תכנון מסלול לחודש לצפון ודרום תאילנד בנובמבר/דצמבר

AstRoTiX

New member
תכנון מסלול לחודש לצפון ודרום תאילנד בנובמבר/דצמבר

היי, אני מתכנן בנובמבר/דצמבר(עוד לא סגור לגמרי אם תחילת נובמבר או תחילת דצמבר) לטוס לתאילנד מהודו לבנגקוק ולהתחיל משם את הטיול למשך חודש.
פחות מתלהב ממסיבות , יותר מחפש פאבים רגועים, חופים יפים, אוכל , אטרקציות בטבע, נסיעה באופנועים, מאסז'ים וכאלה.

חשבתי לקחת ישר טיסה לצפון- צ'אנג מאי , לעשות את הטיול ג'יפים של רד בריק/טאנה שמגיעים גם לצ'אנג ראי ואח''כ להיות איזה שלושה ימים בפאי עצמה(כי הבנתי שהיא הכי מיוחדת בצפון), שבוע יספיק לצפון?
משם לנסוע בחזרה לצ'אנג מאי, וטיסה לבנגקוק, ומשם נסיעה לפאטייה לכמה ימים.
פאטייה אני מניח שהבנתם למה(אני יודע שזה לא חוקי אין צורך להטיף בבקשה), שאלה קצת מביכה- קראתי שיש תעשיית מין גם בחופים אחרים אבל האם יהיה אפשר לוותר על פאטייה לכאלה שהיו ?

לאן לטוס מבנגקוק בשביל "סדר" הגיוני, פוקט , קוסמוי או קראבי?
איך לסדר את הזמן של הימים מבחינת המיקום השונה של האיים ונסיעה במעבורת ?
אני מתכוון לקופי פי , קופנהגן, קאו טאו, קראבי ולחופים עצמם - ריילי, הדרין, צ'וואנג/לאמי, מאיה בי, והשאר
בנוסף הבנתי כי באוקטובר-נובמבר(וגם צדמבר ינואר לפי מקומות אחרים) יורדים הכי הרבה גשמים בקוסמוי, קאו טאו, וקופנגן.
איך אפשר לסדר את זה עם המסלול?
 

T o m c o

Member
מנהל
טוב, בוא נתחיל לעזור לך לסדר דברים...
(חלק מההודעה הולך להיות כנראה, copy-paste מהודעות קודמות שלי בנושא, דומות מאוד בתוכן)...
1. צפון תאילנד - שבוע? יספיק? אין סיכוי!! צא מהרעיון של לדחוס את זה בשבוע ולדעתי אפילו צא מהרעיון של הטיול של טאנה או רד בריק.
שני הטיולים הם טיולים מאוד לא ממצים ובגדול הם טיולי ריצה וסימון
על כל מה שאפשר לנסות להספיק בהכי מעט זמן שאפשר להספיק אותו.
אני חושב שטיול רגלי (גם הטיול הרגלי של שלושה ימים שטאנה מציעים) הוא אופציה הרבה יותר טובה, ראשית - הטיול הוא לא במגמה של לרוץ ולסמן
, הוא אמנם כולל בתוכו מגוון אטרקציות, אבל הוא לא מרגיש כמו אוסף בלתי נגמר (או נסבל, גם יכול להתאים) של ישראלים שרצים אחרי רשימה רק כדי להגיע "הייתי!". טיול כזה שמצד אחד יגרום לך לא לרוץ וכן לחוות את הטבע יותר ואת הטיול יותר. מהצד השני יגרור אחריו את העובדה שעכשיו, יש עוד דברים שלא סימנת עליהם
ואולי שווה לראות..
הצעה שלי - טיול רגלי של שלושה ימים (יומיים וחצי) ואחריו מספר טיולים יומיים או הסתובבות עצמאית באיזור כדי לראות מקומות נוספים.
מקומות לטייל בהם: צ'יאנג ראי, המקדש הלבן, משולש הזהב, פאי, דוי סוטאפ, דוי אינתאנון, העיר העתיקה בצ'יאנג מאי, Flight Of The Gibbon, ויש עוד המון! אז לא, שבוע בצפון? כנראה לא יספיק...

2. פטאיה - אישית, אני לא מבין למה צריך להגיע עד לשם, תעשיית מין יש בכל מקום, גם בארץ, צריך רק לדעת איפה להסתכל, בכל מקרה - אני לא בעד, לא הולך להמליץ לך על שום דבר בנושא.

