תחנת השלום צפויה במרץ להיסגר למספר ימים בגלל הפעלת ה TBM

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
עןד כתבה בנושא אם יותר פרטים

תחנת השלום צפויה במרץ להיסגר למספר ימים בגלל הפעלת ה TBM
של הקו האדום:
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4918156,00.html[/URL]
עןד כתבה בנושא אם יותר פרטים
http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3707176,00.html
כאן כותבים שכנראה הסגירה תהיה ממש בסוף מרץ.
החל מ19 למרץ
כרגע מדובר בסגירה של שבוע, אם נסיון לצמצם את הסגירה ל5 ימים.
 

Bus Nerd

Active member
מקווה שר"י ינצלו את הסגירה כדי להתקדם עם פרוייקט מבנה הכניסה

עןד כתבה בנושא אם יותר פרטים
http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3707176,00.html
כאן כותבים שכנראה הסגירה תהיה ממש בסוף מרץ.
החל מ19 למרץ
כרגע מדובר בסגירה של שבוע, אם נסיון לצמצם את הסגירה ל5 ימים.
מקווה שר"י ינצלו את הסגירה כדי להתקדם עם פרוייקט מבנה הכניסה
כרגע עובדים עליו רק בלילה כי הוא מעל מסילה פעילה, אבל אם תהיה השבתה של התחנה לחמישה ימים יהיה אפשר לעבוד עליו גם ביום, וכך לזרז תהליכים.
 

matrix200200

Active member
תקנו אותי אם אני טועה, אבל הבנייה של התחנה מתבצעת בשיטת הלגו

מקווה שר"י ינצלו את הסגירה כדי להתקדם עם פרוייקט מבנה הכניסה
כרגע עובדים עליו רק בלילה כי הוא מעל מסילה פעילה, אבל אם תהיה השבתה של התחנה לחמישה ימים יהיה אפשר לעבוד עליו גם ביום, וכך לזרז תהליכים.
תקנו אותי אם אני טועה, אבל הבנייה של התחנה מתבצעת בשיטת הלגו
לפי שבתשתיות, השלב הבא זה מדרגות לחבר את הגשר לרציפים.
השאלה היא, האם החברה שמבצעת את המדרגות האלה תספיק לסיים בזמן.
יש גם בעיה שבשביל להביא את החלקים הללו, עוד פעם יהיה צורך לסגור את איילון.
גם בשביל ההרכבה יהיה צורך לסגור את האיילון.
כך שבכל מקרה אני חושב צריך השבתה בסוף שבוע.
בכל מקרה זה הזדמנות מצויינת לקדם את העבודות.
 

Bus Nerd

Active member
אני הבנתי קצת אחרת משבתשתיות

תקנו אותי אם אני טועה, אבל הבנייה של התחנה מתבצעת בשיטת הלגו
לפי שבתשתיות, השלב הבא זה מדרגות לחבר את הגשר לרציפים.
השאלה היא, האם החברה שמבצעת את המדרגות האלה תספיק לסיים בזמן.
יש גם בעיה שבשביל להביא את החלקים הללו, עוד פעם יהיה צורך לסגור את איילון.
גם בשביל ההרכבה יהיה צורך לסגור את האיילון.
כך שבכל מקרה אני חושב צריך השבתה בסוף שבוע.
בכל מקרה זה הזדמנות מצויינת לקדם את העבודות.
אני הבנתי קצת אחרת משבתשתיות
רוצים להביא מדרגות *זמניות* כדי לחבר את הגשר לרציפים כדי להקל על העומס בזמן עבודות בניית הכניסה הדרומית.

חוץ מהמדרגות, השלב הבא הוא חיבור של עוד כמה חלקים (שעדיין מחכים ליד תחנת האוניברסיטה) לברזלים הירוקים וחיזוקים שונים (שכרגע נעשים רק בסופ"ש כי זו מסילה פעילה) שאחריהם יהיה אפשר להתחיל לצקת את הבטון של מבנה התחנה עצמו.
לי נשמע שיציקה כזו לא יכולה לקרות בזמן שרכבות עוברות על המסילה מטעמי בטיחות, ולכן סגירה כזו שבה התחנה לא בשימוש תאפשר לפרוייקט להתקדם משמעותית.
 

matrix200200

Active member
אה אז יש עוד חלקים שכבר מוכנים ורק ממתינים להרכבה?

