תח"צ בשבת - "הטריקים הקטנים של משרד התחבורה"

מצב
הנושא נעול.
או הפגנה או אוטובוסים פיראטיים.

תח"צ בשבת - "הטריקים הקטנים של משרד התחבורה"
מיודענו ש.ה מתאר בכתבתו את מסכת היסורים שעוברת עיריית ת"א, בפניותיה החוזרות ונשנות למשרד התחבורה בבקשה להפעיל תח"צ בסופי השבוע.
לכתבה, שקרוב לוודאי תרגיז רבים מאתנו.
או הפגנה או אוטובוסים פיראטיים.
יש שתי אפשרויות לסיים את המצב , או שתהיה הפגנת המונים שתגרום לממשלה להפעיל תחבורה ציבורית שבת.
אני בספק כי רוב הציבור או שיש רכב או שהם שומרי שבת.

או שמישהו יפעיל מספר קווי אוטובוסים לא חוקי בשבת כך שיראו שיש ביקוש.
ואז פתאום יהיו כמה חברות שירצו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.
 

mister K

New member
הכתבה מטעה כי הבקשה היא לא על אוטובוסים.

תח"צ בשבת - "הטריקים הקטנים של משרד התחבורה"
מיודענו ש.ה מתאר בכתבתו את מסכת היסורים שעוברת עיריית ת"א, בפניותיה החוזרות ונשנות למשרד התחבורה בבקשה להפעיל תח"צ בסופי השבוע.
לכתבה, שקרוב לוודאי תרגיז רבים מאתנו.
הכתבה מטעה כי הבקשה היא לא על אוטובוסים.
כל הסיפור הוא סביב בקשה להפעלת מוניות שירות. אין פה שום שינוי של הסטטוס קוו ושום אוטובוס לא יפעל בשבת בתל אביב גם אם הבקשה תתקבל. עיריית תל אביב נכנעת פה והולכת על ה-"אי הפתרון" בדמות מוניות שירות, שאם יתממש יגרום נזק גדול למערכת התח"צ בתל אביב ויקטין עוד יותר את הסיכוי להפעלת אוטובוסים בשבת.
חבל ש-Ynet מטעים את הציבור. מי שקורא את הכתבה עשוי לחשוב ולקוות שאכן מדובר בבקשה להפעלת אוטובוסים בשבת.
גם מה שנכתב על כך שקווי מוניות השירות "פעלו עוד לפני קום המדינה" אינו נכון. מכיוון שמוניות שירות כלל לא היו אז אלא רק מוניות ספיישל שעליהן לא נכפה עוצר בשבת.
לגבי תגובת יהודה אלבז חובש הכיפה השחורה... הוא כנראה עדיין חושב שכולנו טיפשים ומאמינים לסיפורי הסבתא שלו.
 

down under

New member
מוניות שירות כן פעלו לפני קום המדינה

הכתבה מטעה כי הבקשה היא לא על אוטובוסים.
כל הסיפור הוא סביב בקשה להפעלת מוניות שירות. אין פה שום שינוי של הסטטוס קוו ושום אוטובוס לא יפעל בשבת בתל אביב גם אם הבקשה תתקבל. עיריית תל אביב נכנעת פה והולכת על ה-"אי הפתרון" בדמות מוניות שירות, שאם יתממש יגרום נזק גדול למערכת התח"צ בתל אביב ויקטין עוד יותר את הסיכוי להפעלת אוטובוסים בשבת.
חבל ש-Ynet מטעים את הציבור. מי שקורא את הכתבה עשוי לחשוב ולקוות שאכן מדובר בבקשה להפעלת אוטובוסים בשבת.
גם מה שנכתב על כך שקווי מוניות השירות "פעלו עוד לפני קום המדינה" אינו נכון. מכיוון שמוניות שירות כלל לא היו אז אלא רק מוניות ספיישל שעליהן לא נכפה עוצר בשבת.
לגבי תגובת יהודה אלבז חובש הכיפה השחורה... הוא כנראה עדיין חושב שכולנו טיפשים ומאמינים לסיפורי הסבתא שלו.
מוניות שירות כן פעלו לפני קום המדינה
אני עצמי, בתור ילד של אמצע שנות ה-60 זוכר מוניות שירות שהיו בשלהי
שנות ה-60 וראשית ה-70.
חוץ ממוניות אלנבי (קווים 4,5) שהיו בטנדרים בתצורת טרנזיט (לעתים תרתי משמע, כלומר המותג טרנזיט של פורד שהוא כמובן כמובני הכמובנים היה
בתצורת טרנזיט)
היו מרבית מוניות השירות ביזגרוּאל מדינת בתצורת פרייבט עם שלוש שורות מושבים (פיג'ו, צ'קרס האמריקאית, מרצדס).

היו קווים מת"א לחיפה, לעפולה, לירושלים ואפילו לחדרה.
 

mister K

New member
שנות ה-60 וה-70 זה לא לפני קום המדינה.

