תחרויות אופני כביש במרכזי ערים

Cantorlaw2

New member
תחרויות אופני כביש במרכזי ערים

על איגוד האופניים לקדם פרויקטים משותפים עם ראשי הערים בישראל בדרך של עריכת תחרויות אופניים במרכזי הערים. כל ראש עיר מעוניין להציג את התרומה שלו לעיר. מבני הציבור שייזם, המזרקות, השכונות החדשות, הכבישים החדשים וכדומה. מירוץ אופניים הוא הזדמנות מצוינת לצלם, לשדר, לשווק ולהלל את הנהגת הרשות המקומית. בדיוק כמו שאירלנד וקורסיקה מארחות את הקטעים הראשונים של הטור מתוך מניעים אינטרסטיים שלהן כך יש גם לעורר את העניין של ראשי הרשויות לשתפ.
 
איפה יהיה הפרסום של ראש העיר? בפורום של תפוז?

או בטלוויזיה משבצת השידור של "האח הגדול". מי מתעניין בכלל במרוצי אופניים בישראל? אולי (אני מקווה) ערוץ 5 ישדר השנה את הטור דה פראנס, אבל זה המקסימום שאזרחי ישראל מוכנים לסבול ולהקריב בשביל מרוצי אופניים.
אני מציע לך לעמוד פעם בחסימה של כביש בזמן מרוץ שמתקיים בנגב או בגליל (לא בחדרה ולא בתל אביב) ולשמוע את תשואות ו"ברכות" הנהגים החסומים.
אני לא חושב שיש ראש עיר בערים הגדולות בישראל שיכול להרוויח משהו ממרוץ שיעבור ברחוב הראשי של העיר שלו שלא משודר בשום מקום ולא מעניין אף אחד. אולי בערי הפריפריה וגם זה בספק.
קורסיקה ואירלנד זה סיפור אחר. אלו מרוצים שמשודרים בכל העולם ומביאים תיירות בזמן אמת וגם אחרי כן.
 

Cantorlaw2

New member
יש ראשי ערים עם יוזמה, רצון ומעוף

אשר מקדמים מירוצים ברחובות העיר שלהם. כן יש חסימת כבישים ויש נהגים שמקללים ...ותמיד יהיו. סרטי התדמית שיצולמו באירועים עתידים לשמש את הנהגת הרשות המקומית בבחירות הבאות, בהשגת תקציבים מהרשויות השונות, בקידום פעילות המתנסים וכנראה שיש שימושים נוספים.
 
אין בישראל מסורת תרבותית מתאימה.

ראש עיר יסכים לסגור את רחובות עירו, אפילו יעודד זאת, כשמדובר במופע מרשים של אלפי משתתפים באירוע.
זו הסיבה שמרתון תל אביב, גם ירושלים, חודשו לאחר שנים שלא התקיימו. השוק השתנה, היום תחרויות ריצה קטנות מושכת 1000 משתתפים ואירוע "קטן" של 10 ק"מ ברעננה או כפר סבא מושכים 10,000-13,000 משתתפים.

מרוצי אופניים זה קוץ בתחת של המדינה.
לא מעניין אף אחד, אם ראש עיר יסגור חצי רחוב בשביל קריטריום התושבים יסבירו לו מה הדרך הקצרה לסיום הקדנציה.

בישראל התפתחה תרבות ספורט שונה מזו הקיימת ברוב העולם המערבי.
הספורט הישראלי (אני כותב רק על הריצה, אופניים, ובמידה טריתלון המעט שונה) לא צימח כוכבים וגם כשהיו המתאימים להיות כאלו הם נותרו אלמונים יחסים (בעצם גם לא יחסית).

תרבות ספורט הפנאי בישראל זה:
"אין על החיים האלו".
סלפי בפייסבוק.
סיפורים אישיים של רוכבי/רצי/שחייני סוף השבוע.
הסיפורים שהכי מעניינים את רוב הציבור הישראלי זה על התאוששות הירואית ממחלה, הורדה של 300 קילו בדרך להגשמת חלום המרתון וכאלו.
תביא סיפור על ילד שגדל בכפר, גילה את האופניים והגיע לטור דה פראנס...אנשים יגידו משהו כמו "ווואוו, מדהים, עבור" ולא ישרדו ידיעה של 15 מילים.