אני הבנתי קצת אחרת משבתשתיות
רוצים להביא מדרגות *זמניות* כדי לחבר את הגשר לרציפים כדי להקל על העומס בזמן עבודות בניית הכניסה הדרומית.

חוץ מהמדרגות, השלב הבא הוא חיבור של עוד כמה חלקים (שעדיין מחכים ליד תחנת האוניברסיטה) לברזלים הירוקים וחיזוקים שונים (שכרגע נעשים רק בסופ"ש כי זו מסילה פעילה) שאחריהם יהיה אפשר להתחיל לצקת את הבטון של מבנה התחנה עצמו.
לי נשמע שיציקה כזו לא יכולה לקרות בזמן שרכבות עוברות על המסילה מטעמי בטיחות, ולכן סגירה כזו שבה התחנה לא בשימוש תאפשר לפרוייקט להתקדם משמעותית.
אה אז יש עוד חלקים שכבר מוכנים ורק ממתינים להרכבה?
לגבי המדרגות, אתה צודק.
אני חשבתי שזה קשור להכנה של דרגנעוים העתידיים משום מה.
לגבי יציקות. לפי מה שכתוב בשבתשתיות נשמע שאין כל כך הרבה יציקות.
רוב המבנה הוא "שלד" מברזל.
אתה מתכוון ליציקת ריצפת הטרמינל וביסוס של מבנה הפלדה?
בכל אופן נדמה לי שהרבה מעבודות הללו ידרשו סגירת הכביש בנוסף לסגירה של התחנה ועצירת מעבר הרכבות.
 

Bus Nerd

Active member
אכן, צריך לצקת רצפה

אה אז יש עוד חלקים שכבר מוכנים ורק ממתינים להרכבה?
לגבי המדרגות, אתה צודק.
אני חשבתי שזה קשור להכנה של דרגנעוים העתידיים משום מה.
לגבי יציקות. לפי מה שכתוב בשבתשתיות נשמע שאין כל כך הרבה יציקות.
רוב המבנה הוא "שלד" מברזל.
אתה מתכוון ליציקת ריצפת הטרמינל וביסוס של מבנה הפלדה?
בכל אופן נדמה לי שהרבה מעבודות הללו ידרשו סגירת הכביש בנוסף לסגירה של התחנה ועצירת מעבר הרכבות.
אכן, צריך לצקת רצפה
ואולי גם קירות... או שהם מבלוקים?

וכן, בפעם האחרונה שעברתי ליד מסוף האוניברסיטה ראיתי חלקים מחכים שם בצד הכביש (זה אתר ההתארגנות לפרוייקט הזה, שם גם חיכו הקורות הגדולות יותר שהניפו במבצע הגדול).

וכן, נראה לי שאתה צודק, לא רואה איך אפשר לצקת את הרצפה בלי לסגור נתיב אחד מאיילון או נתיב אחד מגבעת התחמושת, ולכן זה באמת דבר שלא סביר שייעשה במהלך השבוע... חבל.
אני תמיד בגישה של "צריך לנצל כל סגירה למקסימום". מבחינתי שינצלו את זה לקרצף את התחנה ולנקות אותה, אבל העיקר שיעשו משהו עם הזמן שהם קיבלו "מתנה" מנת"ע.
 

matrix200200

Active member
אתה יודע מה, משום מה חשבתי שקירות יהיו מפלדה וזכוכית

אכן, צריך לצקת רצפה
ואולי גם קירות... או שהם מבלוקים?

וכן, בפעם האחרונה שעברתי ליד מסוף האוניברסיטה ראיתי חלקים מחכים שם בצד הכביש (זה אתר ההתארגנות לפרוייקט הזה, שם גם חיכו הקורות הגדולות יותר שהניפו במבצע הגדול).

וכן, נראה לי שאתה צודק, לא רואה איך אפשר לצקת את הרצפה בלי לסגור נתיב אחד מאיילון או נתיב אחד מגבעת התחמושת, ולכן זה באמת דבר שלא סביר שייעשה במהלך השבוע... חבל.
אני תמיד בגישה של "צריך לנצל כל סגירה למקסימום". מבחינתי שינצלו את זה לקרצף את התחנה ולנקות אותה, אבל העיקר שיעשו משהו עם הזמן שהם קיבלו "מתנה" מנת"ע.
אתה יודע מה, משום מה חשבתי שקירות יהיו מפלדה וזכוכית
האמת שלא זוכר בידיוק איך נראת הדמיה של הטרמינל שיהיה על הגשר.
בכל אופן אם יהיה צורך בבטון, אז זו תהיה יציקה ולא בלוקים.

