תיכנון הנוף בישראל

תיכנון הנוף בישראל

מעניין אותי לדעת האם יצאה תמ"א בנושא תיכנון הנוף . לפי התוכנית כביש חוצה ישראל אמור להיות כביש בינלאומי שיעבור וימשיך לעבר כל המדינות השכנות . והוא מתוכנן בצורה כזאת שהוא אמור להישתלב עם הנוף כאשר כל התאורה שלו נימצאת בתוך האי-תנועה שלו כדיי לא להפריע לנוף . מה גם שהאי תנועה שלו רחב כדיי לאפשר רצועה ירוקה בתוך הכביש
 
לא ברור לי...יש לנו יותר מדי כבישים

מה שחסר, רכבות מהירות, שנכנסות למרכזי ערים, ונותנים בחירה הגיונית לתחבורה במקום המכוניות הפרטיות.
 
שאלתי לגביי תמ"א ? ../images/Emo62.gif.....

................תוכנית מיתאר ארצית - מסודרת ועצמאית . שתגיד באיזה צורה ניתן להישתמש בנוף כלשהו . דבר שני - כביש חוצה ישראל הוא אומנם עושה הרבה נזקים לנוף והסביבה . אבל ! ............................................ יש לו גם כמה מטרות טובות . כמו למשל : 1 - הזזה של הבנייה מיזרחה , דרומה ו-צפונה לתוך פנים הארץ . 2 - הכביש אמור להיות כביש בינלאומי שיעבור בין כל המדינות השכנות של ישראל . 3 - הכביש הזה אמור ליפתור את בעיית הפקקים של מרכז הארץ .
 
בכביש חוצה ישראל ישתמשו יותר

להובלת טנקים מאשר כביש בינלאומי...עם שכנים, כמו שיש לנו... לפקקים של המרכז לא מזיז כלום כביש שש...מי שרוצה לנסוע מתל-אביב לכפר סבא, לא נוסעה לכביש שש...המעטים, שעוברים מדרום לצפון, או הפך, אלה שיכולים לנסוע בכלות יותר.
 
ברגע שיעלמו כרישי הנדל"ן ../images/Emo46.gif../images/Emo157.gif

כרגע אף אחד לא מישתמש בכביש הזה , ובצדק !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
כי הוא שייך ל-כרישי נדל"ן שונים שהממשלה מעוניינת לעשות דרכם הרבה מאוד כסף , בדיוק כמו " שיטת ההפרטה " של ביבי . ברגע ש-יבוא יום ו-סיימו להקים אותו , ובעזרת השם ייתברך הוא יהיה בחינם , בלי כסף כמו כל הכבישים הנורמלים במדינה המעפנה שלנו . אז הוא יהיה שימושי מאוד . מקסימום אוליי הוא לא יהיה כביש בינלאומי שיהיה מעבר בין כל המדינות השכנות , אבל לפחות הוא יחצה את כל ישראל וייתן מענה לפקקים , ש-ממילא אין להם פיתרון כאן בארץ אלא רק " רכבת " .
 
נכון !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

השאלה מי לוקח את הכסף , ולאיזה כיס הוא ניכנס . תאמיני לי אווה יש המון אפשרויות ליפתור את בעיית הפקקים גם בלי כביש 6 ( כביש חוצה ישראל ) . למשל : 1 - רכבת = אפשר להישתמש ברכבות , לפתח רכבת קלה , רכבת תחתית . 2 - תחבורה ציבורית = לתת עדיפות ל-מוניות שרות ו-אוטובוסים 3 - אופניים = לפתח שבילי אופניים וגם מסלולי אופניים . 4 - רכב דו-גלגלי = לתת עדיפות ל-אופנועים , קטנועים , כי אלה רכבים שתופסים הרבה פחות שטח על הכביש ופחות פקקים ויותר קל לתמרן איתם בתוך העיר ובכלל על הכביש .
 
כביש שש לדברי הבעלים , יקח להם עשר שנים לכסות את ההשקעה. ובמצב של המדינה, קשה למצוא " פרייר" אחר נוסף שמוכן להשקיע כל כך הרבה כסף בהקמת מיזם דומה. עובדה שפרויקטים אחרים זזים בעצלתים ,כי אין יזם.
 
פרוייקט " כביש מהיר - אופניים "

חברת נתיבי אייילון הודיעה לפניי חודש שהיא מיתכוונת להקים שבילי אופניים בכביש איילון בקטע שבין " מחלף גלילות לבין מחלף מנחם בגין ( הרצליה פיתוח ) . תחשבי שאם רק יפתחו כאן מסלולים לאופניים כמו ב-סין . כמה הדבר הזה ייתרום לבעיית הפקקים !!!!! בנוסף לזה יצא עכשיו חוק בכנסת שמחייב את התיכנון של הכבישים המהירים בהוספה של שוליים רחבים ל-עצירה ו-מנוחה באמצע הכביש . הרעיון הזה ייתן פיתרון משמעותי לבעייה של תאונות הדרכים . תארו לכם כביש מהיר ביום העצמאות באמצע יער כאשר המישפחה עוצרת לנוח על השוליים .
אפשר ממש לעשות שמה פיקניק
 

שי רגב

New member
כביש 6 ורשת הביטחון

הכיש "זז מהר", למרות חוסר הכלכליות שלו ולמרות שהיזמים/מבצעים/בעלים הם חברה פרטית רק בשל רשת הביטחון הכלכלית שהמדינה (המטומטמת) פרשה להם (ליזמים)!
 
