תכנות שלוחה חכמה לפנקוד ITS

מאקי

New member
תכנות שלוחה חכמה לפנקוד ITS

עקב הפסקת חשמל ופגיעה בקווי בזק לא היו טלפונים שבוע
היום בזק תיקנו את הקווים
אבל השלוחה של הפנקוד התאפסה .
אפשר לפתוח עם הקודן
אבל צלצול ממנה מגיע לשומקום
והשלוחה המוגדרת שלה מצלצלת לא מגיעה
בקיצור חיפשתי איך מגדירים שלוחה מחדש.
יש מצב שאני יכולה לעשות לבד?
תודה מראש
 

מאקי

New member
ראשית תודה . שנית יש בעיה כאילו התאפסה שלוחת הפנקוד

כשמחייגים ממנה לא מגיעה לטלפון
וכשמתקשרים לשלוחה זה לא מגיע.
יתר השלוחות עובדות .

לכן אינני יכולה לחייג לשלוחה ואז.. ל בצע
אין קשר לשלוחה. צריך להגדיר אותה מחדש
כיצד עושים זאת
דרך תכנות משלוחה 101?
תודה מראש
 

SysAdmin1

New member
דבר ראשון, צריך לבדוק באיזה צד נמצאת הבעייה...

דבר ראשון, צריך לבדוק באיזה צד נמצאת הבעייה. אם הבעייה היא בשלוחה, אז ההגדרות שהשתבשו הן במרכזיית טלפון הארגונית. בשביל לבודד את המקור הבעייה אפשר לחבר את המכשיר הנדסט לשלוחה במקום הפנקוד ולנסות לקבל ולהוציא שיחות דרך ההנדסט. אם דרך ההנדסט הכל עובד תקין וניתן גם לחייג דרכו, אז הבעייה, היא בתוך ההפנקוד ונדרש לבדוק ולתכנת אותו מחדש או, אם הוא תקול, אז להחליף אותו.
אם השיחות מהשלוחה לא מתבצעות גם דרך ההנדסט, אז צריך לבדוק את התכנות של המרכזייה דרך הממשק ניהול שלה או את התקינות של השלוחה, את היחידת שלוחות הספציפית או את התשתית מהמרכזייה ועד לנקודה שבה מחובר ציוד קצה.
 

מאקי

New member
יכול להיות שבשל הברק נפגע כרטיס ?זה של הפנקוד?

כי יתר השלוחות מתפקדות ורק הפנקודים נדומו.
תודה
הם מצלצלים אבל זה לא מגיע לטלפון החכם
והטלפון החכם מתקשר לשלוחה אבל היא לא עונה
יש דרך לתכנת שלוחה דרך הטלפון החכם?
תודה
 

SysAdmin1

New member
יכולות להיות הרבה סוגי תקלות, כמו למשל, ש...

יכולות להיות הרבה סוגי תקלות, כמו למשל, שנשרף כרטיס של השלוחות, שההגדרות המרכזייה השתנו, שהתשתית של זוגות נחושת לא תקינה, שהפנקודים לא תקינים או לא מוגדרים ועוד אלף ושתיים אפשרויות שונות. אבל בשביל לדעת איזה מהמקרים האלה קרה באמת, צריך לעשות את מה שכבר הסברתי מקודם. ורק אחרי שמחברים את ההנדסט לשלוחות שרוצים לבדוק, אפשר לדעת, אם יש כלל צליל חיוג בשלוחה, אם DTMF מתפקד, אם השיחות מגיעות לשלוחה, אם שלוחה מצליחה להוציא שיחות וכו'. הדבר זהה גם אם ההגדרות של המרכזייה, עד שלא נכנסים לממשק ניהול שלה ולא רואים את הדיאגנוסטיקה ואת ההגדרות של השלוחות אפשר לנסות להעלות השערות עד מחר. ברגע שנכנסים לממשק ניהול של המרכזייה ונניח מזהים שההגדרות השתנו, מיד אחרי זה ניתן לפתור את הבעייה על ידי שחזור של ההגדרות מהגיבוי האחרון של המרכזייה מהגיבוי שהתבצע ביום שהמערכת עבדה בצורה תקינה.
ניהול של המרכזייה, מן הסתם לא מבצעים מהשלוחות, אלה ממשק ניהול מתאים, ממחשב, דרך WEBINTERFACE של המרכזייה או דרך תוכנה מתאימה לסוג ולדגם של המרכזייה. אופצייה אחרת של ניהול המרכזייה למי שנמצע בשטח ללא המחשב ומרוחק מהאתר המרכזייה, היא דרך יישום המתאים בפלאפון, רק שזה לא נוח במיוחד.
 

מאקי

New member
תודה רבה.האם יש חומר כתוב ?

הפנקודים עובדים למעט התקשרות למרכזיה . וההיפך.
מצד שני ב101 כשמתקשרים לא מגיעים לפנקוד.
 

SysAdmin1

New member
כמובן שיש חומר כתוב, למשל לפנקוד, כבר צירפתי ואני יכול...

כמובן שיש חומר כתוב, למשל לפנקוד, כבר צירפתי ואני יכול להוסיף עוד חוברת הפעלה באנגלית:
http://lik.co.il/UserFiles/File/pancode_1.pdf
גם למרכזייה יש חומר כתוב, לכל יצרן של מרכזיות קיימות הוראות הפעלה, בדרך כלל באתר היצרן ואם לא, אז דרך השרות של היצרן.

בשביל לבדוק שהפנקודים עובדים, נדרש לחבר אותם לשלוחה תקינה בוודאות ואם גם שם הם לא מתפקדים, אז נדרש לתכנת אותם מחדש לפי ההוראות ההפעלה שלהם, ואם גם זה לא עוזר, אז הם לא תקינים.
וגם ההיפך, כמו שכבר כתבתי, בשביל לבדוק את תקינותה של השלוחה, מחברים עליה את ההנדסט ומנסים לקבל שיחה ולייצר ממנו שיחה, אם כל זה עובד, כולל השימוש ב DTMF , אז השלוחה תקינה, אם לא, אז צריך להתקדם הלאה ולבדוק את המצב של הכרטיסי השלוחות ואת התכנות של המרכזייה, ברוב הממשקי ניהול של המרכזיות במנגנון של הדיאגנוסטיקה ניתן גם לבדוק את המצב של השלוחות עד לרמה של מתחים ולזהות קצר, נתק, היתנגדות וקיבוליות של התשתית . בכל מקרה, ניתן לבדוק את הגיבוי התקין האחרון של המרכזייה, מול התצורה הנוכחית שלה ואם יש צורך לשחזר אותו.
 

מאקי

New member
המון תודה. אנסה לקרוא

ושאלה ברשותך -אתה עובד בזה? אם כן ואתה יכול לבוא לתקן שלח לי הודעה
תודה
 

SysAdmin1

New member
אני עובד בזה, במובן יותר רחב...

אני עובד בזה, במובן יותר רחב. בתור מנמ''ר, אני עוסק גם בתכנון אסטרטגי של מערכות שכוללות גם את תתי מערכות מסוג זה, ומן הסתם לא עוסק בהתקנות או תיקונים של ציוד קצה.
בגדול ברוב הארגונים קיימות מחלקות IT ורוב הסיכויים שגם בארגון שלך קיימת מחלקה כזו. הכי היגיוני שתפני לנציג הלפדסק אצלכם בחברה והוא כבר ידע להמשיך לטפל בבעייה ובמקרה הצורך לשלוח את אנשי מקצוע שעובדים בתחום התקשורת אצלכם בחברה והם כבר יבדקו איך לתקן את הבעייה.
 
למעלה