תגובה של אלישיר: לצרכי הרבים מותר
לצרכי רבים מותר לכתוב...ו אלישיר ו 12:14 | 15/10 בעזי"ת האבל הגדול שלך,דומני שהידהד אצלי עוד בטרם ביקשתי למחוק את השירשור. יש כאן כמה צדדים ושיקולים. הבעיה היא לא רק ביצל"שים גלויים, אלא גם בסמויים, ובשמות משתמשים פיקטיביים שנועדו למנוע זיהוי. את מכירה ת'בעיה הזו כבר ממזמן... בגלויים, וכגון כאן, הבעיה היא חילול ה' ר"ל. נכנס לו חילוני מצוי לכרטיס המשתמש של ידידנו, וממש לא אכפת לו שהוא בכלל יצל"ש, לא אכפת לו שהחרדים הם בני אדם ו"אין צדיק בארץ". הוא יכליל בצורה הנמוכה ביותר את כולנו. זב חוטם כמוני, שלא הרים עינים לראות אשה מזה 17 חודשים, יזכה להיות נכלל עם פלוני היצל"ש באותו ביוב. עוד נקודה היא: חילוני נכנס ושואל שאלה, וזוכה לתשובה מסיתה ומדיחה מאת פלוני היצל"ש. את הרושם שנוצר כאילו דעה כזו מייצגת חרד לדבר ה', לא תמיד ניתן לתקן. אין לחילוני המצוי שום הבנה בהבדל בין מי שקם חצות, ובין מי שעושה להכעיס. ובכלל: חזרתם בשאלה? יופי! באתם לשולחן שבת? שימו כיפה על הראש. שימו סומבררו, ברדס, בנדנה, שטריימלאך, כאפיה, קסדה או סיר לילה. אל תלכו לבית כנסת, ואל תעשו כלום, אבל תנו את הכבוד שיתן כל תרמילאי בגואה, כשהוא בא לליל הסדר. ומאידך: למה לגרש אנשים? אולי זו ההזדמנות שלהם להכיר אנשים שיעזרו להם להתמודד? אלי עדיף שיהיו קרובים מידי פעם לאידישקייט? (ולכאן: מדינא זה לא אבק לשה"ר, אבל בהרגשה זה בטח ובטח) צריך לחשוב בגלוי על העסק הזה, ולמצוא פיתרונות, אבל לא במסגרת השירשור הזה. וזה לאחרי סוכות... יברכך ה' וישמרך. יאר ה' פניו אליך ויחנך. ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום.