תיאוריית הערים הבינוניות

אבישי ק

New member
בערים בינוניות יש פחות תחרות ולכן הסיכוי להצליח גבוה

אני יודע ששם מדובר על מרחקים גדולים יותר אבל...
לפני כמה זמן באמת חשבתי על מבנה הכלכלה בארץ ומדוע ערים כמו ב"ש וחיפה לא מצליחות ליצור מוקדי תקשורת השקעות בנקאות וכד... ולמשוך עסקים מקומיים לערים.
הכל התחיל כשהייתי במרכז לפיתוח עסקים קטנים (מע"וף) שהתברר כמכללה שמנסה לשווק את הקורסים שלה ואין לה שום אינטרס בקידום העסקים.
בנוסף היועץ שישב מולי התיחס כאילו חיפה לא קיימת כאזור כלכלי, בשורה התחתונה אפשר לסגור את העיר וללכת הביתה.
אז חשבתי
ב"ש היא עיר עם מחוז של בערך 700 אלף תושבים שזה כמות לא קטנה שאפשר לשווק אליה מוצרים מותאמים, במיוחד כשאין בעצם תחרות כי כל שאר החברות הן מת"א והשיווק שלהן הוא די אחיד.
חיפה היא מטרופולין של בערך 800 אלף וכל האזור הקרוב מכיל כ1.5 מליון תושבים. מאותה הסיבה שציינתי קודם ניתן לחדור לשוק הזה באופן מקומי ובעצם לעקוף את כל שאר החברות מהמרכז.
תחשבו על חברת סלולר שלא קיימת בארץ תשווק מקומית לאזור ב"ש או חיפה עם חבילות מותאמות לאוכלוסיה, נכון שהיא לא תעשה מליונים אבל היא תקבל דריסת רגל ללא תחרות עם החברות הגדולות. תוך זמן מה היא תוכל לבסס את עצמה ואז לפרוץ לשוק כולו. ניתן לראות את זה בתחרות של רשתות השיווק אבל זה יכול היות תקף לבנקים תחנות טלוויזיה וכו...
 

choo

Active member
בסלולר בארץ - אין משמעות ל"שיווק גאוגרפי"

&nbsp
מרבית האנשים שגרים באזור מטרופוליני מסויים, נוסעים לעיתים מחוץ לאזור ורוצים קליטה - אז הקליטה ממילא חייבת להיות כלל-ארצית.
מה יהיה בדיוק "איזורי" בשיווק?
&nbsp
בתחום המזון זה עניין אחר - אבל גם שם יש בעיה - כי יש נוכחות לרשתות המזון הגדולות גם במקומות הללו - וכמו שהן עשו במקומות אחרים שבהם צצה תחרות - הן תורדנה מחירים באופן מקומי כדי להתמודד, כך שבהחלט תהיה תחרות לחברה אזורית או מקומית.
 

אבישי ק

New member
אני רואה את זה אחרת

לאנשים בחיפה לדוגמא לא ממש מזיז מה החברה הסלולרית כי מבחינתם כל החברות הן "תל אביביות"
כאשר נכנסו הסופרים השונים לאזור, אנשים מיד נטשו את הסופרים הגדולים גם כשהם הורידו מחירים. הסיבה לפי מ שהבנתי מהרבה אנשים היא שהסופרים החדשים הם יותר מקומיים, הכל יותר טרי והמבחר יותר גדול.
עובדה שרוב הסופרים הגדולים נסגרו באזור חיפה.
יש משמעות רבה לחברות שיש להן יחס יותר אזורי.
 
למעלה