מוניות שירות כן פעלו לפני קום המדינה
אני עצמי, בתור ילד של אמצע שנות ה-60 זוכר מוניות שירות שהיו בשלהי
שנות ה-60 וראשית ה-70.
חוץ ממוניות אלנבי (קווים 4,5) שהיו בטנדרים בתצורת טרנזיט (לעתים תרתי משמע, כלומר המותג טרנזיט של פורד שהוא כמובן כמובני הכמובנים היה
בתצורת טרנזיט)
היו מרבית מוניות השירות ביזגרוּאל מדינת בתצורת פרייבט עם שלוש שורות מושבים (פיג'ו, צ'קרס האמריקאית, מרצדס).

היו קווים מת"א לחיפה, לעפולה, לירושלים ואפילו לחדרה.
שנות ה-60 וה-70 זה לא לפני קום המדינה.
ואתה בטוח שקווי השירות שהופעלו אז על ידי מוניות היו חוקיים?
גם אם כן, רוב קווי השירות שקיימים היום הם קווים שמוסדו בעשרים השנים האחרונות.
 

Ccyclist

Well-known member
באותה מידה עיריית ת"א יכולה לטעון שלא התנגדו

תח"צ בשבת - "הטריקים הקטנים של משרד התחבורה"
מיודענו ש.ה מתאר בכתבתו את מסכת היסורים שעוברת עיריית ת"א, בפניותיה החוזרות ונשנות למשרד התחבורה בבקשה להפעיל תח"צ בסופי השבוע.
לכתבה, שקרוב לוודאי תרגיז רבים מאתנו.
באותה מידה עיריית ת"א יכולה לטעון שלא התנגדו
המכתב הבא צריך להיות בצורת אולטימטום, כך שאי התייחסות תתפרש כהסכמה בשתיקה.

יש לפרסם את המכתב ברבים (עיתונות וכו') כך שלא יהיה התירוץ כאילו לא הגיע בדואר.

באשר לשאלה שירות או אוטובוסים - ברור שאוטובוסים. הדרישה תתיצב לפי האספקה כך שמערכת של תדירות של פחות מפעם ב20 דקות בקווים הראשיים (מרכזי המזלגות) תגרום לאנשים להעדיף את הרכב הפרטי מול אוטובוס שבא פעם בשעה (לדעת הפשרנים למיניהם).
 
נצל"ש- השוואה בין ישראל לשבדיה תח"ץ בשבת

תח"צ בשבת - "הטריקים הקטנים של משרד התחבורה"
מיודענו ש.ה מתאר בכתבתו את מסכת היסורים שעוברת עיריית ת"א, בפניותיה החוזרות ונשנות למשרד התחבורה בבקשה להפעיל תח"צ בסופי השבוע.
לכתבה, שקרוב לוודאי תרגיז רבים מאתנו.
נצל"ש- השוואה בין ישראל לשבדיה תח"ץ בשבת
 

down under

New member
תת רמה על סף הבזויה של המסקנות של האלעק

נצל"ש- השוואה בין ישראל לשבדיה תח"ץ בשבת
תת רמה על סף הבזויה של המסקנות של האלעק
מחקר הזה.
איך מסבירים שבשבדיה בעלי הרכב הפרטי הם 74%, כמעט זהה לזה שברעננה, ובכל זאת 80% מבעלי הרכב הפרטי
כן נוסעים באופן תדיר בתח"ץ?!?

מנסיון שלי במלבורן, עיר שגרתי בה כ-9 חודשים בשנת 2001.
בימי חול (ב' עד ו') התח"ץ (רכבות פרברים כבדות + חשמליות [טראמים]) היו מפוצצות בנוסעים ואילו בסופ"ש
ריק לגמרי (בימי שבת ו-א').

רק תיירים, שיכורים, נערים וסתם מוכי גורל נסעו בתח"ץ של מלבורן בסופי שבוע.
לעומת מלא אנשי עסקים ונשים בחליפה מחוייטת וחצאית או שמלה מפוארת וגברים בז'קטים עם עניבות ומכנסיים לא ג'ינס
שהיו ברכבות באמצע השבוע (לא היה מקומות ישיבה בשעות הלחץ).

ושם יש תח"ץ בסופי שבוע באוסטרליה.



אין שום קשר שהוא אבל שום קשר כלל וכלל בין נסיעות היוממות בתח"ץ במהלך חמשת ימי החול לבין הנסיעות, אם בכלל, בכל סוג רכב שהוא, בסופי שבוע.

שוב, שלא יובן לא נכון, אני מאוד בעד תח"ץ נורמלי ומסודר (אוטובוסים, רכבות כבדות, רכבות קלות וגם מוניות שירות) בשבתות ובחגים.
אבל אין קשר בין מחט לתחת.
העדר תח"ץ בסופי שבוע לא הוא זה אשר מגדיל את הבעלות על רכב פרטי בישראל ולא הוא זה שמקטין את השימוש בתח"ץ באמצע השבוע.
 

