תחרות אוירובטיקה SEBRING

תחרות אוירובטיקה SEBRING

בשבוע שעבר השתתפתי בתחרות אוירובטיקה נוספת, הפעם ב SEBRING, עיירה קטנה במרכז פלורידה (שעתיים מ ORLANDO). גם הפעם ב ADVANCED CATEGORY, גם הפעם במטוס הפיטס של המדריך שלי, DAVE SWARTZ, שגם הוא התחרה באותה הקטגוריה. התחרות, כזכור למי שעוקב אחרי מעללי, מתחלקת לשלוש טיסות: KNOWN - הסידרה הקבועה הידועה לשנת 2003. תמצית הסידרה: לולאת P ב G שלילי, HAMMERHEAD עם SNAP בירידה, HUMPTY BUMP עם גלגולים, GOLD FISH עם גלגולים מורכבים, SPLIT S עם גלגול למצב הפוך למטה, HALF CUBAN בדחיפה עם SNAP, איממלמן עם שלושה חצאי גלגול, פניה בגלגול 270 מעלות וחצי SNAP פלוס 4/8 לסיום. FREESTYLE - תרגיל "חופשי" של 15 תרגילים שכל אחד מתכנן לעצמו, בהתאם לדרישות (אסורה חזרה, חובה לבצע SPIN SNAP גלגול בפניה וכו') UNKNOWN - תרגיל שהמשתתפים מקבלים רק ערב הביצוע ואסור להם לתרגל לפני העליה לאויר וביצועו. התרגיל הפעם כלל: כניסה לא שיגרתית ב 90 מעלות מול השופטים, PUSH HUMPTY עם חצי SNAP ו 3/4 גלגול (מבלבל מבחינת כיוון), אימלמן עם SNAP ו 3/2 למעלה, מין צורת סנפיר הפוך ויציאה הפוכה, SPIN הפוך של גלגול שלם, פנית בגלגול 180 מעלות, HAMMERHEAD עם 1/4 גלגול למעלה, חצי למטה (שוב, מבלבל בכוון), לולאת P עם 3/4 גלגול כלפי מטה, לולאה עם 1.5 SNAP למעלה והמשך למטה בלולאה חיצונית, אימלמן עם 2/4 למטה, שמניה קובנית שמתחילה מלמעלה, מבוצעת חצי ב G שלילי וכוללת SNAP, ואחרון חביב שוב מין משולש עם חצי גלגול למטה ושנים ב 45 מעלות... סה"כ 11 משתתפים. מקומות: 7 ב KNOWN, 9 ב UNKNOWN עם שני אפסים (כולל השמינה הקובנית המסובת, עם 420 נקודות, ששכחתי לצאת ממנה ב 45 מעלות בסיום) 8 בתרגיל החופשי. סה"כ מקום 8 מ 11. המדריך שלי, שזכה בהמון תחרויות, יצא מקום 4 והיה מאד מאוכזב (פישל עם שני אפסים). סגן אלוף ארה"ב ברמה זאת היה במקום 2, ובמקום הראשון בחור מאד מוכשר שכבר מתחרה הרבה שנים שם ומועמד להיות בנבחרת העולמית של ארה"ב (יחד עם מקום 2 ו 4 ...) אני בסה"כ מאד מאד מרוצה. היו הרבה מאד תרגילים שקיבלתי עליהם ציונים של 9, 8.5 וגם 9.5, וכל המשתתפים שהכירו אותי מהתחרות בנובמבר (ברמת ה INTERMEDIATE) היו מאד מופתעים והחמיאו לי. אני צריך לשפר מהותית אל הגלגול בפניה שלי, שבו פישלתי טוטאלית פעמים (שני אפסים) דווקא בתרגיל הידוע ובתרגיל החופשי (איזה בושה). הבעיות ב UNKNOWN נובעות בעיקרה מחוסר נסיון תחרותי וחוסר ניסיון עם כל התרגילים ה"מוזרים" בכלל וזאת שאלה של הקדשת זמן לתרגול. הרבה יותר חשוב לי העובדה ששמרתי על גבולות הקופסא הייטב (תרגיל UNKNOWN בוצע ברוח צד של 40 קשר! ולכולם היו OUTS) ושאני מסוגל לתפקד ברמה הזאת עם ביצועים של הרבה תרגילים ברמה טובה, כלומר עדיף ציונים עם טווח של 9 - 5 ואפסים מאשר הרבה ציוני 7 ... לאחר התחרות טסתי עם המדריך טיסה אחת (כל התחרות וההכנות היו SOLO עם עזרה של המדריך רק מהקרקע) וביצעתי את כל הסיחרורים האפשריים (יש 32 סוגים...) ואני די מרגיש בטוח בנושא הזה עכשיו. בינתיים אני עובד על קיזוז למצב של אפס G במקום 1G שעליו הייתי רגיל (יותר קל לטוס תרגילים קלים, אבל ברמה הזאת עדיף סטיק ניטראלי), ועל שיפור הגלגולים באנך, גלגולים בפניה, וכמובן, הכרת תרגילים נוספים. התחרות הבאה כנראה ב VIRGINA באמצע יוני, ואחר כך אליפות ארה"ב בספטמבר... כאמור, אני מתאמן באזור 9 וניתן לראות אותי הייטב (כולל לשמוע את אפלבוים על הקרקע "שופט" אותי) ממנחת תנובות. אפשר להתקשר ולשאול מתי אני צפוי להתאמן.
 

