תשובות:
1. גם אם תספק לאזרחים של כל מדינה אמצעי תחבורה ציבורית חלומיים, מעל או מתחת לקרקע, עדיין הרוב המוחלט ישתמש ברכב פרטי.
התחבורה הציבורית היא אינה תחליף לרכב הפרטי. התחבורה הציבורית נועדה לאפשר לאזרחים שאינם יכולים לקנות ולהחזיק רכב פרטי, להגיע למחוז חפצם.
התחבורה הציבורית אינה יכולה להתחרות ברכב הפרטי מבחינת כמות הנוסעים שהיא מסוגלת להכיל ומבחינת משך זמן הנסיעה (כביש ראשי מעביר דרכו מאות אלפי נוסעים בשעה. אף קו רכבת או אף נת"צ לא מגיע אפילו לאחוז מהמספר העצום הזה).
2. אם לא יורד יותר גשם בחודשי החורף, החקלאות מתה. אם החורפים חמים, החקלאות מתה. אם אין מי גשמים שימלאו את הכינרת ואת מאגרי מי התהום, החקלאות מתה. אף אחד לא יספק לחקלאות מים מותפלים או מים מטוהרים בהיקפים גדולים כי המים האלה הם מאד יקרים וגורמים לחקלאות להיות לא ריווחית.
גם מי השפכים המטוהרים עולים כסף רב. אמנם בכל מקרה הם קיימים כי המדינה חייבת לטהר את שפכיה, אבל המדינה היתה מעדיפה להזרים אותם לים מאשר לפתח רשת יקרה ומסועפת של הולכת מים ממתקני הטיהור לשדות החקלאיים, רשת שדורשת צינורות, בריכות אגירה, משאבות, תשתית ענפה של חשמל. לא ניתן, חס וחלילה, לחבר את הרשת הזאת לרשת של המים הרגילים. נדרשת רשת נפרדת של צינורות ייעודיים בשבילה.
לכן, עדיף לישראל לייבא תוצרת חקלאית זולה ממדינות שבהן יש מים בחינם כי יורד אצלן גשם בכל ימות השנה.
3. שיעור הריבוי הטבעי הגבוה מחייב את הממשלה לבנות בכל שנה עשרות אלפי יחידות דיור חדשות.
4. המגדלים צומחים בכל עיר בארץ על שטחים חקלאיים בעבר ואפילו על שטחי מושבים וקיבוצים שהעיר בלעה אותם בתיאבון רב כי לא ניתן להתנגד לרעב של עיר גדולה לעוד ועוד קרקעות תמורת תשלום יפה לבעליהן.
כל בעל משק חקלאי שחי מהיד לפה מתפלל שהעיר הסמוכה תבוא ותציע לו את עיסקת חייו.
5. המרצה שוב ושוב אומר לקהל השומעים שלא ינסו להתנגד לתהליכים טבעיים של פיתוח מצד המדינה אלא שינסו להשפיע על אופי הפיתוח הזה באופן שייטיב איתם, שלא יתנגדו אלא שישתתפו במגמת הפיתוח הבלתי נמנעת.
המרצה גם מביא דוגמאות לפיתוח העירוני הזה ואומר שלא ניתן להימנע מכך, אפילו לא בשטחים עם ההגנה הכי גבוהה כמו גנים לאומיים.
כי הצורך גובר על כל מגבלה של העבר.