3. דרום - איים, שתי קבוצות שהמרחק בינהן הוא יום נסיעה, הצד המערבי - פוקט, פיפי, ואזור החוף של קראבי. והמצד המזרחי - טאו, סאמוי ופנגאן.
האזור המזרחי ככל הידוע לי בנובמבר - גשום עד מאוד, זה לא אומר שאין אפשרות לטייל, זה לא אומר שאין אפשרות לשהות שם, אבל צריך להבין ולקחת את זה בחשבון, על כל מה שזה אומר.
אם אתה מתעקש על שני הצדדים - אני לא בטוח שזה ממש משנה מה אתה עושה קודם. רק חשוב להבין לאן אתה יכול להגיע ואיך.
בטיסות - זה פשוט, יש שני מקומות, פוקט או סאמוי, לכל שאר האיים, נדרשת מעבורת מאחד מהשניים האלו. לכן - בחר טיסה המתאימה לך וסדר את המסלול בהתאם לה. אם לפוקט - המסלול ההגיוני לדעתי הוא: פוקט > פיפי > קראבי > נסיעה לסוראת תאני ומעבורת לסאמוי (או טיסה קראבי-סאמוי, אם קיימת) > סאמוי > פנגאן > טאו > סאמוי וטיסה חזרה לבנגקוק. אם בכיוון ההפוך פשוט הפוך את הסדר.

4. בנגקוק - לא הזכרת אותה כלל למעט כתחנת מעבר. אם כך הדבר - אתה מפספס המון, גם בבנגקוק יש המון מה לראות, המון איפה לטייל והמון דברים לעשות (ולא רק קניות). חשוב על להוסיף גם אותה...

מעבר לכל מה שאמרתי למעלה, אני חושב שלנסות בחודש להספיק את הכל - זה קצת (בלשון המעטה) LongShot. נסה לצמצם את כמות היעדים, נסה לדחוס פחות מקומות בזמן שיש לך, לדעתי, יהיה יותר איכותי וממצה אם באמת תמצה את המקומות ותמשיך ליעד הבא ולא תרוץ ותסמן
, את הטיסות הפנימיות אפשר להזמין גם בהתראה של יום-יומיים מראש, כמו גם רכבות ומעבורות, ככה שלא צריכה להיות בעיה גדולה עם התכנון, אין גם צורך לתכנן במדויק, אפילו עדיף לא לתכנן עד רמת הדקות אלא להשאיר גמישות, ככה גם לא תהיה הרגשת מרדף אחרי השעון ו"אני חייב להספיק את זה ואת זה" וגם תוכל להיות פתוח לשינויים של המסלול בהתאם לתחושות שלך במקום, (לדוגמה, הגעת למקום שממש לא התחברת אליו, ממש לא אהבת, אתה רק רוצה להמשיך הלאה, אבל הזמנת מראש את הטיסה והמלון ועכשיו אתה תקוע שם עוד יומיים).
 

AstRoTiX

New member
צפון תאילנד, טיסות לאיים

קודם כל תודה על התגובה גם אם היא COPY-PASTE

אני פחות בקטע לסמן V, אבל כשיש זמן יחסית מוגבל ואפשר יותר להספיק למה לא?
אז אהיה נניח 10 ימים בצפון, זה יותר יספיק עם הטיול ג'יפים, ופאי?

איים בדרום - למה הגעה יום נסיעה? אני מתכוון להגיע בטיסות. השאלה איך "סדר הגיוני" אמור להיראות בטיסות ושילוב של מעבורות(מהירות) למינהם.
אני יודע שיש רק 3 שדות תעופה - בקוס מוי, פוקט, וקראבי.
אם אני רוצה להיות בכל המקומות שכתבתי(קופי פי , קופנהגן, קאו טאו, קראבי ולחופים עצמם - ריילי, הדרין, מאיה בי, והשאר)
איך כדאי לסדר את הטיסות ונושא המעבורות?
אם ההתחלה תיהיה בנובמבר או תחילת דצמבר זה משנה להתחיל ישר מפוקט או בכלל מקוסמוי ?
כמובן בבנגקוק להשאיר מינימום ימים לקניות והשאר.