יפתח14

New member
תגיד מיקי..

ל P-LOOP בג'י שלילי אתה נכנס הפוך ואז דוחף? כי אני מתאמן על תרגילים בסימולטור ואני לא מצליח את התרגיל הזה כל כך... וכשאתה אומר אימלמן עם סנאפ, כלומר החצי רול מתבצע בעצם כסנאפ? והאמרהד עם סנאפ בירידה, האם הסנאפ מתבצע כשאתה באנך כלפי הקרקע? אגב, סחטיין על הציונים ועל המקום המכובד!
 
תשובות

P LOOP ב G שלילי - כן. תתחיל בדחיפה חזקה של הסטיק קדימה, אחר כך תשחרר את הלחץ כלפי מעלה ושוב תחזיר לחץ עד לירידה באנך. קשה. למעשה התרגיל הוא REVERSE P LOOP כלומר עולים באנך ואז דוחפים. אימלמן עם SNAP: כן. במקרה זה היה למעשה SNAP מלא ואחריו חצי גלגול. התרגיל הכי קשה הוא SNAP של סיבוב וחצי במעלה חצי לולאה. HAMMERHEAD עם SNAP בירידה: כן, כאשר אתה יורד לקרקע! צריך להתחיל מאד מוקדם (מהירות נמוכה) אחרת המהירות מתפתחת ל 140 מי"ש (באנך כלפי מטה) ועוברים מגבלת מהירות ל SNAP, מהירות VNE וגם אפשר לשבור ת'איוורון. שאלה: האם בסימולטור אפשר לעשות SNAP ולראות לפחות את מד ה G עובר מגבלות במהירויות גבוהות?
 

יפתח14

New member
לא מצאתי מד ג'י..

יש לי סוחוי31 סוחוי29 פיטס (בולדוג) וקאפ10...באף אחד מהם לא מצאתי מד ג'י. ואתה יכול בבקשה לתאר לי איך עושיםסנאם של סיבוב במעלה חצי לולאה?
 
