תיעוד: ההיסטוריה של יהודי ברית המועצות בתמונות

beatman

Member


מעניין
 
שים לב לקווקזים ולגרוזנים

ולעולים משנות ה70 לא הייתה סטיגמה של נוצרים וכו..

מישהו צריך לעשות חשבון נפש ,כי תחשוב עלי מישהי שאני מכיר רוסיה או מזרח אירופיאית לקשר רציני..
 

beatman

Member
מישהו פה צריך ללמוד היסטוריה וגאוגרפיה

היכן בדיוק ראית קווקזים וגרוזינים ?
&nbsp
בשנות ה-70' גם עלו מעט לא יהודים, אמנם מעט, וגם בעליות אחרות.
&nbsp
למה לחשוב רק עליך ?
ומה עלי למשל ?
&nbsp
ומה הבעיה לשאול ולברר אם היא יהודיה ?
הרי בכל מקרה לפני חתונה מבררים יהדות ברבנות.
 
בעליות בשנות ה70 ועוד

באו גרוזינים ובוכרים וקווקזים,גדלתי ולמדתי עם הגרוזנים,לא היה בעיה עם דתם רובם היו מסורתיים דתיים שהלכו לבית כנסת בשבת והיו מגובשים,הקווקזים היו יותר פרימטיבים וחמומי מוח הם דוקא אהבו רוסיות בעלייה הגדולה ,אני מתאר לעצמי שבשנות ה70 אחוז הלא יהודים היה מאוד קטן,ושתדע לא יהודים לא הכי להוטים לומר שהם לא יהודים ,נוצרי דתי אתה מזהה עליו,שהיו גארדיםמעל הראש אצלי במקלט הציבורי שהוא בית כנסת ,הלא יהודים ברחו ישר למקלט שהו רק מקלט לא בית כנסת!

אין טעם להתחיל קשר רציני ,אם הולך להיות לה בעיות עם הניירת ויהדותה ,כי אם תצטרך גיור זה שנה לפחות של דחיה של החתונה ,לכן גם לא מעט שונאים רבנות כי היא מעכבת ומקשה ,לכן אם ירשמו בתעודת הזהות אז יהיה קל יותר ,שוב הבעיות הן עם מזרח אירופה רוסיה ורופרמים וקונסרבטיבים מארצות הברית ואתיופים ,גם בקיבוצים יש בעיות כי היו אנטי דת והרבה באו מזרח אירופה ורוסיה לפני 90 שנה ,לכן אני תומך שיהיה תעודת יהדות לכל יהודי,לגבי ממזרים אלו שנולדים מרומן עם נשואה ,לא מפרסמים רק בעיקר לפני החתונה שלא יתבעס קוראים לזה פסולי חיתון ,גם פרודה שחיה עם חבר חדש ונכנסה להריון היא לא יכולה להתחתן ברבנות אלא חתונה אזרחית !

שוב הקהילת עולי רוסיה צריכה להפריד בין תרומתך כאזרח לבין היותך יהודי ,גוי חייב ב7 מצוות נוח ויהודי חייב בתריג מצוות ,זה שאתה תורם וכו אתה אזרח נאמן וגם אני כזה ,לגבי יהדות אתה צריך להיות מוגדר או נוצרי סלאבי ארתודוכסי או נוצרי חילוני או יהודי או יהודי אתיאסט אפילו
 

beatman

Member
ויש לזה סיבה שהעדות הללו לא נותקו מהדת

בריה"מ לא הפעילה מדיניות אנטי דתית באיזורים אלה.
&nbsp
עוד פעם אתה עם ה"תצטרך גיור", אתה כנראה צריך להצטרף לקהילה רפורמית.
&nbsp
בוודאי שיש הבדל בין הלאום של האדם והתרומה האזרחית שלו.
יש גם הרבה חסרי דת, לא כל מי שמגיע ממזרח אירופה הוא נוצרי.
 

157cm

New member
מזבלים לך את השכל

בקווקז, לפחות בדגסטן יש לא מעט יהודים שהתחתנו או נישאו ללא יהודים. באופן כללי אני יכולה לדבר על מחצ'לה מאיפה שעליתי. זו הייתה עיר רוויה ברוסים אתנים עד שהרוב ברחו, והם ברחו עוד לפני היהודים. יש מלא קווקזים-רוסים וחלקם בארץ תתפלא. גם יש לא מעט יהודים-לקים, יהודים-אווארים, יהודים-דרגינים. זה היה וזה יש וכמעט בכל משפחה טטית משכילה יש מקרים כאלה, סבא שהתחתן עם רוסיה או דודה שנישאה לאווארי.
 

157cm

New member
היו גם לא מעט טטים-אשכנזים במחצ'קלה

היו שם גם לא מעט אשכנזים שכנראה ברחו בזמנו ממזרח אירופה. למשל, הבעל של ולריה פריגושין הוא חצי טט חצי אשכנזי. ויש עוד שמות. למשל, הזמר מארק טישמן שחיי עכשיו ברוסיה הוא אשכנזי לרוב, אבל יש לו גם צד טטי והוא יליד מחצ'קלה. אבל למשל בערים כמו דרבנט כמעט ולא היו מקרים כאלה. לא נישואי תערובות ולא נישואים עם אשכנזים.
 

beatman

Member
אף אחד לא מזבל לי את השכל

אני מציין עובדות, באיזור הקווקז ומרכז אסיה בריה"מ לא הפעילה מדיניות אנטי דתית, ולכן התושבים המקומיים שמרו על אורח חיים דתי מקורי, לפחות עד לעשורים האחרונים.
לא נתקלתי ביותר מידי התבוללות בקרב יוצאי הקווקז ואוזבקיסטן, ברור שיש מקרים, אבל ידוע לי שהם הקפידו מאוד חזק בנושא.
 

Astroo

New member
בברית המועצות לפחות 90% מהיהודים היו אשכנזים

מעולם לא פגשתי ולו יהודי בוכרי או קווקזי אחד כשגרתי בלנינגרד. רוב הסובייטים כלל לא ידעו על קיומם וחשבו שהם עוד סוג של אוזבקים או דגסטנים.
 
אבל היו קהילות יהודיות שם

בקווקז ובאיזור?
מה לא באו לבקר או לשהות בערי רוסיה יהודים משם?
 

Astroo

New member
גם אם באו, שמרו על פרופיל נמוך

כולם היו בטוחים שהם פשוט עוד אוזבקים ודגסטנים.
 

157cm

New member
זה כי הקהילה היהודית בקווקז מצומצמת

גם בישראל. יש בערך 100 אלף עולים מקווקז, לא רק דגסטן זה כולל גרוזיה ויתר מדינות. הרוב שם או מוסלמים או נוצרים. לגבי טטים גם לא ברור עד הסוף. יש כמה גרסאות אחת מהן שזה יהודים מוסווים והשנייה שזה מוסלמים שאימצו את היהדות בשקט ובהסוואה, משהו כמו באתיופיה.
 
למעלה