תכנון דגימה לסקר

אבישי, הנה - גם אני לומד דברים חדשים


תודה על התגובה.
 
תכנון דגימה לסקר

היי, אני צריך לעשות סקר של מנהלים לעבודה במנהל עסקים. איך מתכננים את הדגימה?
 
דגימה לסקר

כדי לעזור לך, חשוב לי לדעת לאיזו מטרה נעשה הסקר. מרבית הסקרים שנעשים לצורך עבודות אקדמיות במסגרת מכללות ואוניברסיטאות נעשות בשיטה של דגימת נוחות, כלומר מראיינים את מי שנח למבצע המחקר לראיין, ללא שיטת דגימה מסודרת. שיטה לביצוע דגימת נוחות הינה "כדור שלג" בה את מראיינת מנהל אחד שאת מכירה, ואת מבקשת ממנו לתת לך שמות של מראיינים נוספים שתוכלי לראיין. במחקרים אקדמיים יותר "משוכללים", לעומת זאת, משתמשים בדגימה הסתברותית- מייצגת, שמשמעה כי לכל אדם ששייך לאוכלוסיה שלך יש סיכוי שווה להיכלל במדגם. דגימה מסוג זה סבוכה יותר מבחינה טכנית. אם יש לך צורך בהסבר על דגימה מייצגת, הודיעי לי ואנסה לעזור יותר.
 
קודם כל תודה

אני מעדיפה לעשות סקר בשיטת דגימת נוחות. אין לי יותר מידי זמן לעבודה וזה גם קורס יחסית קטן - אז אני לא צריכה להשקיע יתר על המידה.
אז אתה אומר שעלי להתחיל ממקור אחד והוא יעביר אותי לאחרים?
 
איך סוקרים מנהלים?

דגימת "כדור שלג" היא רק דרך אחת ליצור מדגם נוחות. את יכולה גם להגיע לכל מנהל בסיבה החברתית שלך דרך חברים, קרובי משפחה וכו' ולראיין אותם. טכניקת "כדור שלג" עוזרת לך למצוא מרואיינים נוספים, במקרה ולא מצאת מספיק. כמובן, שאת צריכה ליצור שאלון שעונה לשאלות המחקר שלך, ואותו תעבירי למרואיינים שמצאת.
 
למעלה