תיאור לא מדוייק של מוצר

lifeAndStuff

New member
תיאור לא מדוייק של מוצר

היי,

קניתי באיביי שעון שאמור להיות שעון דופק בעל רצועת חזה, אבל השעון גם מודד פעילות יומיומית של ספירת צעדים, איכות שינה וכו'.

העניין הוא שקיבלתי מוצר חלקי לחלוטין, שלא כולל את רצועת החזה למדידת הדופק.

הסתכלתי על פריט דומה שמפרסם אותו מוכר ואני רואה את הפרטים הבאים:
  • הכותרת מכילה תיאור של שעון שמודד פעילות ומודד קצב לב (מה שדורש את הרצועה).
  • יש תיאור של המוכר שמתאר את הפעילות של השעון עצמו במעקב, אבל לא כולל תיאור של מדידת דופק (אבל מצד שני לא מציין שחסרה פונקציונליות של השעון). יש גם צילומים של השעון עצמו אבל לא של רצועת הדופק.
  • מיד אחרי התיאור של המוכר הוא הצמיד את תיאור היצרן של השעון שכולל תיאור מלא של המוצר, כולל מדידת דופק.

מה ניתן לעשות במקרה כזה? אני מניחה שהחזר לא רלוונטי במקרה הזה, אבל האם הוגן לכתוב לו ביקורת שמציינת את הקושי בהבנת המוצר (תוך ציון נקודות טובות אחרות כמו שירות מאוד מהיר וכו')?
 

אורית810

New member
תבדוק קודם כל טוב את הליסט ממנו קנית ולא ליסט דומה

האם באמת כתוב שהוא מספק את הרצועה? אם כתוב שהרצועה מגיעה עם המוצר, הוא היה צריך לספק אותה. הכי טוב זה שתכתוב למוכר שקבלת מוצר חלקי, ושיספק לך את החלק החסר אם אכן אתה צודק. אם הוא לא יכול לספק את החלק והחסר ואתה רוצה לשמור את המוצר ולא להחזיר לו אותו, פשוט תבקש החזר של החלק היחסי החסר. אין שום טעם בפידבקים שליליים , זה לא יתרום לך שום דבר, מצד שני תקשורת מולו אמורה לפתור את הבעיה. בכל מקרה, רק לידיעה, אם אתה פותח בקשת החזרה על מוצר שלא יתואר, הוא מחוייב לשלם על השילוח אליו. מן הסתם, הוא גם יודע את זה....
 

lifeAndStuff

New member
תודה


 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם הוא פרסם מוצר של יצרן עם תיאור היצרן, זה מה שצריך לספק

אפילו די בכך שהפונקציה מופיעה בכותרת! אם הוא לא מספק בפועל זו הטעיה לשמה. במקרה כזה הוא היה צריך לנסח כותרת אחרת ולהבהיר בצורה מפורשת בתיאור שהוא שולח מוצר ללא הרכיב הנ"ל.
&nbsp
מצטרפת להמלצה מעליי – אין טעם לכתוב כרגע משוב. פתח פנייה על מוצר שלא כמתואר, הסבר שחסר הרכיב הזה. הוא כבר יציע פתרון – לשלוח לך אותו, לזכות אותך במחירו... או אולי להחזיר לו את המוצר ולקבל זיכוי מלא. אל תניח שהחזר לא רלוונטי; דווח על הבעיה ותן לו להציע פתרונות. זו האחריות שלו כמוכר.
 

lifeAndStuff

New member
האם לפנות ישירות אליו?

אם כן, כיצד לתעד את הבעיה אם וכשאצטרך לפנות לערכאות גבוהות יותר (למשל איביי עצמו)?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לפנות במערכת המובנית. בהיסטוריית העסקאות יש אפשרות להתלונן

או לפנות מסיבה של מוצר שלא כמתואר. פשוט תעקוב אחרי האפשרויות, זה לא מסובך והכול מתועד. אם לא עברו 30 יום מהתאריך האחרון המשוער להגעת המוצר יש לך עדיין הגנה של איביי ותוכל להסלים את התלונה אם לא תגיע להבנה מול המוכר.
 

אורית810

New member
לפתוח פנייה תמיד תוכל, אבל אין צורך מייד

קודם כל פשוט תכתוב לו. איביי יודעים לקרוא אחכ את ההתכתבויות ביניכם אם יש צורך. אם הוא יתחמק, תפתח בקשת החזרה רשמית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אל תקשיב לעצה הזאת, היא לטובת המוכר ולא לטובתך.

אם נפלת על מוכר הגון, זה באמת לא משנה; אבל אין סיבה לצאת מנק' הנחה כזאת במקרה כמו שתיארת, וחבל לך סתם לעבוד כפול או לבזבז זמן. פתח פנייה רשמית על מוצר שלא כמתואר. זה מה שקרה, זו המערכת שאיביי מעמידה לרשותך, אתה פועל בצורה מסודרת ורשמית וכך הכול מתועד במקום הנכון, בלי לבזבז זמן מיותר, בלי להסתמך על רצונו הטוב של המוכר ובלי לבקש אח"כ מאיביי שיקראו במיוחד תכתובות במקום אחר. אל תלך עם הראש בקיר, השתמש במערכת הגנת הקונה וחסל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה להטעות אותו? הוא לא תמיד יוכל, יש זמן קצוב לתלונה

אם הוא רוצה את ההגנה של איביי. כמובן, אם המוכר הגון, אולי הוא יסכים לעזור לו גם בהמשך, אבל מוכרים רבים לא מתייחסים לפניות כשהם יודעים שהם לא מחויבים להן ולאי-טיפול לא יהיו השלכות. בפועל אם הוא רוצה את ההגנה של איביי הוא צריך לפתוח תלונה רשמית ושם לנהל את הטיפול מול המוכר בצורה מסודרת.
&nbsp
כל התקשקשות אחרת בדוא"ל סתם תסבך ותסרבל את הטיפול (אלא אם המוכר הגון, אבל שוב, לסמוך על רצונו הטוב זו משענת קנה רצוץ) ולומר ש"איביי תמיד יכולים לקרוא את התכתובת" זה נכון טכנית אבל יצריך פנייה יזומה מיוחדת לאיביי ובלאו הכי לא יעזור לו אם מועד ההגנה יעבור.
&nbsp
בקיצור, פשוט לא. יש מערכת מובנית עם פנייה מהסיבה הזאת, זה הנוהל וזה מה שעושה כל לקוח שלא רוצה אח"כ לשבור את הראש, להתחנן מול המוכר/איביי או לעמוד מול שוקת שבורה.
 

אורית810

New member
אני לא מטעה אותו

היות ואת קונה ולא מוכרת, את רואה רק צד אחד של העניין. אין לי שום עניין לפתוח איתך ויכוח ולהסביר לך למה. נתתי תשובה מדויקת. אם היא לא מוצאת חן בעיניך, את יכולה לא להשתמש בה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
את כן. אני קונה וגם הוא קונה, למה אנחנו צריכים לראות צד אחר?

"לפתוח פנייה תמיד תוכל" זה פשוט לא נכון, לא משנה כמה תסובבי את זה עליי.
 
למעלה