846

Active member
התח"צ במלבורן התפתח מאד

תת רמה על סף הבזויה של המסקנות של האלעק
מחקר הזה.
איך מסבירים שבשבדיה בעלי הרכב הפרטי הם 74%, כמעט זהה לזה שברעננה, ובכל זאת 80% מבעלי הרכב הפרטי
כן נוסעים באופן תדיר בתח"ץ?!?

מנסיון שלי במלבורן, עיר שגרתי בה כ-9 חודשים בשנת 2001.
בימי חול (ב' עד ו') התח"ץ (רכבות פרברים כבדות + חשמליות [טראמים]) היו מפוצצות בנוסעים ואילו בסופ"ש
ריק לגמרי (בימי שבת ו-א').

רק תיירים, שיכורים, נערים וסתם מוכי גורל נסעו בתח"ץ של מלבורן בסופי שבוע.
לעומת מלא אנשי עסקים ונשים בחליפה מחוייטת וחצאית או שמלה מפוארת וגברים בז'קטים עם עניבות ומכנסיים לא ג'ינס
שהיו ברכבות באמצע השבוע (לא היה מקומות ישיבה בשעות הלחץ).

ושם יש תח"ץ בסופי שבוע באוסטרליה.



אין שום קשר שהוא אבל שום קשר כלל וכלל בין נסיעות היוממות בתח"ץ במהלך חמשת ימי החול לבין הנסיעות, אם בכלל, בכל סוג רכב שהוא, בסופי שבוע.

שוב, שלא יובן לא נכון, אני מאוד בעד תח"ץ נורמלי ומסודר (אוטובוסים, רכבות כבדות, רכבות קלות וגם מוניות שירות) בשבתות ובחגים.
אבל אין קשר בין מחט לתחת.
העדר תח"ץ בסופי שבוע לא הוא זה אשר מגדיל את הבעלות על רכב פרטי בישראל ולא הוא זה שמקטין את השימוש בתח"ץ באמצע השבוע.
התח"צ במלבורן התפתח מאד
מאז הכרת אותו ב 2001
 

down under

New member
מה הקשר?

התח"צ במלבורן התפתח מאד
מאז הכרת אותו ב 2001
מה הקשר?
גם ב-2001 הוא היה מפותח מאוד ואיש כמעט לא נסע בו בסופי שבוע.
היו 16 קווים של רכבת פרברית כבדה שהיו עמוסי נוסעים ביום יום אבל בשבת ובראשון רק שיכורים, מסוממים, ילדים, קשישים או תיירים שלא שכרו רכב נסעו בו.
להבדיל מימי החול של היוממים (ב, ג, ד, ה וגם ו') שבהם התח"ץ היה מפוצץ ממשתמשים, כולל אנשים מהוגנים שנראו בעליל כבעלי משרות בכירות.

התח"ץ במלבורן עבד אז 7 ימים בשבוע.
אני רציתי לדבר על העניין של זה שיש תח"ץ 7 ימים בשבוע לא משפיע על אחוז הבעלות על רכב וגם לא על אחוז השימוש בו בימי החול לצורכי יוממות.

במלבורן של שנת 2001 מאות אלפים ביום, כן, ביום, שוב, מאות אלפים ביום נסעו לעבודתם במרכז העיר בתח"ץ (בעיקר רכבות פרברים כבדות אך מחושמלות וגם בטראמים).
אבל בסופי שבוע כמעט ולא השתמשו בתח"ץ שבכל זאת נסע.

אגב, בקו "שלי" (רכבת פרברים כבדה) בימי חול (שני עד ששי) היתה רכבת למרכז העיר (גרתי בפרבר מאוד יוקרתי) כל 5 עד 8 דקות בממוצע.
בסופי שבוע היתה רכבת רק כל 20 דקות ולעתים אפילו כל 30 דקות.
כמו כן בימי חול הרכבות היו מערך כפול של 3 קרונועים (כלומר 6 קרונות כאילו) ובסופי שבוע רק מערך אחד ובכל זאת לא היה חסר מקומות ישיבה בסופ"שים.
 

Ccyclist

Well-known member
אולי מלבורן פרברית או משפחתית יותר. פה הפוך

מה הקשר?
גם ב-2001 הוא היה מפותח מאוד ואיש כמעט לא נסע בו בסופי שבוע.
היו 16 קווים של רכבת פרברית כבדה שהיו עמוסי נוסעים ביום יום אבל בשבת ובראשון רק שיכורים, מסוממים, ילדים, קשישים או תיירים שלא שכרו רכב נסעו בו.
להבדיל מימי החול של היוממים (ב, ג, ד, ה וגם ו') שבהם התח"ץ היה מפוצץ ממשתמשים, כולל אנשים מהוגנים שנראו בעליל כבעלי משרות בכירות.

