תח"צ והיעדרה בתוכניות הפוליטיקה המקומית של ה BBC.

Ccyclist

Well-known member
לצערי לא אוכל להביא את הקטעים, הם מוגבלים לנגן של ה BBC, ה iPlayer.

בגלל מבנה הרשת של ה BBC ושיטת הבחירות המחוזיות בבריטניה יש תוכניות פוליטיות מקומיות באזורים שונים. אנחנו צופים בזו המקומית שלנו ובזו של לונדון. היו הבוקר שני אייטמים שונים שהראו את ההבדל ביחס לתח"צ.


1. בתוכנית המקומית שלנו, BBC Politics South היה אייטם שלם על "מכת" הקורקינטים החשמליים ורכיבת אופניים על המדרכה - שניהם מנוגדים לחוק. האייטם והדיון התמקדו בעיקר בקורקינטים. בעוד שמותר לרכוש קורקינטים חשמליים בבריטניה - קורקינטים חשמליים בבעלות פרטית אינם חוקיים לרכיבה, לא בכביש ולא במדרכה. יש קורקינטים חשמליים להשכרה בחסות הרשויות המקומיות והם חוקיים אבל לא הכי אהודים בקרב מי שלא רוכב עליהם. כיאה ל BBC מצאו איזו פעילה מתנגדת לקורקינטים אבל לא דובר בעדם. הדיון המשיך לאולפן, חבר פרלמנט חדש מהלייבור במושב שהיה שמרני במשך שנות דור, חברת מועצה שמרנית כלשהי, מגיש BBC מקומי. הדיון היה על הקורקינטים החשמליים והמטרד שהם מהווים להולכי הרגל, היעדר תשתית שבה הם חוקיים, הצורך בביטוח צד שלישי, בחינוך הורים שלא לקנות אותם לילדיהם. חברת המועצה השמרנית אף אמרה שברשות המקומית שלה החרימו מעל 100 קורקינטים חשמליים פרטיים.

באף שלב - אף אחד מהמשתתפים לא התייחס לשאלת התחבורה הציבורית, היעדרה במקומות מסויימים, תדירויות נמוכות או קיצוצים בתדירויות שהביאו אנשים לעבור לדו גלגלי.

הציבור מצא פתרון לבעיית הניידות, אך יושבי האולפן כולם התייחסו לפתרון הזה כאילו הוא הבעיה, לא מצב התח"צ שהביא אנשים אליו.

שלחתי מייל לחבר הפרלמנט מהלייבור שבו הבעתי את תדהמתי מכך שאף אחד מהם לא התייחס למצב התח"צ - הגורם לעליית השימוש בדו גלגלי.


2. בתוכנית המקבילה מלונדון, BBC Politics London שני חברי פרלמנט חדשים, האחד מהלייבור ממושב שמרני באופיו בפרברי צפון העיר (צ'יפינג בארנט, כולל את תחנת היי בארנט של הקו הצפוני ומגיע כמעט עד תחנת אדג'וור של הענף המקביל) , השני ליברל דמוקרט מהטריטוריה המסורתית של המפלגה בדרום מערב העיר, מקומות שהיסטורית היו במחוז,סארי, טריטוריה ששוחררה ברובה מנוכחות זמנית של השמרנים בבחירות האחרונות (בבחירות 2015 הליברל דמוקרטים קרסו מכ 65 חברי פרלמנט לכ 10, בבחירות 2024 הם עלו לסביבות ה 70).

הצפוני שאזורו נסמך על התחתית דיבר על "הדיל הפרברי" - איכות החיים בשכונות הפרבריות ועל חיזוק המימון ל TFL אחרי שהממשלה השמרנית הקודמת גילתה עוינות לעיריית לונדון רבתי וראש העירייה סאדיק ח'אן מהלייבור. הוא גם הדגיש שהוא התגורר שנים רבות ברבעים הפנימיים של העיר, אך עבר החוצה לפרברים בשלב שבו רוצים בית עם גינה ומרחבים שילדים יוכלו לשחק בהם.

הדרומי די השלים אותו, הרמוניה של ליברל דמוקרט ולייבור (יש דם רע, אם הליברלים היו תומכים בממשלה צרה ב 2010 במקום קואליציה בעלת רוב פרלמנטרי עם השמרנים אולי היו נמנעות 14 שנות השלטון השמרני). אותם דגשים של פרבר יוממים, אך הפעם - בגלל שזו דרום לונדון / סארי לשעבר - תלונה על ביטול רכבות ארציות בין חצות ל 1 בבוקר, דבר שמונע מחלק מבוחריו את היכולת לבלות בעיר עד חצות ולחזור הביתה ברכבת.

דיון שיכנוע המשוכנעים שכולם מדגישים את חשיבות התח"צ המסילתית לקשר שבין הפרברים לעיר.

בתוך הפרברים עצמם הסיפור שונה. הרבה דגש על גניבות רכב והצורך ברכב כדי להגיע מפרבר לפרבר. הצפוני סיפר שכשהתגורר ברבעים הפנימיים כמעט לאף אחד לא היה רכב, אך בפרברים לרוב יש. המנחה סיפרה שגם לה גנבו רכב. מבחינת הדרומי - הרכבת מחברת לעיר וחיונית לרוב מצביעיו שהם יוממים, הרכב מחבר החוצה לכפר לאזורי הגבעות של סארי. הצפוני התייחס לכך שלא כל תושביו עובדים במרכז העיר.

הבדל ניכר מול נציגי ציבור שלא יכולים לזהות בעיה שמקורה בבעיות התח"צ.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה