תחנות מרכזיות בישראל

zahipan10

New member
מה קשור? איפה ראית שדיברתי על אדריכלות?

אני מתחילת השרשור מדבר נטו על הזנחת התחנות המרכזיות, בוא נעזוב רגע את התיירים, למרות שזה לא משנה איפה תייר ישן, תייר זה תייר, אבל אני רוצה לדבר על אזרחי ישראל שמשתמשים בתחבורה הציבורית, לאזרחי המדינה מגיע תחנות מרכזיות סגורות, ממוזגות, נקיות, ועם שירותים מצוחצחים, באמת המצב הזה לא הגיוני, ומה שמעצבן זה שמדובר בכסף קטן יחסית.
 

tapuzo

New member
דוגמה קלאסית לזלזול התחנה המרכזית בהרצליה

חברת נצב"א מקדמת שם תוכנית פינוי בינוי לתחנה הישנה והמסריחה במרכז הרצליה (שזה הדבר היחיד
שעוד טוב בה). רק מה - אין שום כוונה לבנות תחנה אחרת... לא מסוף, לא כלום.
מתי יבנו תחנה מרכזית חדשה? למה זה לא מעניין את העירייה?
 

stratomaximus

New member
המיקום הנוכחי מזמן לא רלוונטי לתחנה מרכזית

כשאתה שואל את עצמך, במה היא טובה יותר מכל נקודת החלפה אחרת במרכז העיר, ואין לך תשובה חזקה מספיק, אז זה אומר שאין צורך בתחנה מרכזית במיקום הזה.
הרי קו 501 או קווי 4X לתל אביב גם ככה עוברים בחלק גדול מהעיר, ולרוב הנוסעים אין צורך לקחת קו עירוני כשהם יורדים מהם.
תחנות מרכזיות צריכות להיות בנקודה אסטרטגית כך שמצד אחד קווים בינעירוניים יעצרו בה בלי להתעכב יותר מדי, וגם היא תהיה נקודת סיום נוחה לקווים עירוניים.
אם כבר רוצים תחנה מרכזית בהרצליה, אז הנקודה הכי נוחה אמורה להיות על כביש החוף, כך שיוכלו לעצור בה הקווים שמגיעים מהצפון, בלי להיכנס לעיר.
 
הכי טוב שתהיה צמודה לתחנת הרכבת

יותר ויותר מקומות נהייים נגישים לרכבת.
 

tapuzo

New member
המיקום פחות חשוב, עצם העובדה שכלל לא נבנתה

אפילו אחרי שכבר התחילו לאשר את הפינוי בינוי שם
ועד היום פשוט מתעלמים מהצורך הזה כאילו לא משנה, אז לא תהיה...
זה חלק מהזלזול בתחבורה הציבורית
 
למעלה