התח"ץ במלבורן עבד אז 7 ימים בשבוע.
אני רציתי לדבר על העניין של זה שיש תח"ץ 7 ימים בשבוע לא משפיע על אחוז הבעלות על רכב וגם לא על אחוז השימוש בו בימי החול לצורכי יוממות.

במלבורן של שנת 2001 מאות אלפים ביום, כן, ביום, שוב, מאות אלפים ביום נסעו לעבודתם במרכז העיר בתח"ץ (בעיקר רכבות פרברים כבדות אך מחושמלות וגם בטראמים).
אבל בסופי שבוע כמעט ולא השתמשו בתח"ץ שבכל זאת נסע.

אגב, בקו "שלי" (רכבת פרברים כבדה) בימי חול (שני עד ששי) היתה רכבת למרכז העיר (גרתי בפרבר מאוד יוקרתי) כל 5 עד 8 דקות בממוצע.
בסופי שבוע היתה רכבת רק כל 20 דקות ולעתים אפילו כל 30 דקות.
כמו כן בימי חול הרכבות היו מערך כפול של 3 קרונועים (כלומר 6 קרונות כאילו) ובסופי שבוע רק מערך אחד ובכל זאת לא היה חסר מקומות ישיבה בסופ"שים.
אולי מלבורן פרברית או משפחתית יותר. פה הפוך
העבודה של היוממים במרכז העיר היא העוגן שאתה מתאר שהביא את המוני החליפות בימי השבוע, אבל בסופי השבוע נראה לי שהם או שבילו בבית או בטבע (אוסטרליה מפורסמת בכך שיש מזג אוויר טוב, הרבה ספורט, חופים וברביקיו). אם הם בילו בצורה רדיאלית (כלומר בפרבר הבא או בטבע שבין הפרברים או מחוץ להם) אמצעי התח"צ שנועדו להביא אותם למרכז לא היו יכולים לפזר אותם על הרדיוסים.

בבריטניה הרכבת הפרברית שהכרתי בין לונדון לברייטון היתה עמוסה יותר בסופי שבוע (במידה ולא היו עבודות תשתית, בבריטניה פרוייקט כמו ההכפלה לב"ש היה מתבצע בסופי שבוע ולא במשך שבוע העבודה) ותמיד היו בה מערכים של 8 קרונות (טמזלינק) ובפעם שנסעתי מויקטוריה היו 12 קרונות (סאת'רן). העומס ברכבות האלו היה איום ונורא כי כל לונדון רצתה לרדת לחוף בבריטון, ומהרכבת עם 12 הקרונות לקח לפחות 10 דקות ללכת את הרציף עד לשערים בברייטון ומדובר בתחנת קצה שטוחה לחלוטין. בגלל שיש לי קרובים בברייטון שאני חייב לבקר כל כמה חודשים ובגלל שעבודות התשתית הפריעו מאד (טכנית היה אפשר לקחת את הקו מויקטוריה אבל זה היה רחוק) התחלתי לבקר אותם במשך השבוע במקום בסופי שבוע וההבדל היה מה שאתה מתאר אבל להיפך - רכבות של 4 קרונות במקום 8, צפיפות מופחתת במקום העומס.

כמו כן - בדוקומנטרי על התחתית שרבים מקוראי הפורום צפו בו היתה אשת צוות מהשערים בקינגס' קרוס שאמרה במפורש שכיום אין יותר הבדל בין העומס במשך השבוע ובסופי השבוע.

צריך גם לציין שהצעירים האוסטרלים נוהגים לעשות את ההודו שלהם בבריטניה / אירופה (מגיעים לבריטניה בקיץ, עובדים עם ויזה לתושבי חבר העמים הבריטי, חוסכים קצת, נוסעים בתוך אירופה ושותים בפסטיבל הבירה של מינכן) כך שחלק מהשנים הפרועות שלהם עוברים עליהם במקומות אחרים. "עקרת הבית ממלבורן" עשתה את שמה הבינ"ל בלונדון (דיים עדנה אוורג'), וכנ"ל קיילי, או אפילו פאם-אן.

יכול להיות שבאוסטרליה המס על הדלק לא גבוה כמו בבריטניה ( דלק עולה כרגע £1.35 בערך לליטר = ₪8.10 ) ושאין עלויות חנייה גבוהות כל כך ביעדים השונים (לא תוכל לחנות ביעד מבוקש בדרום מזרח אנגליה בשביל פחות מ £2 ותוגבל לשעתיים - שלוש חנייה בלבד (כשאתה קובע את זמן השהייה מראש). הנהיגה בבריטניה הפכה לסיוט כי המחוקקים רוצים שהציבור יעבור לתח"צ.
 

down under

New member
לא כל כך קשור לנושא עצמו

אולי מלבורן פרברית או משפחתית יותר. פה הפוך
העבודה של היוממים במרכז העיר היא העוגן שאתה מתאר שהביא את המוני החליפות בימי השבוע, אבל בסופי השבוע נראה לי שהם או שבילו בבית או בטבע (אוסטרליה מפורסמת בכך שיש מזג אוויר טוב, הרבה ספורט, חופים וברביקיו). אם הם בילו בצורה רדיאלית (כלומר בפרבר הבא או בטבע שבין הפרברים או מחוץ להם) אמצעי התח"צ שנועדו להביא אותם למרכז לא היו יכולים לפזר אותם על הרדיוסים.

