תחנת הרכבת נתניה היא אחת העמוסות בישראל, רק שאין בה אולם נוסעים

כשלוגי

Active member

Ccyclist

Well-known member
האוטובוסים שמגיעים לתחנת הרכבת נתניה נתקעים בפקקים, והמעבר בין הרציפים בתחנה כרוך בהליכה במבוך תת-קרקעי ללא שילוט ■ בעיר מתוכננים לקום נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים, אך אלו מתקדמים בעצלתיים


על מה ולמה צריך אולם נוסעים ? מרבית הנוסעים צריכים להגיע לרציף האי 2-3 ממנו יוצאות הרכבות לתל אביב.

בשגרה אמורות לעצור בתחנה לפחות 4 רכבות פרבריות בשעה (3 אשקלון דרך לוד ורחובות, 1 בית שמש) ויש גם מספר רכבות ארציות שעוצרות בה.

אני בהחלט מבין את הביקורת על החיבור האוטובוסי לתחנה. לטעמי זו טעות שהתחנה תלויה בחיבור מעל למחלף נתניה, אני חושב שכביש גישה נוסף מעל לכביש 2 בלי אלמנט המחלף היה תורם לנגישות לעיר.

משהו לא הכי מתיישב לי עם הקיבולת של קו החוף באזור. יתכן שהשירותים הפרבריים לחיפה חוסמים אותו דרומית לתחנות חיפה, כמו שעושה רכבת העמק לעתלית.

לפי החישוב שלי בשגרה יש בקו בנתניה:
ארציות, אקספרס ברובן:
2 מודיעין - נהריה
1 באר שבע נהריה
1 באר שבע כרמיאל
פרבריות:
3 אשקלון - בנימינה דרך לוד
1 בית שמש - נתניה

סך הכל 8 רכבות לכיוון בשעה. אני חושב שעם מרווח בלימה של 5 דקות אפשר להגיע ל 12.

לגבי האיילון - משהו שם ממש לא מתיישב עם הנורמה של 24 רכבות לכיוון בשעה. יתכן שהמהירות גבוהה מדי, יתכן גם שבהיעדר שלוחות מצפון לאיילון (אלא אם ישלחו רכבות פרבריות לשרון ולמזרחית) מפעילים את מסילות 1-2 לפי מהירות התוכן של קו החוף במקטעים המהירים שלו. לטמזלינק, שהיא מערכת ברת השוואה, יש 2 שלוחות מצפון למקטע המרכזי ומספר שלוחות גדול מדרום לו.
 

david80

Active member
על מה ולמה צריך אולם נוסעים ? מרבית הנוסעים צריכים להגיע לרציף האי 2-3 ממנו יוצאות הרכבות לתל אביב.

בשגרה אמורות לעצור בתחנה לפחות 4 רכבות פרבריות בשעה (3 אשקלון דרך לוד ורחובות, 1 בית שמש) ויש גם מספר רכבות ארציות שעוצרות בה.

אני בהחלט מבין את הביקורת על החיבור האוטובוסי לתחנה. לטעמי זו טעות שהתחנה תלויה בחיבור מעל למחלף נתניה, אני חושב שכביש גישה נוסף מעל לכביש 2 בלי אלמנט המחלף היה תורם לנגישות לעיר.

משהו לא הכי מתיישב לי עם הקיבולת של קו החוף באזור. יתכן שהשירותים הפרבריים לחיפה חוסמים אותו דרומית לתחנות חיפה, כמו שעושה רכבת העמק לעתלית.

לפי החישוב שלי בשגרה יש בקו בנתניה:
ארציות, אקספרס ברובן:
2 מודיעין - נהריה
1 באר שבע נהריה
1 באר שבע כרמיאל
פרבריות:
3 אשקלון - בנימינה דרך לוד
1 בית שמש - נתניה

סך הכל 8 רכבות לכיוון בשעה. אני חושב שעם מרווח בלימה של 5 דקות אפשר להגיע ל 12.

לגבי האיילון - משהו שם ממש לא מתיישב עם הנורמה של 24 רכבות לכיוון בשעה. יתכן שהמהירות גבוהה מדי, יתכן גם שבהיעדר שלוחות מצפון לאיילון (אלא אם ישלחו רכבות פרבריות לשרון ולמזרחית) מפעילים את מסילות 1-2 לפי מהירות התוכן של קו החוף במקטעים המהירים שלו. לטמזלינק, שהיא מערכת ברת השוואה, יש 2 שלוחות מצפון למקטע המרכזי ומספר שלוחות גדול מדרום לו.
צריך להעתיק את התחנה חצי ק"מ צפונה, קווי האוטובוסים שעוברים בכביש 57 יעצרו שם ויבטלו את הצורך בקווי ההזנה!
 

Ccyclist

Well-known member
צריך להעתיק את התחנה חצי ק"מ צפונה, קווי האוטובוסים שעוברים בכביש 57 יעצרו שם ויבטלו את הצורך בקווי ההזנה!

