האוטובוסים שמגיעים לתחנת הרכבת נתניה נתקעים בפקקים, והמעבר בין הרציפים בתחנה כרוך בהליכה במבוך תת-קרקעי ללא שילוט ■ בעיר מתוכננים לקום נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים, אך אלו מתקדמים בעצלתיים
האוטובוסים שמגיעים לתחנת הרכבת נתניה נתקעים בפקקים, והמעבר בין הרציפים בתחנה כרוך בהליכה במבוך תת-קרקעי ללא שילוט ■ בעיר מתוכננים לקום נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים, אך אלו מתקדמים בעצלתיים
צריך להעתיק את התחנה חצי ק"מ צפונה, קווי האוטובוסים שעוברים בכביש 57 יעצרו שם ויבטלו את הצורך בקווי ההזנה!על מה ולמה צריך אולם נוסעים ? מרבית הנוסעים צריכים להגיע לרציף האי 2-3 ממנו יוצאות הרכבות לתל אביב.
בשגרה אמורות לעצור בתחנה לפחות 4 רכבות פרבריות בשעה (3 אשקלון דרך לוד ורחובות, 1 בית שמש) ויש גם מספר רכבות ארציות שעוצרות בה.
אני בהחלט מבין את הביקורת על החיבור האוטובוסי לתחנה. לטעמי זו טעות שהתחנה תלויה בחיבור מעל למחלף נתניה, אני חושב שכביש גישה נוסף מעל לכביש 2 בלי אלמנט המחלף היה תורם לנגישות לעיר.
משהו לא הכי מתיישב לי עם הקיבולת של קו החוף באזור. יתכן שהשירותים הפרבריים לחיפה חוסמים אותו דרומית לתחנות חיפה, כמו שעושה רכבת העמק לעתלית.
לפי החישוב שלי בשגרה יש בקו בנתניה:
ארציות, אקספרס ברובן:
2 מודיעין - נהריה
1 באר שבע נהריה
1 באר שבע כרמיאל
פרבריות:
3 אשקלון - בנימינה דרך לוד
1 בית שמש - נתניה
סך הכל 8 רכבות לכיוון בשעה. אני חושב שעם מרווח בלימה של 5 דקות אפשר להגיע ל 12.
לגבי האיילון - משהו שם ממש לא מתיישב עם הנורמה של 24 רכבות לכיוון בשעה. יתכן שהמהירות גבוהה מדי, יתכן גם שבהיעדר שלוחות מצפון לאיילון (אלא אם ישלחו רכבות פרבריות לשרון ולמזרחית) מפעילים את מסילות 1-2 לפי מהירות התוכן של קו החוף במקטעים המהירים שלו. לטמזלינק, שהיא מערכת ברת השוואה, יש 2 שלוחות מצפון למקטע המרכזי ומספר שלוחות גדול מדרום לו.
צריך להעתיק את התחנה חצי ק"מ צפונה, קווי האוטובוסים שעוברים בכביש 57 יעצרו שם ויבטלו את הצורך בקווי ההזנה!
יש הרבה קווים אזוריים שעוברים בכביש 57 ומבזבזים המון זמן בכניסה לתחנה כרגע, לא צריך רחוב עירוני בשביל לבנות שם אולם נוסעים נורמלי ולחסוך המון זמן, זאת בעיקר שאלה של למי יותר שייכת התחנה, לנתניה או לעמק חפר וכפר יונה, בגשר האר"י אכן עוברת יותר תחבורה פנימית אבל בכביש 57 יש קישור תדיר לתחנה המרכזית משם יש תחבורה פנימיתלצערי כביש 57 רחוק מאד מלהיות רחוב עירוני בר הליכה. עדיף שהתחנה תחובר בגשר כביש לצד המערבי של כביש 2, מה שיאפשר גישה הן בתח"צ והן ברגל ואמצעים אחרים דרך הרחובות אהרונסון, אצ"ל ורמב"ם. לציר גישה נוסף - חיבור לגשר הקיים של האר"י יאפשר קישורים לאזורים המחייבים תחבורה משלימה.
אוטובוסים שבאים מכיוון מזרח למרכזית (והפוך) צריכים לעשות את זה כדי להגיע לרכבתיש הרבה קווים אזוריים שעוברים בכביש 57 ומבזבזים המון זמן בכניסה לתחנה כרגע, לא צריך רחוב עירוני בשביל לבנות שם אולם נוסעים נורמלי ולחסוך המון זמן, זאת בעיקר שאלה של למי יותר שייכת התחנה, לנתניה או לעמק חפר וכפר יונה, בגשר האר"י אכן עוברת יותר תחבורה פנימית אבל בכביש 57 יש קישור תדיר לתחנה המרכזית משם יש תחבורה פנימית
אוטובוסים שבאים מכיוון מזרח למרכזית (והפוך) צריכים לעשות את זה כדי להגיע לרכבת
יחד עם הרמזור שם זה יכול לקחת אפילו 7 דקות ויותר
רוב קווי כביש 57 (האיזוריים) נכנסים לרכבת ממילא וזה עיכוב משמעותי מאודצריך להעתיק את התחנה חצי ק"מ צפונה, קווי האוטובוסים שעוברים בכביש 57 יעצרו שם ויבטלו את הצורך בקווי ההזנה!
יותר פשוט להעביר את מרכזית נתניה לחניון הלילה שיש בסמוך לתחנת הרכבת.צריך להעתיק את התחנה חצי ק"מ צפונה, קווי האוטובוסים שעוברים בכביש 57 יעצרו שם ויבטלו את הצורך בקווי ההזנה!
יותר פשוט להעביר את מרכזית נתניה לחניון הלילה שיש בסמוך לתחנת הרכבת.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.