תינוקת בת חצי שנה לא ישנה

luligo

New member
תינוקת בת חצי שנה לא ישנה

שלום רב,
בתי בת חצי שנה ומאז שנולדה יש טקס שינה קבוע המתחיל בסביבות 6 וחצי/שבע עם אמבטיה, הנקה והיא נכנסת למיטה עם מוצץ ונרדמת לבד. מאז שאני זוכרת בתי קמה בסביבות חמש בבוקר ולא מוכנה לחזור לישון. לאחרונה (בשבוע האחרון) הפסקתי להניק אותה למשך כל הלילה ורציתי לדעת שני דברים:
1) כיצד אני גורמת לה לישון 12 שעות כמו שהיא צריכה? אני מנסה בחמש בבוקר כשהיא מתעוררת לא להוציא אותה מהמיטה ולהתעקש איתה שתיקח מוצץ ותחזור לישון, אבל היא בוכה במשך שעה ואז בשש כבר יש אור מהחלון (למרות התריסים המוגפים) ואין לי ברירה אלא לפתוח את היום.
2) האם כשהיא מתעוררת בחמש בבוקר ובעצם נקטעת לה השינה היא נעשית רעבה? הכוונה שלי היא: היא אוכלת בשבע ארוחת ערב והולכת לישון, במידה והיא ישנה את כל 12 השעות שהיא אמורה לישון אז היא לא מרגישה רעב, אבל אם היא מתעוררת בחמש בבוקר יכול להיות שהיא רעבה ולכן אין לי מה להתעקש על להחזיר אותה לישון? ואם אתן לה לאכול כשהיא קמה בחמש בבוקר ממילא היא לא תחזור לישון.
הייתי שמחה לעזרה... לא יודעת מה לעשות ומיואשת מניסיונות להרדים אותה עם בכי וצרחות...
תודה מראש!
 
שינת תינוקות

הי,
אין חוק שאומר שתינוקת בת חצי שנה אמורה לשון 12 שעות רצופות בלילה.
במקרים רבים יכולה להיות התעוררות אחת או שתיים במהלך הלילה וזה עדיין תקין.
לפי הנתונים שרשמת אם היא אכן הולכת לישון בין 18:30 - 19:00 ומתעוררת פעם ראשונה בשעה 05:00 זה נהדר, מן הסתם היא תתעורר רעבה ונכון לתת לה הנקה/ בקבוק ייתכן ולאחר מכן תמשיך בשינה או שתתעורר.
בגיל חצי שנה אנחנו מצפים לכ- 3 אפיזודות של שינה במהלך היום, בד"כ שנת בוקר ראשונה תתרחש כשעה וחצי - שעתיים לאחר ההתעוררות משנת הלילה, לאחר מכן שנת צהריים, שינה יותר ממושכת ועוד אפיזודה קצרה של שינה במהלך אחה"צ בד"כ זו שינה קצרה שנועדה לתת מספיק אנרגיה לתינוקת עד כניסה לשנת הלילה.
לפי התאור שלך עושה הרושם שאת פועלת כראוי, זה בסדר לעשות נסיון למשוך את הבוקר בפרק זמן נוסף אך אם המצב מגיע לבכי וחוסר נינוחות היא בלאו הכי לא תחזור לשינה ולכן יש לנסות ולחפש את המענה ההולם ביותר.
כן הייתי מוסיפה ארוחה ורואה מה קורה האם היא מתעוררת כבר לפעילות בוקר או חוזרת לשינה.
בהצלחה,
ליאת ארנון
 
למעלה