אין כאן מסורת של מרוצי אופניים אפילו חמש שנים לאחור גם מהסיבות האלו. יש בקושי מרוץ אחד ששרד 15, אולי 20 שנים וגם הוא מתקיים במחתרת (השקם בבוקר זו מתחרת, או חליבת בוקר בקיבוץ ונראה כמה ירצו לצפות בחליבה).

אם הייתי יכול לגלות את הרייטינג של הג'ירו בישראל אפשר היה להבין חלק מהסיפור. הלכה למעשה זה לא רייטינג בשבילו ישחררו אותי לסיקור יומי של המרוץ וזה באתר בעל הרייטינג המוביל בישראל בנושא אופניים (ובבקשה אל תיכנסו לויכוחים, יש מספרים ועובדות).
רוצה רייטינג של אופניים בישראל?
תראה את מספר הקוראים של ההודעות בפורום הזה.

כן, עצוב,מצד שני תראה את ההתקפה של רולאן, נדמה לי שקוינטנה והייסדזל הולכים איתו. מרתק, מלהיב ואני חולה על זה... ואני מאוד לא מייצג את העניין של הרוב, גם לא באופניים.

.
 

oferlev9

New member
אכן לצערנו זה לא מעניין אף אחד

בטח לא ראשי ערים שיקבלו רק גידופים מהתושבים על חסימת כבישים
 
גואן - שי או בעברית : קשרים

שלום קנטור, ושלום לכולם..
אכן חשבו על זה, וחלקנו אפילו זוכר קריטריום בלב חדרה, בלב רחובות, בדרייב אין בתל אביב, ברמלה, בלוד, באשקלון ובאשדוד...

אין ישות עליונה שיש לה כוח והשפעה ויכולה לצור אירועים כאלו מתוך החלטה.

מה שכן ישנו - הוא קשרים ומשוגעים לדבר... ( בודאי במדינה קטנה ומחוברת כמו שלנו )

עכשיו זה עובר אלינו, הרוכבים - גם לבוא למרוצים, כדי שנעבור את רף החסימה והענין הציבורי

ובנוסף - סביר שלחלקנו יש קשרים בעיריות/ מועצות / רשויות מקומיות - אל מחלקות הספורט והתרבות.

ברגע שאתם מזהים בישוב שלכם שיש ענין ויש קבוצת אופניים מקומית, אתם מוזמנים לחבר את האיגוד או את הקבוצה המקומית.

גל צחור ויובל גולן קשרו כך את המועצה האיזורית מגידו, ואת עירית חדרה, ובצר להם פנו לקיסריה כדי שתארח אותנו כששתי הרשויות החליטו ברגע האחרון לא לאשר/ לקיים.

זה נכון לכל מקום ואתר - ולמי שיש קשרים, או יש קשרים למשהו שיש לו קשרים - אנא חבר את האיגוד אליהם ואני בטוח שיסייעו להפקת המירוץ

רק בשמחות

יוסי
 
רק תיקון יוסי -

לא הרשויות החליטו לא לאשר, לפחות במגידו אני יודע על משהו אחר שקשור יותר בכיוון של אישורי משטרה.

יפה שאתה אופטימי, בעיקר על רקע ניסיונך ושנים כה רבות בענף.

לצערי אני פסימי מאוד לגבי עתידו של ענף האופניים הישראלי, הבשורה היחידה שנראית באופק הוא הסיכוי כי אחד הצעירים יצליח לרשום הישג שינענע את המודעות בישראל.
 
אווווו... אירופה, כן, אנחנו ממש שם


כמו שיש הבדל בין היתרי בנייה ושאר הנצרכים בבירוקרוטיה בין אירופה הנאורה ללבנט.
כמו שיש הבדל במועדות למלחמה של כולם עם כולם בין העולם הנאור לעולם הזקוק לבעור.
כמו שיש הבדל של למעלה ממאה שנות מסורת של המרוצים הגדולים, שם באירופה, ומסורת המרוצים הבודדים עם מסורת של שנים בודדות בארץ אבות.
כמו שיש הבדל בין עמידה בתור שם, אירופה אתה יודע, ל"אני רק שאלה" כאן אצלנו בשכונה.
כמו שיש כבוד לרוכבי אופניים שם אצלם, לעומת "רד לי מהכביש כי אדרוס אותך" של הטוקבק הישראלי הממוצע לאחר תאונה.
כמו ששם נותנים כבוד ותהילה לאלופים ואלופות לעומת ההאדרה העצמית של והתעלמות ממהותו של הספורט כאן אצלנו בארץ זבת.