איזה חלקים ראית ליד האוניברסיטה?
יש שם כבר ה"מדרגות" או שזה סתם ברזלים מפוזרים?
 

Bus Nerd

Active member
לא מדרגות, ברזלים ירוקים של המסגרת

אתה יודע מה, משום מה חשבתי שקירות יהיו מפלדה וזכוכית
האמת שלא זוכר בידיוק איך נראת הדמיה של הטרמינל שיהיה על הגשר.
בכל אופן אם יהיה צורך בבטון, אז זו תהיה יציקה ולא בלוקים.

איזה חלקים ראית ליד האוניברסיטה?
יש שם כבר ה"מדרגות" או שזה סתם ברזלים מפוזרים?
לא מדרגות, ברזלים ירוקים של המסגרת
המבנה שיהיה על הגשר יהיה זהה לחלוטין למבנה הקיים מצידו השני של הגשר, כולל כל החסרונות שלו.

אני לא יודע אם זה בגלל שכבר היה להם חוזה עם האדריכל שחייב אותם לבנות את שני החלקים לפי התוכנית המקורית, או בגלל שהם רצו להזדרז להקים את הכניסה בזמן לפתיחת הקו לירושלים ולכן לא היה זמן לתכנן משהו חדש.

יש לזכור שבבניית התחנה המקורית היו חריגות תקציב ענקיות בין הייתר בגלל קונסטרוקציית המתכת שמחזיקה את כל העסק (לעומת בטון בתחנות מאוחרות יותר) וגם בגלל גג הזכוכית התלוי שהיה צריך להכין מראש במפעל ולהניף אותו בחתיכה אחת למקום... כל זה, ואפילו מיזוג אין שם. לכן התפלאתי שבחרו להעתיק את המבנה הזה גם לצד השני.

בגלל המבנה הנוראי (ואיכות האוויר הזוועתית) השלום תישאר תמיד התחנה הכי שנואה עלי בת"א ואולי אפילו בכל המערכת של ר"י. (לשם השוואה התחנה האהובה עלי היא תחנת האוניברסיטה בת"א)
 

matrix200200

Active member
מסכים איתך לגבי איכות אוויר בתחנה (חוסר של יותר נכון)

לא מדרגות, ברזלים ירוקים של המסגרת
המבנה שיהיה על הגשר יהיה זהה לחלוטין למבנה הקיים מצידו השני של הגשר, כולל כל החסרונות שלו.

אני לא יודע אם זה בגלל שכבר היה להם חוזה עם האדריכל שחייב אותם לבנות את שני החלקים לפי התוכנית המקורית, או בגלל שהם רצו להזדרז להקים את הכניסה בזמן לפתיחת הקו לירושלים ולכן לא היה זמן לתכנן משהו חדש.

יש לזכור שבבניית התחנה המקורית היו חריגות תקציב ענקיות בין הייתר בגלל קונסטרוקציית המתכת שמחזיקה את כל העסק (לעומת בטון בתחנות מאוחרות יותר) וגם בגלל גג הזכוכית התלוי שהיה צריך להכין מראש במפעל ולהניף אותו בחתיכה אחת למקום... כל זה, ואפילו מיזוג אין שם. לכן התפלאתי שבחרו להעתיק את המבנה הזה גם לצד השני.

בגלל המבנה הנוראי (ואיכות האוויר הזוועתית) השלום תישאר תמיד התחנה הכי שנואה עלי בת"א ואולי אפילו בכל המערכת של ר"י. (לשם השוואה התחנה האהובה עלי היא תחנת האוניברסיטה בת"א)
מסכים איתך לגבי איכות אוויר בתחנה (חוסר של יותר נכון)
יש משהוא שאני לא מבין.
הרי היא לא יכולה להיות סימטרית לגמרי.
הכניסה הקיימת מחוברת למגדלי עזריאלי, וזה כבר די הורס את הסימטריה.
חוץ מזה, אין ממש גשר מצד השני אם מבנה התחנה אליו.
ברור לי שהחלק מעל הרציפים יהיה סימטרי לחלק הקיים, אבל מה אם המבנה שעל הגשר?
אין לו ממש מקביל בחלק הקיים?
 

