עופר מלכוב
New member
תחרויות שייט -חלוקה לקבוצות
רוב תחרויות השייט מתקימות במרכז ומאורגנות ע"י הפורום לקידום השייט. 40-50 יכטות מתחרות ב-6 קבוצות,3 קבוצות בניקוד IRC ו3 קבוצות בניקוד רייכרט. ריבוי הקבוצות נותן אפשרות ליותר סירות ל"נצח" ולקבל גביעים,אבל מקטין את התחרותיות והעניין. הרצון למשוך יותר סירות לתחרויות והניסיון להעביר סירות לניקוד IRC בכל מחיר גורמים לעיוותים. אחד העיוותים הבולטים מתרחש בקבוצת רייכרט C(סירות קיל קטנות ללא מנוע פנימי). את סירות המלגס 24 צירפו ל-IRC2, סירות הסונאר וה-J24 שהיו אמורות להתחרות ביניהן ב-IRC4 צורפו ל-IRC3,הלויתנית סלוניקי צורפה לקבוצת רייכרט B במקום להתחרות בקבוצה C. אין היגיון שסירות קיל קטנות יזנקו ויתחרו ביכטות כבדות באורך 10-15 מטר. בקבוצת רייכרט C הרבה סירות עם נתונים דומים,למה להרוס ולפצל את הקבוצה ? לגבי סירות ה-IRC (באם אין סירות נוספות וחלק אף פרש זמנית מהתחרויות) יש לחלק מחדש את הסירות ל2 קבוצות במקום 3 קבוצות הנהוגות היום.להזכירכם כך נהגנו לפני מספר שנים. אשמח לקבל תגובה פומבית של הפורום ונציג ה-IRC.
רוב תחרויות השייט מתקימות במרכז ומאורגנות ע"י הפורום לקידום השייט. 40-50 יכטות מתחרות ב-6 קבוצות,3 קבוצות בניקוד IRC ו3 קבוצות בניקוד רייכרט. ריבוי הקבוצות נותן אפשרות ליותר סירות ל"נצח" ולקבל גביעים,אבל מקטין את התחרותיות והעניין. הרצון למשוך יותר סירות לתחרויות והניסיון להעביר סירות לניקוד IRC בכל מחיר גורמים לעיוותים. אחד העיוותים הבולטים מתרחש בקבוצת רייכרט C(סירות קיל קטנות ללא מנוע פנימי). את סירות המלגס 24 צירפו ל-IRC2, סירות הסונאר וה-J24 שהיו אמורות להתחרות ביניהן ב-IRC4 צורפו ל-IRC3,הלויתנית סלוניקי צורפה לקבוצת רייכרט B במקום להתחרות בקבוצה C. אין היגיון שסירות קיל קטנות יזנקו ויתחרו ביכטות כבדות באורך 10-15 מטר. בקבוצת רייכרט C הרבה סירות עם נתונים דומים,למה להרוס ולפצל את הקבוצה ? לגבי סירות ה-IRC (באם אין סירות נוספות וחלק אף פרש זמנית מהתחרויות) יש לחלק מחדש את הסירות ל2 קבוצות במקום 3 קבוצות הנהוגות היום.להזכירכם כך נהגנו לפני מספר שנים. אשמח לקבל תגובה פומבית של הפורום ונציג ה-IRC.