רוצה שאמשיך?
עזוב, בוא ונגיד את זה כמו שצריך - אנחנו מדינה מפגרת, מינימום בקצת יותר ממאה שנים, בכל הקשור לגישת הציבור הלא קשור לאירועי תרבות... בעצם, כשאני קורא את המשפט האחרון, אני לא מצליח להחליט אם אני מתנשא, מטומטם או שניהם יחד. מצד שלישי אני כבר מזמן לא אופטימי וזה טוב, כי אז תמיד אמרו עליי "אופטימי, מפגר, אבל אופטימי".
 

ariasdo

New member
הכוונה אך נערכים תחריות שם , בתוך הערים או

במסלולים שמגדרים לנ"ל , ואם גם שם נסגרים הכבישים לתנועה בזמן התחרות .
ושוב הכוונה לתחריות שבועיות או חודשיות של ליגות לאופנים .

ולא לטורים כמו הג'ירו , הוולטה טור דפרנס , וכו'
,
אריה סדובניק
 
אריה, בדיוק ההבדל שכתבתי

גרשוני כותב על זה הרבה, על מרוצים שמאורגנים בלי משטרה כדוגמא.
בארץ אין סיכוי שמרוץ כזה יאורגן, הסיכוי להיפצע ולהגיש תביעה ימשוך יותר מחולצה מנדפת שתחולק במרוץ אחר.

סגירת כביש בישראל מסובכת יותר מאשר בכל מדינה אירופאית נאורה.

גישת הציבור הלא קשור לאופניים מאוש שונה באירופה הקלאסית, לעומת מקומותינו.
בזכות הגשיה הזו שם יש מסורת וכאן אין ולו מרוץ אחד שיצר מסורת של יותר משנים בודדות, וכן אני יודע על המסורת המפוארת של מרוץ בית גוברין.
 
כן, קרמסים מאורגנים ע"י מועדונים

מתנהל על כבישים לא עמוסים. בכל צומת עומד רוכב מנוסה לשעבר ומסמן לנהגים להזהר, עושה את העבודה באמינות, מתנדב כמובן, ככה הפך למומחה שיודע מה קורה בענף. המשטרה נותנת אישור, זה עולה כמה מאות שקלים.
מה שחשוב לציין זה שקולומביה, עולם שלישי פשוט משוגעים על אופנים. הישראלים לא.
 

YotamKa

New member
האיגוד של האיגודים יושב שם

ה-UCI מושבו בשוויץ, אז מן הסתם יש להם איגוד. אבל לא כל מירוץ בעיירה מפוהקת הוא בחסות האיגוד או בסגירת כבישים ע"י שוטרים.

בכל הקשור לממשל וארגון בישראל לא ממציאים כלום, רק מעתיקים גרוע.
לדעתי מירוצים בישראל צריכים להתקיים לפי חוקי התורה, כי בזה אנחנו מקוריים והיתר העתיקו גרוע.
 

bike3

New member
מה שאומר מוות בסקילה לכל המתחרים

כי המירוצים בשבת.
 

forester404

New member
אולי אפשר לאמץ גישה קצת יותר ליברלית

כמו של הטאליבאן נגיד
 

YotamKa

New member
היום אין סנהדרין אז לא מסתכנים בסקילה

אבל אולי גם כשיהיו - קרמסים בתוך תחום העירוב יותרו. ראו דעת הבן-איש-חי על רכיבה לשם טיול בשבת בתחומה של עיר.

כמובן יהיו שיחמירו, אבל לזנק בשש בבוקר זה לא להחמיר?
 

YotamKa

New member
עוד פתרון - לגייס את הפאפא פרנסיסקוס

עבורו סוגרים את העיר יותר מאשר כל אחד אחר, כולל אובמה וגורג בוש.

הוא גם מהיבשת של אורן-אוטן וקטנ-טנה, אז מתלבש טוב טוב על הז'אנר.

היום בירושלים ניתן היה להתנייד באופניים בלבד.
 
למעלה