משה12333

New member
עם, לא אם. זו טעות שחוזרת אצלך. עם (with, about) ולא אם (if)

מסכים איתך לגבי איכות אוויר בתחנה (חוסר של יותר נכון)
יש משהוא שאני לא מבין.
הרי היא לא יכולה להיות סימטרית לגמרי.
הכניסה הקיימת מחוברת למגדלי עזריאלי, וזה כבר די הורס את הסימטריה.
חוץ מזה, אין ממש גשר מצד השני אם מבנה התחנה אליו.
ברור לי שהחלק מעל הרציפים יהיה סימטרי לחלק הקיים, אבל מה אם המבנה שעל הגשר?
אין לו ממש מקביל בחלק הקיים?
עם, לא אם. זו טעות שחוזרת אצלך. עם (with, about) ולא אם (if)
אבל מה עם (אודות/לגבי) המבנה שעל הגשר?

עם (בנוסף ל...) ניסיון לצמצם את הסגירה ל-5 ימים.

עם (בצירוף) יותר פרטים.

 
תוכניות האדריכל הראשוניות

לא מדרגות, ברזלים ירוקים של המסגרת
המבנה שיהיה על הגשר יהיה זהה לחלוטין למבנה הקיים מצידו השני של הגשר, כולל כל החסרונות שלו.

אני לא יודע אם זה בגלל שכבר היה להם חוזה עם האדריכל שחייב אותם לבנות את שני החלקים לפי התוכנית המקורית, או בגלל שהם רצו להזדרז להקים את הכניסה בזמן לפתיחת הקו לירושלים ולכן לא היה זמן לתכנן משהו חדש.

יש לזכור שבבניית התחנה המקורית היו חריגות תקציב ענקיות בין הייתר בגלל קונסטרוקציית המתכת שמחזיקה את כל העסק (לעומת בטון בתחנות מאוחרות יותר) וגם בגלל גג הזכוכית התלוי שהיה צריך להכין מראש במפעל ולהניף אותו בחתיכה אחת למקום... כל זה, ואפילו מיזוג אין שם. לכן התפלאתי שבחרו להעתיק את המבנה הזה גם לצד השני.

בגלל המבנה הנוראי (ואיכות האוויר הזוועתית) השלום תישאר תמיד התחנה הכי שנואה עלי בת"א ואולי אפילו בכל המערכת של ר"י. (לשם השוואה התחנה האהובה עלי היא תחנת האוניברסיטה בת"א)
תוכניות האדריכל הראשוניות
כללו גם גשר הולכי רגל מהקצה הדרומי של מבנה התחנה ישירות ליגאל אלון, בדומה לחיבור שיש מהקצה הצפוני ישירות לעזריאלי.

מגדל אלקטרה והמשרדים האחרים לאורך יגאל אלון (לרבות מגדלי אלון ב.ס.ר שייחנכו השנה על שטח "הארגז"), מצדיקים מאד את הכניסה הנוספת הזו.

אני מנחש שזה לא כלול כרגע בתוכניות אבל אני מקווה שלפחות השאירו את האופציה הזו לעתיד.
ארבע כניסות ויציאות לתחנה הכי חזקה בארץ (או מקום שני) זה לא מופרך וזה מקל על הולכי הרגל מאד. חבל יהיה להתקמצן דווקא על זה.
 

Bus Nerd

Active member
איזו בכירה בעיריית ת"א ששכחתי את תפקידה המדוייק אמרה

תוכניות האדריכל הראשוניות
כללו גם גשר הולכי רגל מהקצה הדרומי של מבנה התחנה ישירות ליגאל אלון, בדומה לחיבור שיש מהקצה הצפוני ישירות לעזריאלי.

מגדל אלקטרה והמשרדים האחרים לאורך יגאל אלון (לרבות מגדלי אלון ב.ס.ר שייחנכו השנה על שטח "הארגז"), מצדיקים מאד את הכניסה הנוספת הזו.