בבריטניה הרכבת הפרברית שהכרתי בין לונדון לברייטון היתה עמוסה יותר בסופי שבוע (במידה ולא היו עבודות תשתית, בבריטניה פרוייקט כמו ההכפלה לב"ש היה מתבצע בסופי שבוע ולא במשך שבוע העבודה) ותמיד היו בה מערכים של 8 קרונות (טמזלינק) ובפעם שנסעתי מויקטוריה היו 12 קרונות (סאת'רן). העומס ברכבות האלו היה איום ונורא כי כל לונדון רצתה לרדת לחוף בבריטון, ומהרכבת עם 12 הקרונות לקח לפחות 10 דקות ללכת את הרציף עד לשערים בברייטון ומדובר בתחנת קצה שטוחה לחלוטין. בגלל שיש לי קרובים בברייטון שאני חייב לבקר כל כמה חודשים ובגלל שעבודות התשתית הפריעו מאד (טכנית היה אפשר לקחת את הקו מויקטוריה אבל זה היה רחוק) התחלתי לבקר אותם במשך השבוע במקום בסופי שבוע וההבדל היה מה שאתה מתאר אבל להיפך - רכבות של 4 קרונות במקום 8, צפיפות מופחתת במקום העומס.

כמו כן - בדוקומנטרי על התחתית שרבים מקוראי הפורום צפו בו היתה אשת צוות מהשערים בקינגס' קרוס שאמרה במפורש שכיום אין יותר הבדל בין העומס במשך השבוע ובסופי השבוע.

צריך גם לציין שהצעירים האוסטרלים נוהגים לעשות את ההודו שלהם בבריטניה / אירופה (מגיעים לבריטניה בקיץ, עובדים עם ויזה לתושבי חבר העמים הבריטי, חוסכים קצת, נוסעים בתוך אירופה ושותים בפסטיבל הבירה של מינכן) כך שחלק מהשנים הפרועות שלהם עוברים עליהם במקומות אחרים. "עקרת הבית ממלבורן" עשתה את שמה הבינ"ל בלונדון (דיים עדנה אוורג'), וכנ"ל קיילי, או אפילו פאם-אן.

יכול להיות שבאוסטרליה המס על הדלק לא גבוה כמו בבריטניה ( דלק עולה כרגע £1.35 בערך לליטר = ₪8.10 ) ושאין עלויות חנייה גבוהות כל כך ביעדים השונים (לא תוכל לחנות ביעד מבוקש בדרום מזרח אנגליה בשביל פחות מ £2 ותוגבל לשעתיים - שלוש חנייה בלבד (כשאתה קובע את זמן השהייה מראש). הנהיגה בבריטניה הפכה לסיוט כי המחוקקים רוצים שהציבור יעבור לתח"צ.
לא כל כך קשור לנושא עצמו
שכן לא אמרת מהו האחוז של בעלות על רכב פרטי באזורים עליהם דברת.
אני משער שהם לא הרבה יותר נמוכים מאשר בישראל או אפילו יותר גבוהים.
מה שאמרתי מלכתחילה, אחוז הבעלות על רכב פרטי לא הוא זה שקובע האם משתמשים בו ביום יום וגם
לא האם יש תח"ץ בסופי שבוע כן או לא.
 

Ccyclist

Well-known member
תחנות הדלק נסגרות, כך שהאחוז יורד.

לא כל כך קשור לנושא עצמו
שכן לא אמרת מהו האחוז של בעלות על רכב פרטי באזורים עליהם דברת.
אני משער שהם לא הרבה יותר נמוכים מאשר בישראל או אפילו יותר גבוהים.
מה שאמרתי מלכתחילה, אחוז הבעלות על רכב פרטי לא הוא זה שקובע האם משתמשים בו ביום יום וגם
לא האם יש תח"ץ בסופי שבוע כן או לא.
תחנות הדלק נסגרות, כך שהאחוז יורד.
ברדיוס 3-4 קילומטר מאיפה שגרתי בלונדון נסגרו בעשור האחרון לפחות 10 תחנות דלק, ונשארו בקושי 5. כרוכב תחנות הדלק שימשו אותי בעיקר לקניות בלילה או נקודות ציון. הבעלות על רכב פרטי בלונדון קשורה לשלב בחיים ומעמד. יש מיסוי, יש "היתרי חנייה" מהרשות המקומית למי שגר בבית מלפני 1930 שאין לו חנייה צמודה שצריך לשלם תמורתם, יש מיסוי גבוה וביטוח גבוה לצעירים שמונע מהם להתחיל לנהוג אם הם לא מסופחים לפוליסה של ההורים. הבעלות על רכב פרטי בפרברים היא גבוהה, אבל מגבול אזור 3 פנימה היא נופלת כי פשוט אין טעם להסתבך עם כל זה.