מדי G ו SNAP

בכל המטוסים הללו יש מד G במציאות. ב 100%. SNAP עושים כך: מושכים את ה STICK עד לנקודת ההזדקרות (כ 11 מעלות מהאופק) מדובר במשיכה פראית. הסיק עובר ממצב א למצב ב ב 1/4 שניה. דוחפים רגל מלאה (בדרך כלל שמאל). דחיפה - פראית (בעיטה). ברגע שהמטוס מתחיל גלגול (כנף שמאל מזוקרת) משחררים את הסטיק קדימה לעצירה רגל נגדית וסטיקה אחורה ונגד כוון הגלגול. במעלה הללולאה, עושים את כל הנ"ל כ 11 מעלות לפני שמגיעים לאופק, כך שמשיכת הסטיקה הנ"ל מביאה את המטוס בדיוק לאופק, שם מתחיל הגלגול.
 

יפתח14

New member
כלומר עושים את כל התהליך בהנמכה..

וברור שיש מד ג'י במציאות...משום מה בסימולטור לא...
 
מה שחשוב זה ה G

זה לא משנה לי אם אתה בהנמכה או בישרה ואופקית, או הפוך. העיקר שבזמן ביצוע ה SNAP תביא את המטוס למצב של G חיובי וזוית התקפה חיובית קריטית בכנף אחת ו "מעל לקריטית (הזדקרות)" בשניה.
 

ytell

New member
snap roll בסימולטור

אפשרי עם הרבה 'אבל' ברוב המטוסים של FS-2002 זה לא אפשרי בגלל רמת הדימוי של מודל האוירודינמיקה של המטוס הספציפי. ישנן חברות המפתחות add-ons לסימולטור של מיקרוסופט, ושהיגיעו לרמת מודל אוירודינמי העולה בהרבה על מה שהתכוונו ומכרו בחבילת הסימולטור. דוגמה לחברה כזו היא Real-Air עם המטוס האיטלקי Marchetti . המטוס הזה בסימולטור עושה כמעט הכל כמו הדבר האמיתי כולל סחרורים SNAP ROLLS ועוד שמות שאיני מבין אפילו מה הם. הנה גזיר מתוך הוראות ההטסה של ה-Marchetti Other aerobatics: The RealAir SF260 can perform a wide variety of other aerobatics, but all must be done with the Realism General Slider FULLY RIGHT. In our test flights we managed to do all sorts of combinations of loops, rolls, spit “S”’s, Cuban Eights, and some spectacular spins and inverted spins. Sean Moloney, RealAir’s designer of the SF260 graphics even managed a Lomecovak which is entered from a shallow climb whilst inverted. As the airspeed decays to near zero, the pilot initiates an outside snap roll. The aircraft comes to zero airspeed while rotating about all three axes, and, with luck then performs three end-over-end negative "g" tumbles, each tumble 45 degrees to the plane of the last. The manoeuvre ends when the aircraft begins falling with enough speed for the airflow past the tail feathers to stop the tumbling. Most extreme manoeuvres are aided by generous use of the rudder to assist rolling. A snap roll can be achieved by using both aileron and rudder combined. The resulting snap can easily exceed the SF260’s stress limitations so beware!
 

יפתח14

New member
נכון..

עם האקסטרה שיש במשחק אני לא מצליח לעשות לופ שלילי...ולעומת זאת עם הסוחוי שהורדתי אני מצליח לעשות הכל, כולל knife edge סיחרור שטוח מואץ, צלילה ספירלית, יציאות בג'י שלילי גבוה...וכו'...
 
אין כמו הפורום!

תראה כמה למדתי היום... OK, אני כן הבנתי את מה שנאמר...אם אתה רוצה, אני אסביר כל מילה או משפט לבקשתך. זה מאד מענין אותי. יש לי סטיקפורס של MS וגם FS2002 שרכשתי לפני כשנה ולא טרחתי להתקין ... אבל זה נשמע אחרת לחלוטין ושווה התקנה! יש לך את זה? אני יכול להשאיל עותק? אתה מוכן לבוא לעזור לי עם כל ההתקנות (אני שונא את זה!)? אם אני מצליח לעשות SEQ בסימולטור אני מוכן לעשות לך אותה בפיטס! ופרט מענין: PHIL KNIGHT לשעבר אלוף ארה"ב באוירובטיקה ומי ששמו כמאמן ומתחרה ידוע בכל העולם הוא בעלים של מטוס בדיוק כזה. הוא גם הביא אותו לתחרות (מטוס יפהפה) והתחרה ברמת INTERMEDIATE איתו. זה מטוס שלדעתי שם את הבחירה של ח"א כמטוס אימון בכיס הקטן (אם מתעקשים על SIDE BY SIDE וגלגלים מתקפלים)
 

יפתח14

New member
כמה אתה למדת?!