אני מנחש שזה לא כלול כרגע בתוכניות אבל אני מקווה שלפחות השאירו את האופציה הזו לעתיד.
ארבע כניסות ויציאות לתחנה הכי חזקה בארץ (או מקום שני) זה לא מופרך וזה מקל על הולכי הרגל מאד. חבל יהיה להתקמצן דווקא על זה.
איזו בכירה בעיריית ת"א ששכחתי את תפקידה המדוייק אמרה
שיהיו באמת ארבע כניסות ויציאות לתחנה אחרי השיפוץ, דיברה גם על "גשר הולכי רגל חדש". כנראה באמת מדובר בגשר לכיוון יגאל אלון שאתה מדבר עליו. רמזו גם על שינוי של הגשר הקיים לכיוון עזריאלי "ופתיחתו לציבור" (לא ברור לי באיזה מתכונת זה יהיה, ולא בטוח שזה יהיה חלק מהשיפוץ הנוכחי. נחכה ונראה.
 

matrix200200

Active member
הגשר שאתם מדברים עליו זה גשר יהודית.

איזו בכירה בעיריית ת"א ששכחתי את תפקידה המדוייק אמרה
שיהיו באמת ארבע כניסות ויציאות לתחנה אחרי השיפוץ, דיברה גם על "גשר הולכי רגל חדש". כנראה באמת מדובר בגשר לכיוון יגאל אלון שאתה מדבר עליו. רמזו גם על שינוי של הגשר הקיים לכיוון עזריאלי "ופתיחתו לציבור" (לא ברור לי באיזה מתכונת זה יהיה, ולא בטוח שזה יהיה חלק מהשיפוץ הנוכחי. נחכה ונראה.
הגשר שאתם מדברים עליו זה גשר יהודית.
זה מחדל רציני מה שקורה איתו.
העירייה של תל אביב דיברה בזמנו שהגשר ייבנה ב2012
אחר מספר דחיות, הובטח שייבנה ב2016 שגם עברה והבנייה עוד לא החלה.
היתה כתבה בווינט שרק עכשיו הפרוייקט תוקצב.
כרגע מדברים על כך שהבנייה תחל ב2017 ותיקח עוד שלוש שנים זלדעתי זה בזיון.
 

Bus Nerd

Active member
לא, אנחנו לא מדברים על גשר יהודית

הגשר שאתם מדברים עליו זה גשר יהודית.
זה מחדל רציני מה שקורה איתו.
העירייה של תל אביב דיברה בזמנו שהגשר ייבנה ב2012
אחר מספר דחיות, הובטח שייבנה ב2016 שגם עברה והבנייה עוד לא החלה.
היתה כתבה בווינט שרק עכשיו הפרוייקט תוקצב.
כרגע מדברים על כך שהבנייה תחל ב2017 ותיקח עוד שלוש שנים זלדעתי זה בזיון.
לא, אנחנו לא מדברים על גשר יהודית
גשר יהודית יימצא דרומה משם ומתחבר לשדרות יהודית. אנחנו מדברים על גשר הולכי רגל מתחנת השלום עצמה.
&nbsp
&nbsp
אם הייתי מדבר על גשר יהודית הייתי אומר גשר יהודית.
 

matrix200200

Active member
הרוכב לאוטובוסים ציין את מגדל אלקטרה ואת צמד המגדלים

לא, אנחנו לא מדברים על גשר יהודית
גשר יהודית יימצא דרומה משם ומתחבר לשדרות יהודית. אנחנו מדברים על גשר הולכי רגל מתחנת השלום עצמה.
&nbsp
&nbsp
אם הייתי מדבר על גשר יהודית הייתי אומר גשר יהודית.
הרוכב לאוטובוסים ציין את מגדל אלקטרה ואת צמד המגדלים
לפי מה שידוע לי, גשר יהודית, הוא הגשר שיקשר אל המגדלים הללו.
לכן הבנתי מדבריו כי מדובר בגשר יהודית.
אם יש תוכניות לעוד גשר זה מצויין, אבל קשה לי להאמין שזה יקרה.
 

Bus Nerd

Active member
מציע שתסתכל במפה

הרוכב לאוטובוסים ציין את מגדל אלקטרה ואת צמד המגדלים
לפי מה שידוע לי, גשר יהודית, הוא הגשר שיקשר אל המגדלים הללו.
לכן הבנתי מדבריו כי מדובר בגשר יהודית.
אם יש תוכניות לעוד גשר זה מצויין, אבל קשה לי להאמין שזה יקרה.
מציע שתסתכל במפה
נכון, גשר יהודית יהיה קרוב יותר למגדל אלקטרה, אבל הוא לא יקשר את המגדל עם תחנת הרכבת. אין לו שום קשר לתחנת הרכבת. הרוכב לאוטובוסים התכוון שגשר הולכי רגל מתחנת השלום עצמה באלכסון לכיוון דרום מזרח יקל על העובדים במגדל אלקטרה ובסביבה להגיע מהרכבת לעבודה ברגל.