בשכבת הגיל של הסטודנטים נדיר שיש למישהו רכב. בשכבת הגיל של בני ה40 נהוג שיש רכב (שריד משנות ה80 וה90). רוב השימוש ברכב הוא מהמרכז החוצה - לחנויות המחסן על כבישי הטבעת, לנסיעות בכפר שאי אפשר לעשות בתחבורה ציבורית, אבל אנשים רבים חושבים שלנהוג לווסט אנד (מרכז הבילויים) זה רעיון מטורף.

התופעה שתארת היא של תח"צ שמתרוקן בסופי השבוע למרות שהוא פעיל. אני מנסה להבין אם הסיבה לכך היא שמוקדי העניין בסופי השבוע אינם חופפים למוקדים העבודה של היוממים, או שאנשים מבלים קרוב יותר לבית.
 

down under

New member
האם קראת את תגובתו של אלנטן, נו, זו שמתחת

תחנות הדלק נסגרות, כך שהאחוז יורד.
ברדיוס 3-4 קילומטר מאיפה שגרתי בלונדון נסגרו בעשור האחרון לפחות 10 תחנות דלק, ונשארו בקושי 5. כרוכב תחנות הדלק שימשו אותי בעיקר לקניות בלילה או נקודות ציון. הבעלות על רכב פרטי בלונדון קשורה לשלב בחיים ומעמד. יש מיסוי, יש "היתרי חנייה" מהרשות המקומית למי שגר בבית מלפני 1930 שאין לו חנייה צמודה שצריך לשלם תמורתם, יש מיסוי גבוה וביטוח גבוה לצעירים שמונע מהם להתחיל לנהוג אם הם לא מסופחים לפוליסה של ההורים. הבעלות על רכב פרטי בפרברים היא גבוהה, אבל מגבול אזור 3 פנימה היא נופלת כי פשוט אין טעם להסתבך עם כל זה.

בשכבת הגיל של הסטודנטים נדיר שיש למישהו רכב. בשכבת הגיל של בני ה40 נהוג שיש רכב (שריד משנות ה80 וה90). רוב השימוש ברכב הוא מהמרכז החוצה - לחנויות המחסן על כבישי הטבעת, לנסיעות בכפר שאי אפשר לעשות בתחבורה ציבורית, אבל אנשים רבים חושבים שלנהוג לווסט אנד (מרכז הבילויים) זה רעיון מטורף.

התופעה שתארת היא של תח"צ שמתרוקן בסופי השבוע למרות שהוא פעיל. אני מנסה להבין אם הסיבה לכך היא שמוקדי העניין בסופי השבוע אינם חופפים למוקדים העבודה של היוממים, או שאנשים מבלים קרוב יותר לבית.
האם קראת את תגובתו של אלנטן, נו, זו שמתחת
לתגובתך שלך?
הוא במפורש מדבר על נסיעות ברכב פרטי וגם למרכז לונדון בסופ"ש.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה כתבה שמראה ירידה של 4% בבעלות רכב בלונדון

האם קראת את תגובתו של אלנטן, נו, זו שמתחת
לתגובתך שלך?
הוא במפורש מדבר על נסיעות ברכב פרטי וגם למרכז לונדון בסופ"ש.
הנה כתבה שמראה ירידה של 4% בבעלות רכב בלונדון
http://www.tas.uk.net/content/trans...-and-fuel-costs-drive-car-ownership-downwards

אחד הנתונים טוען שבין השנים 08-09 ירד שיעור הבעלות על רכב בלונדון ב4% לאלף תושבים.

נתון אחר טוען שבין השנים 05-09 אחוז משקי הבית בלונדון שאינם מחזיקים ברכב פרטי עלה מ35% ב05 ל43% ב09, עלייה של 8%.

בהמשך המאמר יש טבלה לפיה ברוב חלקי הממלכה המאוחדת שיעור הבעלות על רכב לאלף איש עלה מאז 1985 ב40%-60% (לדעתי - מכונית שניה לכל בית אב שני שיש בו מכונית) למעט לונדון בה העלייה מאז 1985 היא 6.5% בלבד.

התיאורים האנקדוטליים שלי הם של איך חברים שכנים וקרובים שלי משתמשים או לא באוטו בלונדון, ואני יכול לשפוך אנקדוטות מפה ועד הודעה חדשה - אבל החלטתי להביא נתונים שמראים את מה שתארתי אנקדוטלית.

