תחקרתי את אס תחקור ראשוני מיד לאחר התאונה

תחקרתי את אס תחקור ראשוני מיד לאחר התאונה

ושלחתי לדודו עובדות + מחשבות + הערכות. לדעתי, גורם אחד מקצועי צריך לאסוף את כל המידע ולבנות תמונה שלמה ומלאה. עד אז אין שום ערך למסקנות ביניים שחלקן יכולות להיות חובבניות, להטעות גולשים חדשים ולגרום באופן עקיף לתאונות נוספות. בינתיים, בגשמים הבלתי פוסקים, לא נראה לי שעוד גולשים רבים יפגעו מכך שאינם יודעים על מה יש להקפיד בשרונה. שרונה ,רוחותיה ושדות הנחיתה שלה לא השתנו, וכך גם חוקי האוירונאוטיקה והזהירות. יכול להיות שטייס ראשי יפתח מעין טבלה של עצמת הרוח, כיוונה והגובה שבו מומלץ לצאת לנחיתה. מה דעתכם?
 

Hawk17

New member
האם אתה בעד איזושהי השתקה\השקטה אחרי תאונה?

מיקי האם אתה בעד איזושהי השתקה\השקטה אחרי תאונה? כמו זו שאני נפלתי בחלקה? אני לצערי לא שפכתי את את זה מיד, ואני אתן לך דוגמא אמיתית לכך שאזהרות צריכות לצאת תכף ומיד: ביום שישי או מוצאי שבת פנה אלי בחור, שכרגע הוא קצת צעיר יותר בגלישה, ששקל ללכת לטוס בשרונה והייתי צריך לשבת ולהסביר ולהזהיר אותו מפני הסכנות באתר הזה. עוד דוגמא: דמיין לך אילו ביום השבת שאחרי אותו יום שישי בו אסי נפגע בתאונה , היו את אותם התנאים בשרונה ומישהו צעיר היה יוצא לטוס בשרונה "ונדפק ונופל" בדיוק על אותה תאונה כמו מה שקרה לאסי!. יום אחי יום! הסכנות שבאתר צריכות להיות ידועות לכל תכף ומיד. בשקיפות מלאה ... ודווקא ההמנעות מ"לשפוך" את כל האזהרות והמסקנות החלקיות as soon as possible היא טעות בעיני..(שעשיתי אותה יותר מפעם אחת..)
 
דיסלקט שלי,...כנראה שיש לך בעיה בהבנת הנקרא

לא השתנה כלום בשרונה או בכל אתר אחר. מי שממריא באתר כלשהו חייב להיות מודע לפוטנציאל הסכנות הטמון במקום. פוטנציאל הסכנות כולל את הטעויות שעשה אסי ושעשו גולשים לפניו. אין כאן שום דבר לחדש !!! יש אולי לתת את הדעת, איך מחדדים את העניין לגולשים מתחילים או אולי מתירים נחיתה למעלה רק לדרגה 3 ומעלה. ואני חוזר שוב: אילו היה בתאונה של אסי משהו שיכול להאיר את המצב ולמנוע תאונות בעתיד, היה כדאי לדבר על זה בפורום. בסה"כ כמה טעוניות אפשר לעשות שם? 1. יציאה לנחיתה בגובה נמוך מדי 2. בחירה לא נכונה של שדה נחיתה 3. בחירת לא נכונה של מסלול הגישה תוך התעלמות מעצים בדרך 4. בעיות ברתמה או בגלשן 5. טיסה איטית מדי בתנאי רוטור 6.בעיות בשליטה וברמת הטסה: תגובה לא נכונה ותיקון מאוחר באוויר מחותחת כל מה שכתבתי שייך ליסודות הטיסה ואין כאן שום דבר היכול לחדש.נניח, סתם לדוגמה שאסי כשל בסעיפים 6 ו 3. נו ????? מחרתיים מישהו אחר יכשל בסעיף אחר. אז מה. נסגור את האתר ונקרקע F-16 בתקווה שהפעם הסברתי את עצמי ברור יותר
 

Hawk17

New member
תשובה

"אילו היה בתאונה של אסי משהו שיכול להאיר את המצב ולמנוע תאונות בעתיד, היה כדאי לדבר על זה בפורום" צר לי שאתה תקוע בעדין אחר מיקי... אבל הפורום הוא גם מקום לשפוך את המידע המדוייק\לא מדוייק - העיקר שיבהיל צעירים ויעורר אותם לשאול שאלות ; להבין שמעולם הם לא היו מודעים והם חייבים לחפש ולשאול על מנת שכן יהיו מודעים.
 