והעובדה שדיברו על "גשר הולכי רגל חדש" לתחנת הרכבת, כולל שינויים בגשר הקיים, ועל כך שיהיו ארבע כניסות לתחנת הרכבת.

מצאתי את הכתבה המדוברת מידיעות אחרונות:
http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4834140,00.html

"בתכנון, בין היתר: ביטול גשר קיים והקמת גשר חדש לכיוון הקניון כמעבר ציבורי פתוח; יצירת 4 כניסות ראשיות לתחנה; תכנון מעברים להולכי רגל; והשלמת תכנון רוחב מדרכות"

4 כניסות ראשיות לתחנה. היום יש שתי כניסות: הרחוב והקניון. כחלק מבניית המבנה בצד הדרומי שעל הגשר יבנו כניסה נוספת במפלס הרחוב - משמע שלוש כניסות. אז היכן תהיה הרביעית? גשר הולכי רגל לכיוון דרום מזרח הוא האפשרות היחידה.
 
אכן לא התכוונתי לגשר יהודית

מציע שתסתכל במפה
נכון, גשר יהודית יהיה קרוב יותר למגדל אלקטרה, אבל הוא לא יקשר את המגדל עם תחנת הרכבת. אין לו שום קשר לתחנת הרכבת. הרוכב לאוטובוסים התכוון שגשר הולכי רגל מתחנת השלום עצמה באלכסון לכיוון דרום מזרח יקל על העובדים במגדל אלקטרה ובסביבה להגיע מהרכבת לעבודה ברגל.

והעובדה שדיברו על "גשר הולכי רגל חדש" לתחנת הרכבת, כולל שינויים בגשר הקיים, ועל כך שיהיו ארבע כניסות לתחנת הרכבת.

מצאתי את הכתבה המדוברת מידיעות אחרונות:
http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4834140,00.html

"בתכנון, בין היתר: ביטול גשר קיים והקמת גשר חדש לכיוון הקניון כמעבר ציבורי פתוח; יצירת 4 כניסות ראשיות לתחנה; תכנון מעברים להולכי רגל; והשלמת תכנון רוחב מדרכות"

4 כניסות ראשיות לתחנה. היום יש שתי כניסות: הרחוב והקניון. כחלק מבניית המבנה בצד הדרומי שעל הגשר יבנו כניסה נוספת במפלס הרחוב - משמע שלוש כניסות. אז היכן תהיה הרביעית? גשר הולכי רגל לכיוון דרום מזרח הוא האפשרות היחידה.
אכן לא התכוונתי לגשר יהודית
אלא לגשר "קצר" ממבנה התחנה ליגאל אלון.

לפי ההדמיות גשר יהודית מתוכנן כ"גשר תלוי" ללא עמודים באמצע האיילון. שזה עושה שכל אם זוכרים שכל האזור מחכה לכל מיני עבודות תשתית עתידיות כמו הסטת הנחל ובניית עוד מסילה וכו'. פחות גשר אחד להתעסק עם הניצבים שלו...

ברמת העקרון גשר יהודית נמצא קרוב מאד לקצה הדרומי של הרציפים, אבל כדי להתחבר אליו צריך מבנה כניסה ויציאה נוסף, בדומה למבנה שרכבת שיראל מקימה עכשיו ברכבת מרכז סמוך לגשר מודעי.

כל עוד מדובר בגשר תלוי אני לא בטוח שאפשר בכלל לעשות את החיבור הזה הנדסית. אבל לדעתי אף אחד לא באמת חשב על זה.
יכול להיות שיחשבו על זה במסגרת פרויקט המסילה הרביעית באיילון, שיקבע את המצב הסופי של כל אגן האיילון ולכן יאפשר גם לקבע את הגשר. ואז יהיו לתחנה חמש כניסות ויציאות (עדיין לא מספר מופרך, בחו"ל מקובלות אפילו יותר כניסות ויצאיות לתחנות ראשיות כאלה).
 