לגבי אלן - הוא אמנם נמצא בתוך האוטוסטרדה ההיקפית (M25), אבל הוא מחוץ לגבולות עיריית לונדון רבתי והאזורים הרגילים של הרכבת התחתית (1-6). מה שהוא מתאר נכון יותר לעיירות הלויין והפרברים החיצוניים ביותר. המיקום שלי בעיר היה באזור 3. (עברתי החוצה באוקטובר)
 

alantan

New member
יש לנו חברים רבים ומשפחה

הנה כתבה שמראה ירידה של 4% בבעלות רכב בלונדון
http://www.tas.uk.net/content/trans...-and-fuel-costs-drive-car-ownership-downwards

אחד הנתונים טוען שבין השנים 08-09 ירד שיעור הבעלות על רכב בלונדון ב4% לאלף תושבים.

נתון אחר טוען שבין השנים 05-09 אחוז משקי הבית בלונדון שאינם מחזיקים ברכב פרטי עלה מ35% ב05 ל43% ב09, עלייה של 8%.

בהמשך המאמר יש טבלה לפיה ברוב חלקי הממלכה המאוחדת שיעור הבעלות על רכב לאלף איש עלה מאז 1985 ב40%-60% (לדעתי - מכונית שניה לכל בית אב שני שיש בו מכונית) למעט לונדון בה העלייה מאז 1985 היא 6.5% בלבד.

התיאורים האנקדוטליים שלי הם של איך חברים שכנים וקרובים שלי משתמשים או לא באוטו בלונדון, ואני יכול לשפוך אנקדוטות מפה ועד הודעה חדשה - אבל החלטתי להביא נתונים שמראים את מה שתארתי אנקדוטלית.

לגבי אלן - הוא אמנם נמצא בתוך האוטוסטרדה ההיקפית (M25), אבל הוא מחוץ לגבולות עיריית לונדון רבתי והאזורים הרגילים של הרכבת התחתית (1-6). מה שהוא מתאר נכון יותר לעיירות הלויין והפרברים החיצוניים ביותר. המיקום שלי בעיר היה באזור 3. (עברתי החוצה באוקטובר)
יש לנו חברים רבים ומשפחה
באדג'וור וסטנמור (איזור 5 של התחתית). אגב, הרכבת שלי נוחה יותר מהתחתית ומגיעה למרכז לונדון תוך 17 ד', מה שלא ניתן להגיד על הרכבת התחתית מאיזור 5. כמובן שזה גם אנקדוטלי...
 

alantan

New member
מצד שני, כמעט כל מי שגר בפרברי צפון לונדון

אולי מלבורן פרברית או משפחתית יותר. פה הפוך
העבודה של היוממים במרכז העיר היא העוגן שאתה מתאר שהביא את המוני החליפות בימי השבוע, אבל בסופי השבוע נראה לי שהם או שבילו בבית או בטבע (אוסטרליה מפורסמת בכך שיש מזג אוויר טוב, הרבה ספורט, חופים וברביקיו). אם הם בילו בצורה רדיאלית (כלומר בפרבר הבא או בטבע שבין הפרברים או מחוץ להם) אמצעי התח"צ שנועדו להביא אותם למרכז לא היו יכולים לפזר אותם על הרדיוסים.

בבריטניה הרכבת הפרברית שהכרתי בין לונדון לברייטון היתה עמוסה יותר בסופי שבוע (במידה ולא היו עבודות תשתית, בבריטניה פרוייקט כמו ההכפלה לב"ש היה מתבצע בסופי שבוע ולא במשך שבוע העבודה) ותמיד היו בה מערכים של 8 קרונות (טמזלינק) ובפעם שנסעתי מויקטוריה היו 12 קרונות (סאת'רן). העומס ברכבות האלו היה איום ונורא כי כל לונדון רצתה לרדת לחוף בבריטון, ומהרכבת עם 12 הקרונות לקח לפחות 10 דקות ללכת את הרציף עד לשערים בברייטון ומדובר בתחנת קצה שטוחה לחלוטין. בגלל שיש לי קרובים בברייטון שאני חייב לבקר כל כמה חודשים ובגלל שעבודות התשתית הפריעו מאד (טכנית היה אפשר לקחת את הקו מויקטוריה אבל זה היה רחוק) התחלתי לבקר אותם במשך השבוע במקום בסופי שבוע וההבדל היה מה שאתה מתאר אבל להיפך - רכבות של 4 קרונות במקום 8, צפיפות מופחתת במקום העומס.

כמו כן - בדוקומנטרי על התחתית שרבים מקוראי הפורום צפו בו היתה אשת צוות מהשערים בקינגס' קרוס שאמרה במפורש שכיום אין יותר הבדל בין העומס במשך השבוע ובסופי השבוע.

צריך גם לציין שהצעירים האוסטרלים נוהגים לעשות את ההודו שלהם בבריטניה / אירופה (מגיעים לבריטניה בקיץ, עובדים עם ויזה לתושבי חבר העמים הבריטי, חוסכים קצת, נוסעים בתוך אירופה ושותים בפסטיבל הבירה של מינכן) כך שחלק מהשנים הפרועות שלהם עוברים עליהם במקומות אחרים. "עקרת הבית ממלבורן" עשתה את שמה הבינ"ל בלונדון (דיים עדנה אוורג'), וכנ"ל קיילי, או אפילו פאם-אן.