הפורום אינו מקום ללמוד גלישה אווירית

ואבוי למי שבונה על בטיחות הטיסה באמצעות הפורום.זה לא שייך לעידן או לזמן, זאת דעה שלא קשורה בכלל לגיל וזה אפילו קצת שפל לנסות ולתלות את זה בגיל. אני באמת לא חושב שיש לי בעיה של חוסר פתיחות. "לשפוך" בפורום... נו באמת,.. לשפוך שופכים דברים אחרים במקומות אחרים. בסה"כ אני רוצה להגן על ינוקות שכמוך, שלא ישתו את כל הזבל הנשפף בפורום בשפיכה מוקדמת. קצת איפוק והסקס יוצא יותר טוב - לא ככה?
 

Hawk17

New member
הרחבה

תשמע מיקי, הדבר שעורר את כעסי בהודעה שלך היו השטויות שלך: "בנתיים בגשמים הבלתי פוסקים, לא נראה לי שעוד גולשים רבים יפגעו מכך שאינם יודעים על מה יש להקפיד בשרונה...... שרונה ,רוחותיה ושדות הנחיתה שלה לא השתנו, וכך גם חוקי האוירונאוטיקה והזהירות". "אילו היה בתאונה של אסי משהו שיכול להאיר את המצב ולמנוע תאונות בעתיד, היה כדאי לדבר על זה בפורום" ובכלל ,בעיקר שאתה כל כך בטוח בעצמך שכל הצעירים נולדו עם הידע שאתה נולדת... ולא צריך להזהיר אותם מהסכנות בכל הזדמנות אפשרית? למה אתה כל כך בטוח בעצמך שכולם כבר נולדו עם הידע שלך, או שללמוד אפשר להפסיק מתישהו? מה, אתה נהנה לשמור על הידע והנסיון שלך בקנאות? עם כל הכבוד לקורס היסודי ,לתאוריה ולמעט הנסיון המעשי שיש לצעירים, יש להם עוד ללמוד הרבה הרבה הרבה... הם חושבים שהם יודעים אבל הם לא יודעים כלום! וגם למנוסים יותר יש לפעמים הפתעות. שרונה ,רוחותיה ושדות הנחיתה שלה לא השתנו ולא ישתנו, אבל חוקי האוירונאוטיקה והזהירות שאתה מדבר עליהם חייבים להיות "שקופים" (ידועים) לכל בכל ההזדמנות אפשרית. בהיעדר חוקים מסודרים לכל אתר לאתר, כלומר ספר אתרים, צריך לנצל כל הזדמנות אפשרית,ו- as soon as possible, בשביל לשפוך את כל הידע האפשרי בפני הצעירים, אפילו במקום כמו הפורום האינטרנטי!!! אמנם בפורום כזה זה תמיד יתחיל במגוון של דעות,אבל תמיד יהיו את הכותבים המנוסים שיקומו ויתקנו את הטעויות שנאמרו ואז בסופו של דבר שרשור ההודעות שנפתח "מתגלגל" ומתכנס למסקנה סופית ומועילה. ועוד נושא שאני חייב להעלות: הדבר הכי כואב לי מיקי זה שאני בפעם הראשונה שהלכתי לטוס שם,עם מישהו ותיק שחנך אותי שם, אני לא זוכר מילה אחת על רוטור! מילה אחת על סכנות חמורות בשדות למעלה!! מילה אחת על מוגבלות שדות!! לא שמעתי אפילו פעם אחת "ברוש!" או "עצים". אתם הותיקים צריכים להיות יותר נדיבים במידע... וכנ"ל אתה- שעשית את הדבר הנכון שסיפרת מיד על מפל הרוח הבעייתי, אבל אני חושב שאם המילה "רוטור",היתה נזרקת לרחבת ההרכבה בעמדה או אפילו אם היית מוסיף וטורח לאמור "עצים!" או "מעט שדות נחיתה" , המילים הקטנות והחשובות האלה היו מתגלגלות ביננו ויכול להיות שהתאונה היתה נמנעת, כי סה"כ אסי התלבט אם לנחות למעלה או למטה - ופרמטרים קריטיים לא היו לגמרי מונחים בפניו. אתה בוודאי תגיד לי שזו בעייה של הצעיר שלא שאל מספיק.. אז אני אגיד לך: תפקידם של הצעירים לשאול, תפקידם של הותיקים להיות נדיבים במידע...
 
