תחנות דלק, אינטרקום וחירשים.

idogilad

New member
תחנות דלק, אינטרקום וחירשים.

הי חברי לקהילה חירשים וכבדי השמיעה בחודשים אחרונים אני מרגיש תופעה מתפשטת במהירות של שירות עצמי בתחנות דלק שונות (לא מציין איזה חברת הדלק כי זה ממש אצל כולם). שירות עצמי בתחנת דלק ? בעל הרכב מגיע לתחנת דלק ורואה שלטי "שירות עצמי" זה אומר שאדם ניגש לאינטרקום ומדבר לתוך המכשיר ואומר סוג דלק+מחיר מבוקש או מלא ומקבל תשובה באינטרקום ומוציא את אקדח ולוחץ על "לחצן שבו זורמת נוזל דלק לרכב. יופי על שירות עצמי ומהיר אך מה עם חירשים וכבדי שמיעה שאולי גם אינם מדברים טוב וחלקם לא שומעים טוב מה שמדברים באינטרקום ??? מה עושים ?? מה אני עושה בד"כ ? אני פשוט הולך לדוכן או משרד תחנת דלק ומסביר שאני חירש ועובדים כבר מבינים שמדובר באדם שאינו יכול לשמוע באינטרקום ואומרים "אין בעיה" וניגשים איתי לאינטרקום ואני אומר לו מה להגיד למכשיר סוג דלק ומחיר ומשלם לו סכום כסף ואומר לו תודה ועונה "בשמחה". אם זה גם ככה אצלכם או שיש לכם שיטה אחרת ? יש גם שיטה אחרת והיא לרכוש כרטיס אשראי אוטומוטי של תחנות דלק שאפשר להכניס לקופסה דלק ולהקיש מס' רכב ומחיר דלק ולתדלק. אך לא כולם יכולים לרכוש את הכרטיס הנ"ל. אשמח לשמוע מכם. עידו רושינק
 

צלף

New member
אה אה אה... ../images/Emo2.gif

אני מודה שלא נתקלתי בתחנת דלק כזאת, אני נתקלתי בתחנות דלק מסוג אחר, ששולפים את האקדח, ואחר כך ניגשים לעמדת כרטיס אשראי, מעבירים כרטיס, מקישים מספר רכב ואישור ואז לוחצים על הקת והאקדח ממלא עד מיכל מלא (אלא אם כן הגבלת את הכמות מראש) אולי מדובר בתחנות מסוג פרימטיבי שהפיקוח עדין ידני
על כל פנים זה יחלוף מהעולם, ובמקרים שצריך קומניקציה פשוט הולכים למשרד....
 

0ne Man

New member
היי עידו

שמע סיפור קטן: לפני כשנה באו חברות הדלק למשרד האנרגיה בתביעה להעלות את "המרווח" על הדלק ב- 13 אגורות לליטר. מחירי הדלקים הם בפיקוח ממשלתי, והמרווח בא לכסות את ההוצאות של חברות הדלק ולהשאיר להם קצת רווח.טענת חברות הדלק היתה שהמרווח לא התעדכן מזה מספר שנים, ואילו ההוצאות של חברות הדלק- במיוחד שער העבודה- עלה משמעותית. אחרי מאבק ממושך, נענו במשרד האוצר והאנרגיה חלקית לדרישה, ואישרו להעלות את המירווח (ואת מחיר ליטר דלק) ב-6 אגורות, אבל בתנאי שחברות הדלק יתייעלו ויצמצמו את הוצאותיהם עד לחודש יוני 2004, על ידי כך שלפחות שליש מכל תחנות הדלק של כל חברה יהיו בשירות עצמי, ובאותם תחנות בשירות עצמי- יהיה מחיר הדלק זול יותר ב-13 אגורות מהמחיר שבתחנות שבשרות מלא. בלית ברירה הסכימו חברות הדלק לדרישה, ונערכו לפי דרישת הממשלה למעבר של התחנות לשרות עצמי, והפלא ופלא- ראו כי טוב. גם צמצמו את הוצאות השכר של המלאנים, וגם הצליחו להשאיר לעצמם רווח נאה, וכמה חברות דלק החליט אפילו להגדיל את מכסת התחנות שבשרות עצמי, מעבר למכסה שהטילה עליהם הממשלה. נכון שבכך נפגעה אוכלוסיית לקויי השמיעה, ולצערי הפתרונות האפשריים הם: 1- ללחוץ על המיקרופון ליד המשאבה ולהגיד בקול רם - אני חירש, ולא מסוגל לשמוע אותה. בבקשה לפתוח לי את המשאבה לתידלוק. ברוב המקרים ישחרר לך העובד שבחנות את המשאבה. 2- לגשת לחנות, ולבקש עזרה בתידלוק. ברוב המקרים ייגש אתך העובד למשאבה ויעזור לך לתדלק. 3 לרכוש מתקן לתדלוק אוטומטי (פזומט, דלקן, וכו') במתקן כזה המשאבה נפתחת אוטומטית ואין צורך בפתיחת המשאבה או בעזרת העובד. החיסרון- השימוש בכרטיס כרוך בתשלום חודשי של בערך 10 ש"ח לחודש. 4 להמנע לפי שעה לתדלק בתחנות לשרות עצמי ולתדלק רק בתחנות שבשרות מלא של עובדים. תדלוק קל ונעים!
 

idogilad

New member
מענה ל2 תגובות >

לצלף, דווקא תחנות "שירות עצמי" דלק הן חדשות בדיוק מה שכתב ONE MAN ולכן אין סיכוי שזה יחלוף מעולם.. לONE MAN, ברור מאליו שאעדיף תחנות דלק עם מתדלקים שעובדים, אך דווקא בתחנות דלק שאני לרוב זמן עובר שם עוברים ל"שירות עצמי" וממש לא מתחשק לי לחפש תחנות דלק חדשות. בהשאר פתרונות שלך, הם אפשריים אך מהרהר לי ושואל את עצמי יש בעלי הרכב שהם נכים פיזית, איך יתקרבו לאינטרקום במשאבה, הרי ידוע שאינטרקום הוא קצת גבוה ורחוק מחלון הרכב ומפריעים גם כבלי אקדח דלק במקדימה משאבה. אך סיפור הקטן שלך אכן מעניין ונשמע הגיוני ומצחיק שעתה ממש חודש יוני שציינת. בסופו של דבר אולי כרטיס יותר נוח אך הוא מוגבל רק לחברת דלק בודד (או יותר) וזה די מגביל את חופש... עידו
 

ani Hayehida

New member
זה עניין ל"נגישות ישראל"

כמו הרבה דברים שנוגעים לנכים בכלל ולא רק לחירשים, גם זה עניין של נגישות, שגוף כמו נגישות ישראל היה צריך לטפל בו. אבל נראה לי, שאין עם מי לדבר. יש עוד דוגמאות - המון דוגמאות - של מכשירים ואביזרים בארץ שאינם נגישים לנכים. למשל: כספומטים ועמדות מחשב כמו "מידע לאומי" הם בגובה לא נכון לכסאות גלגלים, וצג ה"מידע" או הכספומט במקרים רבים אינו קריא ואינו נגיש ללקויי ראייה. לצערנו, אנחנו חיים במדינה מפגרת, שלא דואגת לנכיה, למרות שיש בה כל כך הרבה נכי מלחמות ופיגועים, לא רק נכים "סתם". אבל קיימת גם הנקודה, שכאשר מעלים כאן בפורום בעיה מהסוג הזה, כולם אומרים "צריך זה" ו"צריך לעשות את זה" ואיש אינו עושה דבר. מעניין, שלקויי שמיעה יודעים יפה מאוד "לדבר" אך יודעים מעט מאוד לעשות, ומחכים שאחרים יעשו בשבילם. וזה לא מהיום - תמיד היה כך. חבל.
 
ומה כאן?

הוא לא ידע שיש תחנות דלק עם אינטרקום ובכל זאת בחר לענות ולספר שהוא מקיש את מס' הרכב כדי לתדלק? בשביל מה? הכרטיס כבר אושר והדלק ניתן. התגובה השניה היתה הרבה יותר מקיפה ועניינית.
 

קפהש

New member
תחנות דלק

בתחנות הדלק של דור ואלון יש כבר שנים רבות מסלול בשרות עצמי. ואני מתכון שבתחנות האלה השרות עצמי על אמת. כלומר מכניסים את כרטיס אשראי למשאבה. מקישים מספר כלשהוא (למשל מספר הרכב, לא חובה). ומתדלקים, חופשי. אין צורך לנהל מו"מ עם המתדלקים. לא מדברים עם אף אחד. בתחנות נידחות במיוחד (בקיבוצים ומושבים) יש אפילו תחנות דלק בלי מתדלקים בכלל. בנוסף שלושה צ'ופרים: א. חלק גדול מהתחנות האלה פתוחות 24 שעות. ב. אין דמי שרות בלילה. ג. הכי חשוב: יש הנחה של 15 אג לליטר. שזה בערך 5 ש"ח לתידלוק. הבעיה שהפריסה של דור-אלון הרבה יותר קטנה מאשר של החברות הגדולות. ממה ששמעתי, בירושלים בכלל אין תחנות של דור-אלון בגלל בעיות עם שמירת השבת. בפעם הראשונה שהייתי בתחנת דלק עם אינטרקום בשרות עצמי. ומאז אני עושה כל מאמץ לתדלק בדור-אלון. אני מודע לכך שנשמע כאילו דור-אלון שלמו לי כדי לכתוב את הדברים אלה. אבל אני בהחלט חושב שהשרות (העצמי) שלהם יותר טוב ויותר זול. קפהש
 
למעלה