא יתרגל לראות את האוכל במגש ולפעמים מכוח האינרציה פשוט יקח גם את האוכל הפחות אהוב ויאכל אותו. אז זה שווה ניסיון.
אבל כמובן אם יש בעיות אכילה רציניות אז מומלץ להתיעץ עם רופא ולקבל עצות פרטניות.
 
למעלה