עומר - קרא את שכתבתי וגם

את תגובת הטייס הראשי (שטוען כרגע שהוא טייס ראשי לשעבר). ציטוט מדבריך: ועוד נושא שאני חייב להעלות: הדבר הכי כואב לי מיקי זה שאני בפעם הראשונה שהלכתי לטוס שם,עם מישהו ותיק שחנך אותי שם, אני לא זוכר מילה אחת על רוטור! מילה אחת על סכנות חמורות בשדות למעלה!! מילה אחת על מוגבלות שדות!! לא שמעתי אפילו פעם אחת "ברוש!" או "עצים". כפי שכתבתי חוסר ידע וניסיון = תאונות מיותרות. אבל אני כרגיל יודע הכל אז חבל להתייחס לדברי. כך זה שהמדריך שכמעט לא גולש הוא גם הטייס הראשי. אני ממליץ שלשנה הבאה תקחו טייס ראשי שלא טס בכלל אך טוב בחומר התאורתי
כפי שמיקי כתב: דבר לא השתנה בשרונה מלבד הטייסים החדשים (אולי לקח בחשבון שגם המדריכים קצת חדשים). נו עמירם אולי תרים את הכפפה ובמקום לנזוף בי תספר לצעירים על שרונה מלמעלה ועד למטה.
 
לא הייתה כל כוונה להרגיז אותך, רק...

לנסות ולהעביר באופן מובנה דרך חשיבה מסודרת. בוא נרגע ונכבד כל אחד את דרך מחשבתו של הזולת. משום מה עדיין יש לי הרגשה שאתה מהיר תגובה ובלתי שקול. קודם כותב ורק אחר"כ חושב...(בתעופה הפזיזות היא אם כל חטאת, הזהר !!!)תנסה להבין למה אני בסה"כ מנסה להגן עליך משטויות. ואם נראה לך לבסוף שאני כותב שטויות, אני מצטער - זה המקסימום שלי,הרי לא כל אחד נוטף דברי חכמה כמוך.מה שאני במיוחד אוהב אצלך, זה הכשרון להתבטא בקיצור (וממש ללא שטויות).
 

Hawk17

New member
"ת'שמע"

אני מסכים איתך מאוד על שני דברים עקרוניים מאוד: 1)לטוס לא לומדים בהתכתבות. 2)הפורום הוא לא המקום להסיק מסקנות סופיות. אבל: "השקטה " - גם אם זה מה שחושב הטייס הראשי (עדיין לא שאלתי אותו), לאו דווקא שאני מסכים בעניין. הרחבה ל-1: הפורום הוא לא תחליף ללמידה בלתי אמצעית בשטח ,קרי שיחה עם הוותיק שנמצא איתך באתר, ובהנחה והוותיק מוכן לשתף פעולה , להשקיע מזמנו ולפרט את כל הסכנות. אם זו חובה או זכות של הטייס הוותיק שנמצא איתך("להשקיע מזמנו וגו'") , זה כבר דיון אחר.. אבל תמיד זוהי חובתו של הבלתי מנוסה לגשת ולשאול את המנוסה. *********************** לסיום, או בעצם העיקר – מה שאני טוען זה שהפורום |הדגש |כן צריך להיות מקום של פרסום אזהרות ראשוניות -זה מה שהתכוונתי באומרי "לשפוך", אבל לא אלטרנטיבה לתהליך הסקת מסקנות סופיות מסודר. לא זו טענתי. אני מצטט את חגי, שאמר הודעה באחת שלו את מה שכבר שאמרתי: "כי אולי מחר עוד 10 אנשים יטוסו וגם הם לא יהיו מודעים לחשיבות בחירת שדה שנמצא בקרבת כביש/ בתים / אנשים- נצטרך לחכות לטייס ראשי שיסיים את חקירתו?... נו אתה מבין כמה שזה מטו.....?!" וזה בדיוק מה שקרה- מתקשר אליי ,במוצ"ש של אותו סופשבוע האחרון בחייו של המרפק השלם המקורי של אסי , טייס צעיר - ומספר לי שהוא רוצה ללכת לשרונה... אם היה קצת יותר מידע ראשוני "שפוך" בפורום , או איך שאתה מסתכל על זה - מגוון בלבולי ביצים של מיטב המוחות של מועצת חכמי הפורום - אולי הייתי צריך לטרוח פחות בלהסביר לו למה האתר הזה מסוכן לו ולחבריו ואפילו לי למרות הנסיון הפצפון שיש לי.
 

Hawk17

New member
המשך

אני מעדיף שכן יצופו "השטויות" ששופכים פה בפורום ( בשביל לשכנע אותך שיש לפועל הזה עוד משמעות חוץ מזו של "פרו ורבו " שאתה כל כך מחבב
,אנסה להזכיר לך את הסלנג "לשפוך זבל" ,משמע לשכנע אותך דרך הדעה שלך על מה שאומרים פה בפורום*..
. שכוונתי היא לשפוך מידע כ"זבל"...) ואנשים חדשים "יכנסו להיסטריה מיותרת" ויתחילו לברר מה הענין , בשרונה לדוגמא, מאשר מישהו יידפק, דממה בפורום ויום לאחר מכן הטעות תחזור על עצמה עומר. סוף דבר. *שהדברים שנאמרים הם זבל. לא דעתך חלילה!
 
למעלה