תחרויות שייט -חלוקה לקבוצות

תחרויות שייט -חלוקה לקבוצות

רוב תחרויות השייט מתקימות במרכז ומאורגנות ע"י הפורום לקידום השייט. 40-50 יכטות מתחרות ב-6 קבוצות,3 קבוצות בניקוד IRC ו3 קבוצות בניקוד רייכרט. ריבוי הקבוצות נותן אפשרות ליותר סירות ל"נצח" ולקבל גביעים,אבל מקטין את התחרותיות והעניין. הרצון למשוך יותר סירות לתחרויות והניסיון להעביר סירות לניקוד IRC בכל מחיר גורמים לעיוותים. אחד העיוותים הבולטים מתרחש בקבוצת רייכרט C(סירות קיל קטנות ללא מנוע פנימי). את סירות המלגס 24 צירפו ל-IRC2, סירות הסונאר וה-J24 שהיו אמורות להתחרות ביניהן ב-IRC4 צורפו ל-IRC3,הלויתנית סלוניקי צורפה לקבוצת רייכרט B במקום להתחרות בקבוצה C. אין היגיון שסירות קיל קטנות יזנקו ויתחרו ביכטות כבדות באורך 10-15 מטר. בקבוצת רייכרט C הרבה סירות עם נתונים דומים,למה להרוס ולפצל את הקבוצה ? לגבי סירות ה-IRC (באם אין סירות נוספות וחלק אף פרש זמנית מהתחרויות) יש לחלק מחדש את הסירות ל2 קבוצות במקום 3 קבוצות הנהוגות היום.להזכירכם כך נהגנו לפני מספר שנים. אשמח לקבל תגובה פומבית של הפורום ונציג ה-IRC.
 

Mendell

New member
IRC

לדעתי החלוקה שיש בליגת החורף של 2 קבוצות עם חלוקת משנה היא מצויינת. (אנחנות תמיד בדקנו את עצמנו גם מול IRC 1) גם השאיפה למשוך סירות לניקוד ה IRC שעם כל המגרעות מדרג את הסירה ולא הביצוע היא חיובית מיכאל ליבנר Blue-Point
 
אין שום הנדיקפ מושלם ../images/Emo201.gif

עופר ידידי, לפני כ-8 שנים כשפרשתי מעבודתי והתחלתי להתחרות הרבה, התחלתי לחקור את הנושא כןלל ביקור באנגליה בדיקת הנושא שם, ביררתי גם בשיחות עם שייטים מאיטליה וצרפת מה קורה בארצותיהם. במקביל ניסיתי לארגן מנדיקפ אחיד לכל מי שמתחרה במועדון כרמל במרכז ובדרום (שלא קשור ל-IRC) והיתה התקרבות מה בתחום זה. גם ב-IRC ובשיטות מודרניות אחרות אין משהו מושלם. לאחר כל זה, ולאחר מעקב ב-4 שנים+ שספינתי משמשת כספינת שיפוט מה ששמעתי, מלא מעט שיטים ומארגנים, נכון בתחום (גם לדעתי): 1. "הנדיקפ" זאת הסכמה של שייט להתחרות תחת המגבלות של מארגני התחרות. 2. מי שרצה התחרות שווה שיתחרה אחד מול השני בדגם אחיד, זה אפשרי בארץ רק על סירות סנונית.
 
תשובה במקום נציג IRC ../images/Emo244.gif

עופר, התבקשתי ע"י נציג - IRC לפרסם כאן כי "האחראי לניקוד חסום בתפוז ולכן אינו משיב". מדוע זה כך הפנה שאלתך לידידינו רון יציב להתראות על המים
 
למעלה