תיקון פנצ'ר עם ג'יפה לבנה

חלאה

New member
תיקון פנצ'ר עם ג'יפה לבנה

בחודשיים האחרונים נתקלתי בפנצ'ר מציק. כל פעם שאני לא רוכב כמה ימים ברציפות האוויר יורד, ניפוח היה מסדר את הבעיה בגלל שיש חומר ג'יפה בגלגל, אני אוהב לנפח בתחנות דלק ל 40 PSI.

בגלל הקטע הזה החלטתי שאני צריך להוציא את הקוץ מהצמיג, מצאתי את הקוץ בצמיג ושלפתי אותו, הוספתי עוד טיפה ג'יפה וניפחתי אוויר איך ששמעתי את האויר מתחיל לברוח התחלתי לסובב את הצמיג והחור נסתם. נסעתי לתחנת דלק לנפח ל 40 PSI והחור נפתח. בקיצור כל פעם שאני עובר את ה 15-20 PSI החור נפתח. זה לא שאי אפשר לרכב כי בלחץ נמוך החור נסתם אבל אני רוצה לחץ גבוה בלי לפרק את הצמיג, יש משהו שניתן לעשות? חומר חזק יותר או טכניק שתגרום לחור להסתם בלי לפרק את הצמיג.
 

steiff

New member
נסה תולעת או פיטריה

תולעת זה חוט צמר עבה טבול בדבק שאתה דוחף לתוך החור של הפנצ׳ר באמצעות דקר או מברק דק. הצמר מתרחב לתוך החור ויחד עם הג׳יפה אוטם גם את הפנצ׳רים העקשנים. האיטום מתבצע מבחוץ פנימה ללא פירוק הצמיג מהחישוק.

פיטריה זה כמו פץ׳/מדבקה שאתה מדביק על הדופן הפנימית של הצמיג כדי לאטום את הפנצ׳ר אבל בשונה מדבקה רגילה יש במרכזה גזע הגומי (עם סיכה מוליכה) שאתה דוחף לתוך החוק של הפנצ׳ר. זה מבטיח אטימה של הפנצ׳ר ומחזיק את הדופן של הצמיג גם במקומות דקים בהם הג׳יפה לבדה לא מצליחה לאטום. כמובן שזה מצריך פירוק של הצמיג מהחישוק וסילוק עודפי ג׳יפה כדי לקבל דופן פנימית חלקה ונקיה שתאפשר הדבקה של הפיטריה.
 
למעלה