בוא נתחיל מהתחלה....
אני לא מצליחה להבין מה אתה מנסה לומר במאמר שלך. מה השורה התחתונה, הפואנטה, משפט אחד שיסכם הכל באופן קוהרנטי. השקעת במאמר די הרבה זמן ומחשבה, אני מניחה, אז כדאי שהוא יהיה ברור לא רק לקוראים, אלא בעיקר גם לך.
אמנם אנחנו לא בפורום אקדמאי, אבל מומלץ שתגדיר את היעדים שלך במאמר בקצרה ; מאין אתה בא ולאן אתה הולך. על בסיס איזו תיאוריה בלשנית (או כמה תיאוריות/אקסיומות/ידע קיים) אתה נשען ומבסס את מאמרך, והאם בכוונתך להפריך, לחדש, לקדם, להשוות או להביא טענה או תיאוריה חדשה משלך במאמר. וכמובן שרצוי מאוד שתעשה את זה ע"י שימוש במושגים שבאים מעולם הבלשנות. אמנם כותרת המאמר שלך נקראת "תיאוריה בלשנית המבוססת על ידיעה טבעית", אבל לא הבנתי איך אתה מקשר את התוכן לעניינים לשוניים? כדי להביא טענה חדשה, אתה צריך ללמוד קודם את כל בסיס הידע הקיים (או לפחות, גישה אחת כלשהי שמרתקת אותך), לא סתם להמציא דברים יש מאין.
לדוגמא - מה זה "תוכן גאומטרי צלילי"? או אפילו - מה ההגדרה של "ידיעה טבעית"? במה היא שונה מאינטואיציה או מדרך לימוד ע"י יצירת אסוציאציות רבות? לפני שאתה ניגש להסביר את מה שאתה רוצה להסביר, אתה צריך להגדיר עבורך ועבור הקוראים באיזו דרך אתה משתמש במושגים השונים. אתה צריך לפשט הכל, כאילו אתה כותב עבור הדיוטות שלא מגיעים מעולם הבלשנות.
הסבר שהתשובה שלו נוטה למעגליות הוא איננו הסבר טוב. לומר שמשהו הוא ככה כי ככה, זו לא תשובה מנומקת מספיק. למעשה, גם מילונים (כמו בדוגמא שהבאת למעלה, עם המילה צבע וכיוון) לא עובדים כך, שכן אם הכל היה כל כך ברור, לא היה שום צורך במילונים. אתה יודע מה זה מזכיר לי? באחד הטוקבקים שקראתי פעם נשאלה השאלה מאיזו סיבה יהודים לא אוכלים חזיר. התשובה הייתה: "כי זה לא כשר".... ואני ארחיב עוד קצת: מדוע זה לא כשר? כי יהודים כשרים לא אוכלים חזיר. נו, זו תשובה מנומקת?!
וגם, כשאתה מנסה לנסח תיאוריה, שאיננה קשורה לתיאולוגיה, חקר דתות או תרבויות, מומלץ לא לערב את אלהים בזה.