תחנות בהינף יד

sagishimi

New member
ירב טוב!

האם קיימות בשראל ״תחנות בהינף יד״.

לדעתי בעבר היה בשהם...
 

Ccyclist

Well-known member
ירב טוב!

האם קיימות בשראל ״תחנות בהינף יד״.

לדעתי בעבר היה בשהם...

לגבי לונדון: יש קווים מסויימים עם Hail a ride במקטעים מוגדרים.

הקווים שאני מכיר עם מקטע כזה הם H2 ו H3 ב Hampstead Garden Suburb , שכונה מאד מרווחת של בתים פרבריים גדולים שהיתה ניסוי מוקדם בפיתוח פרברי למעמד הביניים, אך כיום גרים בה עשירים מהסוג שלא בוער להם לגור באזורים העשירים שממש ממערב למרכז העיר, אזורים שיש להם קשר לפרלמנט ולאצולה.

אתר לא רשמי עם טבלה של קווים כאלו:

 
שקו תח״צ עובר ברחוב בלי שהקימו בו תחנות, ואתה מסמן לנהג לעצור לך באמצע הרחוב להעלות אותך כמו שאתה עוצר מונית. אני חושב שהיום ברישוי אי אפשר להגדיר חלק מהמסלול שיהיה כזה.
אי אפשר להגדיר מה שכן אשפר זה "סטיה מהמסלול לפי צורך" כלומר אם לא לחוצים עצור בתחנה זו הנהג לא חייב להיכנס לתחנה לדוגמא במחלף חמד אם לא ילחצו הנהג יוכל להמשיך ישר בכביש 1
 

Ccyclist

Well-known member
יש כמה תחנות מסודרות שאם אינך מניף את היד האוטובוס לא יעצור :)

בלונדון התחנות המסודרות מוגדרות רשמית Request Stops. אם אף נוסע לא מסמן לאוטובוס- מותר לו לחלוף על פני התחנה.

זה הבדל בהשוואה לארץ שסיבך אותי בחודשים הראשונים בעיר. עמדתי לבד בתחנה על התעלה בקמדן והאוטובוס חלף על פניי טף שעמדתי על שפת המדרכה כשהסככה מאחורי. כשהאוטובוס הבא הגיע ושאלתי למה הקודם לא עצר - הנהג הסביר לי שחייבים לסמן להם כי התחנות מוגדרות "תחנות בקשה".
 
בלונדון התחנות המסודרות מוגדרות רשמית Request Stops. אם אף נוסע לא מסמן לאוטובוס- מותר לו לחלוף על פני התחנה.

זה הבדל בהשוואה לארץ שסיבך אותי בחודשים הראשונים בעיר. עמדתי לבד בתחנה על התעלה בקמדן והאוטובוס חלף על פניי טף שעמדתי על שפת המדרכה כשהסככה מאחורי. כשהאוטובוס הבא הגיע ושאלתי למה הקודם לא עצר - הנהג הסביר לי שחייבים לסמן להם כי התחנות מוגדרות "תחנות בקשה".
זה צריך להיות כך בארץ בתחנות סככה כי לא תמיד הנהגים מצליחים לראות אם מישהו יושב בתחנה
 

ohadg09

Active member
אני מדבר על תחנות עמוד ובוא נגיד אם מישהו אם מוגבלת צריך אוטובוס שיזמן מראש הראי גם כך אנחנו יודעים שהנהגים לא עוצרים
אי אפשר לצפות מנכים להזמין מראש, מילא בינעירוניים אבל זה לא יכול להיות גם בעירוניים
 
בלונדון התחנות המסודרות מוגדרות רשמית Request Stops. אם אף נוסע לא מסמן לאוטובוס- מותר לו לחלוף על פני התחנה.

זה הבדל בהשוואה לארץ שסיבך אותי בחודשים הראשונים בעיר. עמדתי לבד בתחנה על התעלה בקמדן והאוטובוס חלף על פניי טף שעמדתי על שפת המדרכה כשהסככה מאחורי. כשהאוטובוס הבא הגיע ושאלתי למה הקודם לא עצר - הנהג הסביר לי שחייבים לסמן להם כי התחנות מוגדרות "תחנות בקשה".
האם תוכל למצוא לי כתבה שמדברת על זה אני רוצה להוסיף את סוג התחנה הזו לויקיפדיה בדף (תחנת אוטובוס)
 

Ccyclist

Well-known member
האם תוכל למצוא לי כתבה שמדברת על זה אני רוצה להוסיף את סוג התחנה הזו לויקיפדיה בדף (תחנת אוטובוס)

לפי השאילתה הבאה לראש העיר סאדיק ח'אן - תחנות הבקשה בוטלו ב 2007, אך הציבור לא יודע (בשורוק) על כך. כתוצאה - נהגים רבים המשיכו להתייחס לתחנות רבות כאל תחנות בקשה:


קיומן של תחנות בקשה יוצר "פרוטוקול התקשרות" מסויים בין הנוסעים לאוטובוס. נוסע כלשהו בדרך כלל ירים יד או (כיום TFL לא מייצרת אותם) ארנק פלסטיק לכרטיס האויסטר. הנהג המתקרב מגיב באיתות לכיוון המדרכה של התחנה, ואז הוא מתקרב טליה ועוצר.

לפי תשובה באתר TFL יש עדיין תחנות בקשה ספורות בפרברים. בעוד שברוב תחנות האוטובוס בעיר שלט התחנה לבן וסמל התחבורה ( Roundel - במקרה של TFL טבעת עגולה עם קו אופקי דרכה בחורף מהטבעת בשני צדדיה ) אדום העצירה היא רשמית חובה - ישנן עדיין תחנות עם שלט אדום וסמל לבן - הבדל שמייצג תחנת בקשה.


אין יידוע נרחב של הציבור בעניין הזה. זה סוג של ניואנס שבדרך כלל לא צריך לדעת אלא אם אתה הנוסע היחיד בתחנה, אין בה קווים אחרים והנהג אינו פדאנטי במיוחד. בזמן התקרית שהאוטובוס דילג עלי הייתי בעיר כמה חודשים, כולל נסיעה באוטובוסי לילה.
 
למעלה