תודה
 

T o m c o

Member
מנהל
דעתי..
10 ימים לצפון זה זמן יותר הולם, כאמור יש המון מה לעשות והמון מה לראות.
&nbsp
שאר היעדים -
1. קופנהגן - זו תהיה בעיה, זה פשוט, אמממ... בדנמרק!
2. עכשיו ברצינות לגבי האיים, למה כל מעבר זה יום? גם אם אתה לוקח טיסה, זה מקצר באופן חלקי.. כי זה עדיין יום שמתבזבז.
טיסה מהצפון לאיים תיקח למעלה מ-4 שעות ברוטו, את שוכח שיש לך זמן שצריך להיות בו בשדה התעופה לפני כן, זמן קצת אחרי הטיסה והטיסה עצמה שאורכה הוא כשעתיים וקצת. זה מינימום 4 שעות, וזה בלי הנסיעות לשדה או ממנו, השדות לא בהכרח נמצאים במרכז האי/העיר וזה מצריך גם זמן נסיעה...
מעבר לזה שים לב שיש שלושה שדות תעופה באיזורים שרצית (כאמור קראבי, פוקט וסאמוי), זה לא בהכרח אומר שיש טיסות מאחד מהם לאחר.. זה דברים שצריך לבדוק, זה דברים שצריך לברר..
מעבר שאינו בטיסה? לוקח אפילו יותר זמן, נסיעה יבשתית מסוראת ת'אני (העיירה ממנה יוצאים במעבורת לסאמוי) לקראבי אורכה כ-6 שעות אם אני זוכר נכון. עם מעבורת מסאמוי תוסיף עוד שעתיים לפחות.. לחלק מהאיים יש רק מעבורות, אין דרך אווירית, אלא רק ימית, וזה לוקח זמן, ולא מעט כזה.
&nbsp
את הסדר כבר כתבתי בהודעה הקודמת, אכתוב שוב - תלוי בטיסות:
אם טיסה מהצפון לפוקט - המסלול ההגיוני לדעתי הוא: פוקט > פיפי > קראבי > נסיעה לסוראת תאני ומעבורת לסאמוי (או טיסה קראבי-סאמוי, אם קיימת) > סאמוי > פנגאן > טאו > סאמוי וטיסה חזרה לבנגקוק.
אם טיסה לסאמוי - המסלול ההגיוני הוא ההפוך בדיוק, סאמוי > פנגאן/טאו > טאו/פנגאן > סאמוי > סוראת ת'אני ונסיעה לקראבי (או טיסה אם קיימת) > קראבי > פיפי > פוקט וטיסה לבנגקוק.
&nbsp
המעברים הם כאלה (תקף גם בכיוונים ההפוכים)
סאמוי - פנגאן / טאו - טאו / פנגאן - המעבר מתבצע במעבורת בלבד... (כשעה וחצי - שעתיים שייט, תוסיף הגעה ויציאה מהרציף וכד' - ברוטו כ-4 שעות.)
סאמוי - קראבי - צריך לברר, האם יש טיסה? אם כן היא אופציה (אם כן אני מאמין שהיא תיקח כ-4 שעות ברוטו), אם לא, האופציה היחידה היא מעבורת לסוראת תאני ונסיעה לקראבי, (מעבורת כשעתיים, נסיעה כ-5 שעות, תוסיף עוד קצת מרווחי זמנים וכד' = חצי יום ברוטו)
פיפי - פוקט / קראבי - ימית בלבד (כשעה וחצי שייט - כשלוש שעות ברוטו).
פוקט - קראבי יש אפשרות יבשתית - כמה שעות נסיעה (שלוש?)
&nbsp
3. בנגקוק - "מינימום ימים לקניות" - בזה הרגע פסלת את בנגקוק ואת מליון האפשרויות שיש לעשות בה וסיכמת אותה בקניות בלבד! יש בה המון, היא לא צריכה "מינימום ימים" היא צריכה הרבה יותר מזה...
 

AstRoTiX

New member
בנגקוק

קודם כל תודה רבה!! עשית לי בהחלט לא מעט סדר.

"אטרקציות" בגדול שקראתי על בנגקוק הם China Town, Phraya River, Wat Pho, ארמון המלך(Grand Palaceׂ) ומן הסתם ענייני קניות כמו MBK..

אז כמה זמן צריך לבנגקוק ?
 

T o m c o

Member
מנהל
בבנגקוק יש המון מה לראות, אוסיף מעט יותר פרטים..
  • המקדשים - wat pho, wat arum,(הבודהה השוכב, בודהה האזמרגד) ואזור ארמון המלך.
  • הקניונים - MBK שהוא יותר זול, הקניונים היותר יוקרתיים - טרמינל 21 (סוי 21 בסילום) / פראגון / סיאם דיסקוברי / סיאם סנטר, קניוני פראטונם - פלאטינום (בגדים) / פאנטיפ פלאזה (אלקטרוניקה), שוק פראטונם, צ'יינה טאון, שוק הלילה asiatique, שוק סוף השבוע - צ'אטוצ'אק.
  • ארוחת ערב על גג בניין ביוקי 2, בופה בעלות של 600 בהאט (אם אני לא טועה, שתיה בתוספת תשלום, של אוכל מכל הסוגים, בגובה של 82 קומות מעל העיר, תצפית מהקומה ה84 המסתובבת, מומלץ - בשעות בין ערביים, הגעה לפני החשכה, תצפית מקומת הסיור (81), אוכל ואחרי זה תצפית מהקומה ה84 המסתובבת אחרי השקיעה.
  • יום טיול לאיזור קנצ'נאבורי, יום טיול לאיזור השוק הצף, יום טיול לאיזור איוטאיה.
זה רק דברים שעולים לי בדקה של מחשבה, אני מניח שאם אחשוב אמצא עוד המון...
 
למעלה