יכול להיות שבאוסטרליה המס על הדלק לא גבוה כמו בבריטניה ( דלק עולה כרגע £1.35 בערך לליטר = ₪8.10 ) ושאין עלויות חנייה גבוהות כל כך ביעדים השונים (לא תוכל לחנות ביעד מבוקש בדרום מזרח אנגליה בשביל פחות מ £2 ותוגבל לשעתיים - שלוש חנייה בלבד (כשאתה קובע את זמן השהייה מראש). הנהיגה בבריטניה הפכה לסיוט כי המחוקקים רוצים שהציבור יעבור לתח"צ.
מצד שני, כמעט כל מי שגר בפרברי צפון לונדון
ושיש לו רכב, משתמש הרבה ברכב בסופ"ש, גם כדי לנסוע למרכז לונדון בצירים שיש שם תח"צ מעולה. החניה בשבת-ראשון אינה קשה כל כך במרכז לונדון. במיוחד ביום א' (המקבילה של שבת בארץ), אין שום בעיה למצוא מקום עם קו צהוב בודד שבו אפשר לחנות כל היום בחינם.
 

nitsansh

New member
אפרופו... איך זה שחברת ואוליה מפסיקה את

תח"צ בשבת - "הטריקים הקטנים של משרד התחבורה"
מיודענו ש.ה מתאר בכתבתו את מסכת היסורים שעוברת עיריית ת"א, בפניותיה החוזרות ונשנות למשרד התחבורה בבקשה להפעיל תח"צ בסופי השבוע.
לכתבה, שקרוב לוודאי תרגיז רבים מאתנו.
אפרופו... איך זה שחברת ואוליה מפסיקה את
התחבורה בימי ששי אחה"צ ב-4-5 כשהשבת נכנסת לא לפני 7??
בשיא הקיץ יש יישובים שעוצר התחבורה הציבורית בשבת נמשך אצלם מ-3.30 בששי אחה"צ עד 10 במוצ"ש!!!
 

mister K

New member
כי חברת ואוליה מלקקת לחרדים.

אפרופו... איך זה שחברת ואוליה מפסיקה את
התחבורה בימי ששי אחה"צ ב-4-5 כשהשבת נכנסת לא לפני 7??
בשיא הקיץ יש יישובים שעוצר התחבורה הציבורית בשבת נמשך אצלם מ-3.30 בששי אחה"צ עד 10 במוצ"ש!!!
כי חברת ואוליה מלקקת לחרדים.
ומתהדרת בחותמות ועדי שבת כאלו ואחרים שגם מופיעות באתר הייעודי שלה לציבור החרדי.
שעות היציאה בכל קווי ואוליה נקבעות כך שבזמן כניסת השבת האוטובוסים כבר יעמדו בחניון ולא יהיה חשש קל שבקלים לחילול שבת. כך עושה גם חברת סופרבוס.
בשתי החברות האלו השירות מסתיים הרבה לפני כניסת השבת מסיבה זאת. זאת בניגוד לאגד שממשיכים להפעיל את השירות עד שעות מאוחרות יותר בשישי אפילו בקווי המהדרין!
 

nitsansh

New member
איך אתה מסביר את זה שבכל עונות השנה התחבורה

כי חברת ואוליה מלקקת לחרדים.
ומתהדרת בחותמות ועדי שבת כאלו ואחרים שגם מופיעות באתר הייעודי שלה לציבור החרדי.
שעות היציאה בכל קווי ואוליה נקבעות כך שבזמן כניסת השבת האוטובוסים כבר יעמדו בחניון ולא יהיה חשש קל שבקלים לחילול שבת. כך עושה גם חברת סופרבוס.
בשתי החברות האלו השירות מסתיים הרבה לפני כניסת השבת מסיבה זאת. זאת בניגוד לאגד שממשיכים להפעיל את השירות עד שעות מאוחרות יותר בשישי אפילו בקווי המהדרין!
איך אתה מסביר את זה שבכל עונות השנה התחבורה
של ואוליה מסתיימת בשעה זהה בלי קשר לשעת כניסת השבת?

נסיעה אחרונה ב-15.00 כשהשבת נכנסת ב-17.00 זה הגיוני. אבל זה לא הגיוני שגם כשהשבת נכנסת ב-19.00 הנסיעה האחרונה תהיה ב-15.00 כי היא מסתיימת שעתיים לפני כניסת השבת.
בואוליה זה ברור שכשיש מעבר לשעון קיץ מבטלים או דוחים את הנסיעות הראשונות במוצ"ש. למה זה לא ברור באותה מידה שצריך להוסיף נסיעות ביום ששי אחה"צ???
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה