תחנות מקפריסין עד ת"א וי-ם?

תחנות מקפריסין עד ת"א וי-ם?

אני כבר מכיר בעל פה את התדרים של ידידנו מקפריסין ועד ירושלים קולטים את התחנות שלהם שאגב גם משבשות קשה תחנות חוקיות בארץ, איך לדעתכם מתבצעת זליגה בכזה מרחק ענק? והאם תחנה חוקית ישראלית שהקפריסאים משבשים לה תדר יכולה לעשות משהו נגד זה? אגב השירים של התחנות הקפריסאיות הם אחלה (מוזיקה יוונית במיטבה) אגב יש גם תחנות ערביות מירדן (רדיו ג`ורדן) שנקלטות מצוין בישראל וגם בטלויזיה (ערוץ החיזבאללה באיזור הגליל התחתון) לסיכום האם יש חוק נגד התחנות שפולשות למקומות אחרים? אגב לאלה ממכם שמנויים על רשת ה GSM אז בעוברכם בכבישי הערבה וים המלח תועבר הרשת של הסלולרי לרשת ירדנית ואז אם אתם מתקשרים לישראל המחיר הוא מאוד מאוד יקר.
 
אני מאמין שמדובר בתופעה...

תופעה שבה תחנות רדיו קפריסאיות מגבירות את עצמת המשדרים שלהן (או מחליפות למשדרים יותר חזקים פשוט), במיוחד בתקופת הקיץ החמה, בה המשדרים מתחממים בקלות. אני מאמין שאין לנו הרבה לעשות נגד התחנות הללו, זולת דיון דיפלומטי בין המדינות השכנות על עניין התדרים.
 
צריך דווקא לתמוך בקליטת עלייה

כל עוד היא לא מפריעה לוותיקים.. אותה תחנה קפריסאית משדרת בתדר 104.7, ומפריעה למורשת. כלומר, הפריעה. אילו התחנה היתה מפריעה לרשת ב', תוך דקות וודאי ישראל היתה מכריזה מלחמה על האי היווני-טורקי, שדרי התחנה היו המבוקשים מס' 1 וטילי חץ היו קופצים לביקור מפתיע באולפן. ואם למדינה חולשה בטיפול בתחנות סוררות משלה ומשל בני דודיה, תחנות ממעבר לים לא יעמדו בראש מעייניה.
 
טעות

לא מדובר בתחנה אחת ולכן ההשערה של נועם וגם שלך לא נכונות מדובר בתקופות מסוימת בקיץ (כמו בשבועיים האחרונים) שהרבה פעמים הם משתלטים על תדרים כדוגמת 92.8 94.8 96.0 97.2 99.3 100.7 101.6 104.7 ועוד ועוד. בחלק מהתדרים כותבים תחנות חוקיות ישראליות או שהם קרובות לתדר של התחנות הקפריסאיות. ואני יכול להגיד לך שאת רשת א באיזור תל אביב הם משבשים המון פעמים וגם את קול חי בירושלים ועוד תחנות.
 
הבהרה ושאלה

את העובדה (אם הבנתי נכון) שזה קורה בעיקר בקיץ, נועם רק חיזק. הבנתי שמדובר ביותר מתחנה אחת. נתתי את הדוגמה הקרובה ללבי ולמקלטי. איזו תחנה נקלטת לעתים בתדר 93.1? גם היא מגיעה מחו"ל?
 
93.1

על איזה איזור אתה מדבר? בירושלים קולטים בתדר הזה תחנה ערבית מאיזור רמאללה בת"א זה ליד קול חי! אז על איזה איזור אתה מדבר ומה משדרת התחנה?
 
ובכן,

באיזור המרכז (שמעתי את זה בכמה מקומות באיזור), משדרים שם מוסיקה לועזית, ג'אז. לפעמים היא עולה לתדר מיד אחרי שקול-חי יורדת לכבוד השבת.
 
יכולה להיות תחנה ערבית

וקול חי לא מורידים את המשדר לכבוד שבת אלא רק את השידור.
 
למעלה