תחנה מרכזית חדשה בלב המפרץ?

חן המלך2

New member
תחנה מרכזית חדשה בלב המפרץ?

שלום לכולם
עברתי היום בלב המפרץ בתחנה המרכזית,וראיתי שתחת הגשר בונים כאילו המשך לתחנה המרכזית הנוכחית.
השאלה שלי היא מה זה?האם זו הרחבה של התחנה הנוכחית?או שזו התחנה החדשה שתיהיה במקום התחנה שקיימת היום?
תודה
 

חן המלך2

New member
הבנתי

זה נראה בשלבי סיום די מתקדמים
מתי זה יהיה מוכן?מה יהיה במקום התחנה הנוכחית?
 

scooby5

Member
מרחיבים ומשפצים

כחלק מקומפלקס תחבורתי שיכיל את תחנת רכבת העמק, מרכזית המפרץ הנוכחית והמורחבת (שחלקה תהיה סגורה ומקורה), רציפי מטרונית, גשר לתחנת לב המפרץ הקיימת ואולי גם את תחנת הרכבל (אם זה ייצא לפועל, ואישית, אני לא רואה בזה שום צורך).
החלק שבבנייה ייפתח בוודאי בחודשים הקרובים, שכן צפוי לשמש את המטרונית וחלק מהרציפים הבינעירוניים.
 

חן המלך2

New member
הבנתי

וזה אומר שגם המטרונית תיפתח בחודשים הקרובים?
אתה אומר שכל האוטובוסים העירוניים וגם הבין עירוניים יעברו למרכזית החדשה,אז מה יהיה איפה שהמרכזית הנוכחית?יהפכו את זה לחניון גדול או מה?
 

scooby5

Member
מטרונית

תפעל, נכון להיום, ב-20 במאי. נסיעות הרצה אמורות להתחיל באזור חודש מרץ.
הכל יהיה קומפלקס אחד שמורכב מהחלק החדש שבונים והחלק הקיים.
 

choo

Active member
הרכבת הרגילה - תישאר מחוברת לקניון?

כי זה אומר שמי שמגיע מחיפה באוטובוס ורוצה להמשיך לעכו או כרמיאל - יצטרך לצאת מהמרכזית, להיכנס לקניון, לעלות לקומה שניה וללכת כמה עשרות מטרים עד לכניסה לתחנת הרכבת הקיימת.

או שיש כוונה לחבר את המבנים הללו כך שאנשים לא יצטרכו לצאת החוצה במעבר הלוך וחזור?
 

אדיה

New member
לי דווקא יש תחושת החמצה גדולה!

ההפרדה והמרחק הגדול בין שתי תחנות הרכבת יגרמו לכך שהחלפה בין קוים תהיה מסורבלת וממושכת מאוד. בנוסף, נוסע שיגיע עם אמצעי תחבורה אחר למתחם וירצה לתפוס רכבת ראשונה בכיוון חיפה יצטרך להמר על אחת משתי התחנות (ואז, על פי מיטב חוקי מרפי, יארה את הרכבת יוצאת מהתחנה האחרת...) או שיתבלבל בין שתיהן.

אם כבר מתכננים מרכז תחבורתי בשטח ריק יחסית, אי אפשר לדאוג לכך שתהיה תחנת רכבת אחת. האם אפשר לדמיין שבתחנת רכבת האוניברסיטה היתה תחנה נפרדת לקו שבא מכפר סבא?
 

חן המלך2

New member
אוקיי

ואיפה אמורה להיכנס הרכבת?מזיזים את התחנה מתוך הקניון לקומפלקס הזה?
 
מפת התכנית שצילמתי של האיזור

המפה היא לא של מתחם התחבורה ולכן הוא לא העיקרי בה, אבל....
הכביש הסגול זו היציאה ממנהרות הכרמל.
הצהוב הוא החיבור של המנהרות לכביש 22, שבבנייה ועיקר התוכנית הנ"ל.
הורוד זה הרכבל לטכניון ולאוניברסיטת חיפה.
הפס התכלת הדק שכמעט ולא מבחינים בו זה מסלול המטרונית.
מתחת למקום שכתוב "מרכז תחבורה" זו תחנת הרכבת העתידית המוגבהת (שכבר בבנייה) לכיוון בית שאן.
מעל זה, ניתן לראת פחות או יותר את צורת מסוף האוטובוסים, וחדי העין יוכלו גם לראות את מסוף המטרונית.
בין התחנה העתידית לבית שאן ובין התחנה הקיימת היום שתזוז דרומה, יחובר גשר שיעבור דרך מתחם התחנה.
 
שכחתי עוד משהו..

אם תתאמצו ממש, תוכלו לראות ש"מתחת" לחניון הצהוב הגדול יש פס ורדרד ממש ממש בהיר שכעט ולא ניתן להבחין בו. זו תהייה מסילת הרכבת הקלה לנצרת.
 

choo

Active member
מנסה להבין מה יקרה בין המנהרות ל-75

כיום, בגלל שמוצא המנהרות נושא את עיקר התנועה - הרמזור שמחבר את יציאת המנהרות עם כביש ההסתדרות - נותן יחסית זמן סביר ליוצאי (ונכנסי) המנהרות. סביר להניח שהוא יקוצר כשהמנהרות תחוברנה ל-22...

בנוסף, בכיוון ההפוך, האם בחיבור של הכביש שמגיע מההסתדרות, לכביש שמגיע מ-22, לפני הכניסה למנהרות - יהיה רמזור?

או שהגישה בין המנהרות לכביש 75 תתבצע בלולאה (גדולה מאוד?) דרך כביש 22?
 

scooby5

Member
זה יפה מאוד

אם כי, נראה שכיום הבנייה קצת שונה.
אני מקווה שאוכל להביא בקרוב קצת תמונות מהאזור.
 

choo

Active member
אוי, הפקקים, המרחקים...

על פניו נראה שאנשים שירצו להחליף בין אמצעי תחבורה רכבתיים למקומיים - יצטרכו ללכת הרבה. לעמק - יצטרכו ללכת הרבה מדרגות - אין שם אפילו מדרגות נעות, או שזה נדמה לי?

ולגבי הפקקים - כבר כיום יש עומסים בתנועה בצומת בכניסה למתחם - במקום לפזר את התנועה דרך יציאות שונות - נראה שממשיכים לנקז את כל התנועה הנכנסת והיוצאת דרך אותה צומת בעייתית.

נראה שהיה ראוי "למחוק" את השטח הקיים ולבנות אותו מחדש כמו שצריך.
 
למעלה