תישמע חמודי !!!!!!!!

לפניי 10 שנים שעדיין רק חשבו להקים כביש בסדר גודל כזה . היה שר בממשלה בשם רפול ( רפאל איתן ) והוא חשב שהכביש הזה צריך לעבור בתוך " השטחים " - כלומר דרך שטחי יהודה ו-שומרון . לבסוף הוחלט שהוא יעבור דרך ישראל ויהיה הגבול המיזרחי של גוש-דן וגם הגבול בינינו לבין השטחים אם זה יחזור ל-ידיים של כבוד הראיס יאסר ערפאת . מה גם שהוא עובר בתוך גוש-דן כאשר - כביש איילון הוא הכביש המהיר בצד המערבי . כביש חוצה ישראל הוא בצד המזרחי . ו-כביש גהה עובר בדיוק באמצע - בין שניהם .
 

שי רגב

New member
"חמודי"...

כדי שתוכל לקרא לי "חמודי" אתה צריך להתבגר ב-40 שנה לפחות, מתוקי. מה לעשות, אי-אפשר לעצור את השעון...
אבל לזמן יש גם היבטים חיוביים (לעיתים, לא אצל כולם): זמן=נסיון, נסיון=פיכחון. פיכחון=לדעת מתי לדבר ומתי לשתוק (ובעיקר: להודות באי-הידיעה שלך ולא לראות בכך פחיתות כבוד). שלום לך.
 

שי רגב

New member
אווה, זו בדיוק העילה להקמתו!

ולכן גם לא העזו לבטלו, למרות שברור לכל האנכרוניזם שלאורו הוא תוכנן... אגב, גם התוואי של הכביש הושפע רבות משיקולים אלו (סוג התעבורה שהוא אמור לשרת), וזו גם אחת הסיבות העיקריות לתכנון הלא-רציונאלי שלו (שמת לב כיצד הוזנח לחלוטין איזור עפולה, בית-שאן, עמק הירדן??)
 
מודה, שבעצמי לא חשבתי על זה, עד

שבני, ששירת בשריון, לא אמר לי...הייתי כועסת, כאשר שמעתי פעם ראשונה על כביש חוצה ישראל, ואמרתי את כל הטענות נגדו, כאשר בני הצדיק את טענותי, אבל הוסיף, שעיקר הסיבה צבאית...מאז, אין לי מה לאומר... בקשר לתחבורה בארץ - יש הרבה מה להגיד, אבל אכתוב לשרשור שנפתח בנושא...
 

Rשף

New member
בנך יושב בישיבות מטכ"ל ?

אני לא יכול להכחיש שלכביש 6 יש חשיבות צבאית אבל הוא בפירוש לא נבנה למטרה זו, היה זול ופשוט יותר להרחיב כבישים קיימים.
 
אז בבקשה תיכתבי על התחבורה

ברשותך אווה אני אשמח לשמוע כמה שיותר דעות על הנושא הזה . שהוא מאוד מרגיז ומאוד כואב כאן בארץ .
 
ומה עם רכבת העמק החדשה ?

אתם שכחתם שעכשיו מתחילים לבנות קו רכבת חדש מחדרה לבית שאן דרך עפולה ועמק יזרעאל בואכה הקו הירוק ליד ג'נין .
 

Rשף

New member
בדקת את זה לעומק ?

דווקא ממך הייתי מצפה לתשובה חכמה יותר- בהחלט יש אלטרנתיבות טובות יותר מכביש 6, אבל כשהוא יהפוך להיות פופולארי יום אחד (ובינתיים ניהול ותימחור לא מוצלחים שלו דוחים את היום הזה) הוא בהחלט יעזור לך להגיע מהר יותר מת"א לכפר סבא כי הפקק בצומת כפר-סבא יקטן משמעותית. המשפט "המעטים, שעוברים מדרום לצפון" מראה על פלצנות וחשיבה קטנונית- את גרה בתל אביב ושאר העולם לא קיים, תושבי תל אביב אינם היחידים שנוסעים בארץ, ואני מניח שאפילו אינם הרוב, יש תנועה גדולה מאד של משאיות ורכב שיכולה להרויח מכביש 6
 
סליחה ! אבל יש לך הצתה מאוחרת

אני דווקא קראתי על הקו רכבת הזה מיזמן לפניי שנתיים שעוד אפרים סנה היה שר האוצר והורה להתחיל לתכנן את הפרוייקט .
 
למעלה