תחשוב עליי! אני משתתף באליפויות אוירובטיקה בסימולטור..ואף פעם לא הצלחתי לעשות P-LOOP שלילי...היום הצלחתי פעם ראשונה... אם הכוונה בעזרה בהתקנה אליי אז כן...ויש לי גם דיסק שהכנתי עם כל המטוסים שהורדתי...אשמח להביא לך אותו..
 

ytell

New member
אכן

המטוס הזה הוא מדהים, אם כי אותי מושך דגם ה-homebuild שניקרא במקור FALCO , ללא מיכלי קצות כנף. ואכן, על פניו היה יכול ליהיות מעניין לראות אצלנו טייסת של ציפורים כאלו. יתר ענייני הסימולטור במסר אישי.
 

אמיר72

New member
שתי הערות

א. לא ממליץ על FF (הקיצור של Force Feedback) - יוצר לא מעט בעיות, נוטה להתקלקל בקלות (הסרוואים הולכים פייפן), לא הכי אמין מבחינת תגובות. ב. מיקי, אתה משתמש לא מעט בעבודת רגליים במציאות. קח בחשבון שאין בסטיק, כל סטיק, עבודת רגליים - יש בסימולטור אפשרות של RUDDER מיוצב אוטומטית או משהו כזה (לא זוכר מה בדיוק הכיתוב ליד סימון הוי). אם תנטרל את הסימון תצטרך להשתמש בשני מקשים לדמות עבודת רגליים - איטי ובעייתי, אלא אם תעבור לסעיף ג'. מצערת יש בנפרד, אין בעייה. ג. אפשר לקנות פדלים, או בכלל להרחיב - יחידות נפרדות של סטיק/מצערת/פדלים. לי יש מערכת מלאה של CH שהייתי מאוד מרוצה ממנה (רק אין לי מצערת היום עם WIN XP). מערכת מצויינת נוספת - Thrustmaster. מיקי, תתקין את הסימולטור, מטוסים אפשר להוריד בטונות מהאתר המדהים www.flightsim.com
 
אפשר בכלל ללכת רחוק עם הקטע

של הסימולטור ולעשות את הדבר הבא: www.vivanco.co.il/737
 
ביצועים בסימולטור...

מיקי, כדאי להתקין את ה-SF260 של Real Air Simulations - החברה השקיעה כמות עצומה של מאמצים כדי לשפר את מודל הטיסה ולהפוך אותו למציאותי. אם אתה מעונין אתה יכול ליצור איתי קשר 054-702333 . בכלל, FS2002 היא פלטפורמה לא רעה בתנאי שמתקינים Add-on programs שהופכים את החוויה להרבה יותר מציאותית. מטוסים שנחשבים ל"חובה": Piper Archer and Cessna Cardinal מבית Dreamfleet (התרשם ב- http://www.dreamfleet2000.com/products.htm) כמו כן: Piper Seneca של FSD בכתובת http://www.fsd-international.com/projects/seneca.htm אסור לשכוח את ה-Piper Meridian של Flight One (http://www.flight1.com/products.asp?category=aircraft) ה-Boeing 727 של Captain Sim הוא ללא ספק יצירת מופת באתר http://www.captainsim.com/727/727english.html קיימות תוכנות עזר רבות אבל אצטרך לכתוב ספר כדי לפרט ! אגב, לטעמי האתר www.avsim.com הוא טוב בהרבה מ-Flightsim.com . אלון
 
למעלה