תחנת הרכבת בלב העמק מרוחקת מהעיר שהיא אמורה לשרת

Ccyclist

Well-known member
תחנת הרכבת מגדל העמק־כפר ברוך מרוחקת ארבעה ק"מ ממגדל העמק ■ קווי האוטובוס המובילים אליה מסורבלים ופועלים בתדירות נמוכה מדי

בעמק יפה בין הרים וגבעות - תחנת רכבת בלב השדות.

בעידן הזה בניית תחנות מרוחקות ללא תוכנית לקרב את הישובים אליהן די בעייתית. היסטורית הרכבת היתה אמצעי התחבורה הממונע הראשון והיה הגיוני להגיע כמה קילומטרים בעגלות כדי להמשיך ברכבת. כיום זה לא המצב,,במיוחד בקו עם תדירות נמוכה כמו רכבת העמק.

יש הגיון רב בחידוש קו העמק על התוואי הישן במקום לנסות להפקיע תוואי חדש, אבל יש לזה מחיר של תחנות מרוחקות.
 
קווים מסורבלים - נכון.
אבל מה רוצים מתדירות האוטובוסים? יש רכבת פעם בשעה, אז למה צריך תדירות גבוהה יותר של אוטובוסים לשם? על אחת כמה וכמה כשלייד תחנת הרכבת אין כלום.
מה גם שנראה שהאוטובוסים שיש מתואמים בצורה סבירה עם הרכבת.
 
קווים מסורבלים - נכון.
אבל מה רוצים מתדירות האוטובוסים? יש רכבת פעם בשעה, אז למה צריך תדירות גבוהה יותר של אוטובוסים לשם? על אחת כמה וכמה כשלייד תחנת הרכבת אין כלום.
מה גם שנראה שהאוטובוסים שיש מתואמים בצורה סבירה עם הרכבת.
העניין הוא שקהל היעד העיקרי של התחנה הוא תושבי מגדל העמק ונצרת. את שני הישובים האלו האוטובוס משרת בצורה הרבה יותר טובה. תדירות הקווים לחיפה היא בערך כל 10 דק' - 15דק' והאוטובוס עובר ברחוב הראשי של מגדל העמק בלי צורך לנוסע לתחנת הרכבת ולהחליף. על נצרת אני בכלל לא מדבר, קו 111 אמור לשרת את הרכבת אבל עם הפקקים של נצרת הסיכוי שתגיע אליה בזמן הוא מאוד נמוך.
 

ohadg09

Active member
העניין הוא שקהל היעד העיקרי של התחנה הוא תושבי מגדל העמק ונצרת. את שני הישובים האלו האוטובוס משרת בצורה הרבה יותר טובה. תדירות הקווים לחיפה היא בערך כל 10 דק' - 15דק' והאוטובוס עובר ברחוב הראשי של מגדל העמק בלי צורך לנוסע לתחנת הרכבת ולהחליף. על נצרת אני בכלל לא מדבר, קו 111 אמור לשרת את הרכבת אבל עם הפקקים של נצרת הסיכוי שתגיע אליה בזמן הוא מאוד נמוך.
אגב קו 111 מתבטל בקרוב
 

ohadg09

Active member
לא מפתיע. ידוע לך על שינויים נוספים באזור הגליל?
יש פעימה מאוד משמעותית בנוף הגליל ונצרת בקרוב
יש שינויים שכבר עלו לאפליקציות (לדוגמה קו 5 מתארך לתוך נוף הגליל, קו 4 מתבטל ויש עוד שמתבטלים ומשתנים) אבל אני לא יודע אם יש עוד
 

DanBus43Maalit72

Active member
לא מפתיע. ידוע לך על שינויים נוספים באזור הגליל?
יש פעימת שינויים ענקית בנצרת ונוף הגליל החל מה-05/05.

קו 111 לצד 15 קווים נוספים יבוטלו.
קווים קיימים ישנו את מסלולם וחלקם יעובו משמעותית.
לא ידוע לי על קווים חדשים.
 
העניין הוא שקהל היעד העיקרי של התחנה הוא תושבי מגדל העמק ונצרת. את שני הישובים האלו האוטובוס משרת בצורה הרבה יותר טובה. תדירות הקווים לחיפה היא בערך כל 10 דק' - 15דק' והאוטובוס עובר ברחוב הראשי של מגדל העמק בלי צורך לנוסע לתחנת הרכבת ולהחליף. על נצרת אני בכלל לא מדבר, קו 111 אמור לשרת את הרכבת אבל עם הפקקים של נצרת הסיכוי שתגיע אליה בזמן הוא מאוד נמוך.
מסכים איתך שכרגע שירות האוטובוסים נותן שירות טוב יותר וזמין יותר, על אחת כמה וכמה שהוא פועל גם בשבת.
אבל אם מסתכלים על שירות האוטובוסים ממגדל העמק (קווים 6 ו9) לתחנת הרכבת - מבחינת תזמון הוא מספק.
בשעות השיא הוא אף יכול להיות עדיף - למשל, משכונות מסוימות הנסיעה לרכבת אורכת כ10 דקות, עוד כ10 דקות המתנה לרכבת ואז נסיעה של כרבע שעה למרכזית המפרץ או 35 דקות לחוף הכרמל.
זה מספק זמן נסיעה של כ35 דקות למרכזית המפרץ וכ55 דקות לחוף הכרמל - זמן נסיעה מעולה ביחס לאוטובוסים, בעיקר בשעות השיא.
 
מסכים איתך שכרגע שירות האוטובוסים נותן שירות טוב יותר וזמין יותר, על אחת כמה וכמה שהוא פועל גם בשבת.
אבל אם מסתכלים על שירות האוטובוסים ממגדל העמק (קווים 6 ו9) לתחנת הרכבת - מבחינת תזמון הוא מספק.
בשעות השיא הוא אף יכול להיות עדיף - למשל, משכונות מסוימות הנסיעה לרכבת אורכת כ10 דקות, עוד כ10 דקות המתנה לרכבת ואז נסיעה של כרבע שעה למרכזית המפרץ או 35 דקות לחוף הכרמל.
זה מספק זמן נסיעה של כ35 דקות למרכזית המפרץ וכ55 דקות לחוף הכרמל - זמן נסיעה מעולה ביחס לאוטובוסים, בעיקר בשעות השיא.
מודה שאני לא מכיר את תזמון השירות הפנימי במגדל העמק. הבעיה שעם רכבת אחת בשעה הסיכוי להיתקע הוא גדול וזה כשלעצמו הופך את האוטובוס לכדאי יותר. במיוחד אם החיסכון בסוף הוא 10 דק' לכל היותר. אל תשכח שעיקר הפקקים בציר נצרת - חיפה הם לפני מגדל העמק, ברגע שהאוטובוס הגיע לשם כבר אין פקקים משמעותיים.
 
למעלה