תחנת הרכבת הישנה של פ"ת - שריד אחרון שנותר מעידן הפרדסנות.
בתחילת המאה ה-20, בתקופת המנדט הבריטי, נבנתה מסילת רכבת מפ"ת לראש העין ע"מ לשנע את תנובת הפרדסים הרבה של פ"ת לנמל יפו. הרכבת יצאה מפ"ת, עברה דרך ראש העין, דרך לוד ומשם לנמל יפו.
תחנת הרכבת של פ"ת כללה את ביתו-משרדו של מנהל התחנה, את רציפי העמסת ארגזי התפוזים משני צידי המסילה ומס' מחסני ענק.
היום, רק ביתו של מנהל התחנה נותר כעדות יחידה לתקופה זו. הוא נותר על תילו ולא נהרס כי הוא משמש מאז ועד היום כבית מגורים ענק למשפחתו של מנהל התחנה שעבד במקום.
הבית נבנה בצורת האות "ר" בכוונה כדי ליצור בו הפרדה בין שני אגפים: אגף אחד שימש למגורי המשפחה וכולל עד היום אח לחימום עם ארובה גדולה על גג הרעפים.
האגף השני שימש כמשרדו של מנהל התחנה.
הכניסה לבית המשפחה היא מצידו המערבי של המבנה. יש גישה לרכבי המשפחה מציר גיסין דרך רח' האתרוג ואז דרך רח' לילינבלום. רכבי המשפחה חונים בקצה רח' לילינבלום, ליד השער האחורי של מתחם העסקים ששוכן ליד הצומת של גיסין-פינסקר.
הכניסה למשרד מנהל התחנה היתה מהצד השני, המזרחי, הצד שפנה למסילה. השלט הישן של התחנה נשאר עד היום מעל הכניסה הזאת למשרד, עם הכיתוב הענק "פתח תקוה" בעברית ובאנגלית. הצד הזה משמש היום כיציאה אחורית של בית המשפחה.
מסביב לבית נבנית כעת שכונת מגדלי מגורים חדשה. מגדל המגורים הראשון נמצא בשלבי סיום והוא נקרא בשם: מגדל לב המושבה.
אין בכלל ספק שאם המבנה של מנהל התחנה לא היה כולל בתוכו בית מגורים לו ולמשפחתו, כבר מזמן הוא היה נהרס כמו שכל המתחם שמסביבו נהרס לחלוטין לטובת הקמת מגדלי המגורים החדשים.
משפחתו שגרה שם היא אמצעי השימור הטוב ביותר שהיה יכול להיות למבנה הנדיר הזה שמעיד על תחנת הרכבת הישנה של פתח תקווה.
בתחילת המאה ה-20, בתקופת המנדט הבריטי, נבנתה מסילת רכבת מפ"ת לראש העין ע"מ לשנע את תנובת הפרדסים הרבה של פ"ת לנמל יפו. הרכבת יצאה מפ"ת, עברה דרך ראש העין, דרך לוד ומשם לנמל יפו.
תחנת הרכבת של פ"ת כללה את ביתו-משרדו של מנהל התחנה, את רציפי העמסת ארגזי התפוזים משני צידי המסילה ומס' מחסני ענק.
היום, רק ביתו של מנהל התחנה נותר כעדות יחידה לתקופה זו. הוא נותר על תילו ולא נהרס כי הוא משמש מאז ועד היום כבית מגורים ענק למשפחתו של מנהל התחנה שעבד במקום.
הבית נבנה בצורת האות "ר" בכוונה כדי ליצור בו הפרדה בין שני אגפים: אגף אחד שימש למגורי המשפחה וכולל עד היום אח לחימום עם ארובה גדולה על גג הרעפים.
האגף השני שימש כמשרדו של מנהל התחנה.
הכניסה לבית המשפחה היא מצידו המערבי של המבנה. יש גישה לרכבי המשפחה מציר גיסין דרך רח' האתרוג ואז דרך רח' לילינבלום. רכבי המשפחה חונים בקצה רח' לילינבלום, ליד השער האחורי של מתחם העסקים ששוכן ליד הצומת של גיסין-פינסקר.
הכניסה למשרד מנהל התחנה היתה מהצד השני, המזרחי, הצד שפנה למסילה. השלט הישן של התחנה נשאר עד היום מעל הכניסה הזאת למשרד, עם הכיתוב הענק "פתח תקוה" בעברית ובאנגלית. הצד הזה משמש היום כיציאה אחורית של בית המשפחה.
מסביב לבית נבנית כעת שכונת מגדלי מגורים חדשה. מגדל המגורים הראשון נמצא בשלבי סיום והוא נקרא בשם: מגדל לב המושבה.
אין בכלל ספק שאם המבנה של מנהל התחנה לא היה כולל בתוכו בית מגורים לו ולמשפחתו, כבר מזמן הוא היה נהרס כמו שכל המתחם שמסביבו נהרס לחלוטין לטובת הקמת מגדלי המגורים החדשים.
משפחתו שגרה שם היא אמצעי השימור הטוב ביותר שהיה יכול להיות למבנה הנדיר הזה שמעיד על תחנת הרכבת הישנה של פתח תקווה.