Ccyclist

Well-known member
לחיזוק הסיפא: פרישת כניסות רבות מגדילה את אזור הכיסוי.

אכן לא התכוונתי לגשר יהודית
אלא לגשר "קצר" ממבנה התחנה ליגאל אלון.

לפי ההדמיות גשר יהודית מתוכנן כ"גשר תלוי" ללא עמודים באמצע האיילון. שזה עושה שכל אם זוכרים שכל האזור מחכה לכל מיני עבודות תשתית עתידיות כמו הסטת הנחל ובניית עוד מסילה וכו'. פחות גשר אחד להתעסק עם הניצבים שלו...

ברמת העקרון גשר יהודית נמצא קרוב מאד לקצה הדרומי של הרציפים, אבל כדי להתחבר אליו צריך מבנה כניסה ויציאה נוסף, בדומה למבנה שרכבת שיראל מקימה עכשיו ברכבת מרכז סמוך לגשר מודעי.

כל עוד מדובר בגשר תלוי אני לא בטוח שאפשר בכלל לעשות את החיבור הזה הנדסית. אבל לדעתי אף אחד לא באמת חשב על זה.
יכול להיות שיחשבו על זה במסגרת פרויקט המסילה הרביעית באיילון, שיקבע את המצב הסופי של כל אגן האיילון ולכן יאפשר גם לקבע את הגשר. ואז יהיו לתחנה חמש כניסות ויציאות (עדיין לא מספר מופרך, בחו"ל מקובלות אפילו יותר כניסות ויצאיות לתחנות ראשיות כאלה).
לחיזוק הסיפא: פרישת כניסות רבות מגדילה את אזור הכיסוי.
כשיש כניסה יחידה היא מצמצמת את אזור הכיסוי לכניסה זו. כאשר ישנן מספר כניסות ניתן ללכת ברציפים מצד אחד של התחנה לצד אחר ולצאת באזור שונה לחלוטין תוך חיסכון בהליכה ברחובות וחציית כבישים. במקרה של תחנות האיילון גישה לגשרים בצד השני שלהן יכולה לחסוך סיבוב של כחצי קילומטר ברגל.
 

Bus Nerd

Active member
לא חושב שאפשר לבנות כניסה כזו לגשר תלוי

אכן לא התכוונתי לגשר יהודית
אלא לגשר "קצר" ממבנה התחנה ליגאל אלון.

לפי ההדמיות גשר יהודית מתוכנן כ"גשר תלוי" ללא עמודים באמצע האיילון. שזה עושה שכל אם זוכרים שכל האזור מחכה לכל מיני עבודות תשתית עתידיות כמו הסטת הנחל ובניית עוד מסילה וכו'. פחות גשר אחד להתעסק עם הניצבים שלו...

ברמת העקרון גשר יהודית נמצא קרוב מאד לקצה הדרומי של הרציפים, אבל כדי להתחבר אליו צריך מבנה כניסה ויציאה נוסף, בדומה למבנה שרכבת שיראל מקימה עכשיו ברכבת מרכז סמוך לגשר מודעי.

כל עוד מדובר בגשר תלוי אני לא בטוח שאפשר בכלל לעשות את החיבור הזה הנדסית. אבל לדעתי אף אחד לא באמת חשב על זה.
יכול להיות שיחשבו על זה במסגרת פרויקט המסילה הרביעית באיילון, שיקבע את המצב הסופי של כל אגן האיילון ולכן יאפשר גם לקבע את הגשר. ואז יהיו לתחנה חמש כניסות ויציאות (עדיין לא מספר מופרך, בחו"ל מקובלות אפילו יותר כניסות ויצאיות לתחנות ראשיות כאלה).
לא חושב שאפשר לבנות כניסה כזו לגשר תלוי
אולי רק יציאה עם מדרגות ובלי מעלית.

זה בכל מקרה לא בתוכניות של גשר יהודית. אני גם לא ממש רואה איך הגשר הזה יתחבר עם שאר הקירוי, יש מצב שעוד כמה עשורים כשיירצו לבנות את הקירוי יצטרכו לפרק את הגשר.

אבל גם אם הוא לא היה תלוי, לא נראה לי שהיו בונים עליו כניסה נוספת - מדובר במרחק של 200 מטרים מקצות הרציפים, והמרווח בין המסילות שם צר מדי מכדי לבנות מבנה תלוי באורך הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה