תיסמונת דאון וכתיבה

מורקי ס

New member
תיסמונת דאון וכתיבה

שלום לכולם אני אמורה להתחיל לעבוד עם ילד בן 9 עם תסמונת דאון בנושא כתיבה. אני עוד לא ממש יודעת מה הקושי אבל אני יכולה לתאר לעצמי שיש קושי. אני מנסה להתכונן לקראת הפגישה, עבדתי עם ילדים עם תסמונת דאון אך הרבה יותר צעירים... רציתי לשאול את המנוסים ממני איך העובדה שיש להם רק 2 מפרקים באצבעות משפיעה על האחיזה? על יעילות הכתיבה? האם יש לכם טיפים שאתם יכולים לתת לי עוד לפני שאני פוגשת את הילד? למה לשים לב במיוחד בזמן הבדיקה, האם אחיזון יכול להיות יעיל ואם כן אז איזה, אני מניחה שאין ציפייה שיהיה באיכות ובקצב בתווך הנורמה לגיל אך האם תמיד נתעקש להגיע לכתיבה פונצקיונלית? אני יודעת שאני קצת מקדימה את המאוחר ובטח יהיה לי הרבה יותר מידע אחרי שאפגוש את הילד אך אם למישהו יש איזשהם הארות אני אשמח לשמוע... תודה
 
למיטב ידיעתי2 המפרקים הם בזרת

תקנו אותי מי שיודעת. אני אישית הייתי מתחילה באבחון רגיל.לראות איפה הוא נמצא (האם יודע לכתוב אותיות כתב, כותב במחברת שורות, מחברת חכמה, מודע לכללי כתיבה, מה הדרישות במסגרת החינוכית, מה ציפיות ההורים וכו' וכו') גם בתסמונת דאון יש טווח מאד רחב, ע"פ התוצאות תבני את הטיפול, כמו עם כל ילד... בהצלחה.
 

shayzed

New member
בטיפולי מספר ילדים עם תסמונת דאון

לפי נסיוני, היכולת שלהם להגיע לכתיבה פונקציונאלית (יחסית) תלויה פחות במה קורה ביד ויותר במה שקורה במוח.... כלומר ברמת הפיגור שיש וברמת המוטיבציה של הילד. הילדים שאני מכירה, הסובלים מפיגור קל מצליחים כיום (סביבות גילאי 8-10) להגיע לכתיבה איטית בתוך שורות עבות (של כ-4 ס"מ) ואני מצפה שבשנים הבאות עוד יהיה עידון ושיפור. ילדים נוספים בגילם הסובלים מפיגור בינוני נמצאים עדיין במעבר על קווקווים וכד'. אמנם הכתיבה איטית, בטונוס גבוה ועם קושי בהפרדת תנועה אבל שום דבר שתרגילי אצבעות, עיבוי לעיפרון ועבודה על מ. עדינה לא יכולים לשפר עם הזמן. באבחון הייתי מתמקדת יותר בלבדוק אינטגרציה ויזומוטורית ותפיסה חזותית כדי לדעת מה הפוטינציאל התפיסתי- קוגניטיבי. ילדי תסמונת דאון כידוע הם עקשנים גדולים ואם את מצליחה להתחבר אליהם ולהלהיב אותם על כתיבה הם יעשו שמיניות באוויר על מנת להצליח בזה! בהצלחה!!!!!!
 

שילה 333

New member
תסמונת דאון

אני עובדת עם ילדת תסמונת דאון בת 7 וחצי , כותבת טוב קושי בהתארגנות בשורה ועוד אבל שולטת בכל האותיות (בכתב) וכותבת משמיעה טוב. היכולות שלה גבוהות. בהחלט יש מקום לאבחון סטנדרטי רגיל (בהתאם לרמה של הילד כמובן)
 
למעלה