לצערי כביש 57 רחוק מאד מלהיות רחוב עירוני בר הליכה. עדיף שהתחנה תחובר בגשר כביש לצד המערבי של כביש 2, מה שיאפשר גישה הן בתח"צ והן ברגל ואמצעים אחרים דרך הרחובות אהרונסון, אצ"ל ורמב"ם. לציר גישה נוסף - חיבור לגשר הקיים של האר"י יאפשר קישורים לאזורים המחייבים תחבורה משלימה.
 

ohadg09

Active member
לצערי כביש 57 רחוק מאד מלהיות רחוב עירוני בר הליכה. עדיף שהתחנה תחובר בגשר כביש לצד המערבי של כביש 2, מה שיאפשר גישה הן בתח"צ והן ברגל ואמצעים אחרים דרך הרחובות אהרונסון, אצ"ל ורמב"ם. לציר גישה נוסף - חיבור לגשר הקיים של האר"י יאפשר קישורים לאזורים המחייבים תחבורה משלימה.
יש הרבה קווים אזוריים שעוברים בכביש 57 ומבזבזים המון זמן בכניסה לתחנה כרגע, לא צריך רחוב עירוני בשביל לבנות שם אולם נוסעים נורמלי ולחסוך המון זמן, זאת בעיקר שאלה של למי יותר שייכת התחנה, לנתניה או לעמק חפר וכפר יונה, בגשר האר"י אכן עוברת יותר תחבורה פנימית אבל בכביש 57 יש קישור תדיר לתחנה המרכזית משם יש תחבורה פנימית
 

ohadg09

Active member
יש הרבה קווים אזוריים שעוברים בכביש 57 ומבזבזים המון זמן בכניסה לתחנה כרגע, לא צריך רחוב עירוני בשביל לבנות שם אולם נוסעים נורמלי ולחסוך המון זמן, זאת בעיקר שאלה של למי יותר שייכת התחנה, לנתניה או לעמק חפר וכפר יונה, בגשר האר"י אכן עוברת יותר תחבורה פנימית אבל בכביש 57 יש קישור תדיר לתחנה המרכזית משם יש תחבורה פנימית
אוטובוסים שבאים מכיוון מזרח למרכזית (והפוך) צריכים לעשות את זה כדי להגיע לרכבת
יחד עם הרמזור שם זה יכול לקחת אפילו 7 דקות ויותר
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20241029_134813.jpg
    Screenshot_20241029_134813.jpg
    KB 217 · צפיות: 4

Ccyclist

Well-known member
אוטובוסים שבאים מכיוון מזרח למרכזית (והפוך) צריכים לעשות את זה כדי להגיע לרכבת
יחד עם הרמזור שם זה יכול לקחת אפילו 7 דקות ויותר

הנה אזור הגשר: (יש איזשהו קמפיין האקינג שמסב מקומות בארץ לערבית)

طريق هيردين

זה אזור שנדחק בין שתי כניסות ויציאות רמפה מכביש 2, אין בו נדרכות, ואין מה להשוות בינו לדוגמה המוצלחת יחסית (מבחינת מבנה) של רשל"צ דיין.

לדעתי זו טעות להעמיס על מחלף כניסה עיקרי לעיר בסדר גודל של נתניה. גשר כביש מדרום לתחנה ומספר כבישי גישה חדשים יאפשרו להשתמש ברשת הרחובות הקיימת כדי להנגיש את הרכבת משלל אזורים בעיר שכיום תלויים בציר הרצל וגשר מחלף נתניה כדי להגיע לרכבת.

היתרון של כביש מקומי שחוצה את כביש 2 ללא מחלף הוא שלא יהיו עליו נפחי התנועה הבינעירוניים של כביש 57 וציר הרצל.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20241029_171621_Maps.jpg
    Screenshot_20241029_171621_Maps.jpg
    KB 798.4 · צפיות: 8
  • Screenshot_20241029_171950_Maps.jpg
    Screenshot_20241029_171950_Maps.jpg
    KB 715.1 · צפיות: 8
נערך לאחרונה ב:

ohadg09

Active member
צריך להעתיק את התחנה חצי ק"מ צפונה, קווי האוטובוסים שעוברים בכביש 57 יעצרו שם ויבטלו את הצורך בקווי ההזנה!
רוב קווי כביש 57 (האיזוריים) נכנסים לרכבת ממילא וזה עיכוב משמעותי מאוד
 

EHP12

Well-known member
צריך להעתיק את התחנה חצי ק"מ צפונה, קווי האוטובוסים שעוברים בכביש 57 יעצרו שם ויבטלו את הצורך בקווי ההזנה!
יותר פשוט להעביר את מרכזית נתניה לחניון הלילה שיש בסמוך לתחנת הרכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
יותר פשוט להעביר את מרכזית נתניה לחניון הלילה שיש בסמוך לתחנת הרכבת.

להיפך. בעת בניית מסילת החוף בשנות החמישים היה צריך להביא אותה לפנים העיר, לאזור שדרות בנימין או רחוב פתח תקווה שליד התחנה המרכזית. כמובן שכיום זה מאוחר מדי.
 
למעלה