כתב מי שכתב : "מנין שהדגים שבים לא מתו במבול
? שנא' "כל אשר בחרבה מתו" (בחרבה = ביבשה) , מכאן שכל אשר במים לא מת" כך שמי שמאמין לספור , כפי שהוא כתוב , אין לו סבה להמציא מחלוקת לחנם ובטח הטענה " ולכן הדגים גם מתו" מוזרה... גם מוזר לחשוב שבעל חיים שנצל מהמבול , אם יש כזה , נצל כי הוא "צדיק" ,"זכאי" וכיוצא בזה
לא כתוב בפרשת נח שהוא בחר זוגות או שביעיות של בעלי חיים כאשר הסבה להצלתם היא "צדקתם" המשוערת... למוצר להסביר שגם התאורים אודות הצלת זוגות או שבעה שבעה איש ואשתו , סותרים זה את זה והם נזכרים במרחק 6 פסוקים זה מזה. אין פרשנות מאוחרת שהתעסקה בפרטים אלה גם לא זאת של ראין ופיטמן , שני חוקרים שזהו הצפה בחופי ים השחור לפני 7600 שנה אולי, כמקור לספור התנ"כי. על פי התורה התרחש המבול בשנת 600 שנה לחיי נח. המנין היהודי מזהה שנה זאת עם שנת 1656 לבריאה , דבר המקביל לשנת 2104/5 לפני ספירת הנוצרים.