תינוק דבק ..עצות דחוף

תינוק דבק ..עצות דחוף

שלום לבנות הפורום ..אני אמא לילדה בת 3 וילד בן 1.8 שלא נותן לי אויר לנשימה כל הזמן בוכה ורוצה על הידים ,צריך לציין שרק איתי הוא כזה לא נותן לי להתקלח לישון לאכול או לעשות צרכים............אשמח לעצות איך לעבור אתהחופש בשלום
 
ספרי איך את מגיבה אל בנך?

שלום רב, הילד מתכתב איתך. אתם רוקדים יחד במעגל של מערכת יחסי גומלין . הילדים מגיבים לפעולות שלנו. הם מטרתיים. ספרי איך את מגיבה אל בנך? ונחשוב יחד מה הוא משיג? ואיך תוכלי להגיב אחרת כדי שהוא יקבל את מה שהוא צריך באמת ולא יתבע ואת תטבעי? בברכה עינת גבע
 
תלוי בסיטואציה

לפעמים אני מחבקת מנחמת , ולפעמים שהוא לא נותן לי רגע דל אני כועסת ושהוא לא מרוצה ומתחיל להרביץ לי אני מענישה אותו אבל זה מוציא אותי מדעתי האינטנסיביות הזאת
 

rinaca

New member
כשאת אומרת "הוא לא נותן לי...." למה את מתכונת

אני תוהה איך ילד בן 1.8 יכול "לא לתת" משהו לאמא שלו? מיכל הרי מלמדת שהכל הוא פרשנות. הורים שטוענים שהילדים שלהם אוכלים רק שטויות וממתקים לא מבינים שהם אלה שמספקים אותם והם לא חייבים לעשות זאת. הם הרי אלה שקונים את האוכל בבית ולא הילדים. הרי אנו המבוגרים לא ילדינו. איכשהו בין כל רגשות האשמה, הבלבול ותחושת עומס האחריות אנחנו שוכחים את זה. טוב לפחות אני..... לפעמים.....
 
עינת נשמע מענין ...אבל

מה עושים למשל שהוא מתעורר בלילה בוכה וצורחורוצה לישון לידי (הוא עם אחותו באותו חדר ) ,איך להגיב שהוא מרביץ ,האם בכל פעם פשוט להתרחק ממנו ??? אני ממש מודה לך על ההכוונה לירון
 
כי בחיים הכול יחסים - "יחסים האתגר"

שלום לירון, אז כפי שאמרתי, בני אדם בכלל, וילדים בפרט מטרתיים. בנך זקוק להרגיש קיים, שייך ורצוי ( שימי לב = קשר) הילד צריך ורוצה קשר - קשר שיאפשר לו תחושת נראות=רואים אותי, שומעים אותי, אני מורגש משמע אני קיים. לילדים יש כישרון מיוחד לקרוא מפה חברתית . הם עוסקים בהפרחת בלוני ניסוי, למשל, בוכה אמא מחבקת מסקנה כדאי לבכות. מנדנד- אמא כועסת (= נותנת יחס) מסקנה כדאי לנדנד. מתחיל להרביץ - אימא כועסת וגם מענישה(= המון יחס, המון אמא). ואז... הוא אומר לעצמו באופן לא מודע, הנה מצאתי מכרה זהב, מצאתי את הדרך לקבל כאן הרבה יחס וזה מה שאני צריך כי זה משביע את הצורך שלי להרגיש אהוב, בעל ערך, בעל חשיבות ולא סתם עוד עובר אורך מזדמן וזניח. ואז... הילד מתחיל להתאמן בהתנהגות שמניבה יחס, הופך אותה לדפוס התנהגות ולימים היא הופכת לתכונת אופי מושרשת. המטרה הראשונית, הבסיסית, הפסיכולוגית היא טובה . הילד צריך ורוצה להרגיש שייך. הבעיה נובעת מהדרכים שהוא אימץ כתוצאה מטעויות בקריאת המפה. לנו ההורים יש חלק בטעויות. בהתחסויותינו תרמנו למעגל היחסים. מה עושים? עוצרים וחושבים. מבינים שהילד טעה, ותפקידנו לעלות אותו למסלול יצירת קשרים בדרכים מועילות. ואז... מזמנים לו הזדמנויות להיות מועיל, מעריכים אותו, מגלים לו את יכולותיו, מגדילים התייחסות להתנהגויות נאותות ומקובלות, מקטינים (לאפס) התייחסויות להתנהגויות מפריעות(בוכה, מנדנד, מרביץ). חושבים מה אנחנו יכולים לעשות ברגעים אלה ( למשל, להתרחק, בשקט, בקור רוח, ללא כעס, זו הזדמנות להדגים לילד איך פועלים כשלא מרוצים, כשמאוכזבים, כמתוסכלים - אני אימא שלך מסוגלת להיות מאופקת, עניינית. המסר גם אתה יכול, יש עוד דרכים להביע חוסר מרוצות. לירון, הילד קטן, מערכת היחסים התחילה עם המון תשומת לב, הפכה למערכת יחסים של תשומת לב יתרה(כלומר, הילד מקבל יותר מידי תשומת לב- גם כשלא צריך), וכרגע היא מסלימה ( עם הכעסים והעונשים) למישור של מערכת יחסים המבוססת על מאבקי כוח. וחבל!!! במאבק אין מנצחים, כולם מפסידים. עלייך להיות חכמה ( ולא צודקת) לעצור ולשנות את המעגל. מה דעתך? עינת גבע, מורה במדרשה להכשרת אנשי מקצוע בתחום היחסים במשפחה, מכון אדלר.
 
למעלה