תכנית אודיסיאה

מצב
הנושא נעול.
תכנית אודיסיאה

תכנית אודיסיאה
מקווה שזה בסדר שפתחתי שירשור חדש.
כמו שרשמתי למטה, הבן האחר ניגש לשלב א' של התכנית. רוב הסיכויים שלא יעבור, אבל תוהה מה נעשה אם כן.
בשנה מתכנית בר-אילן, כאן ברור לי שעדיף לוותר. לוגיסטית יהיה לו קשה מאד, שיעורים בכמות מטורפת. וגם הרמה המאד גבוהה, כמובן. לא מצליחה למצוא משהו טוב. מה דעתכם?
 

tomi32

New member
יש מספר תוכניות

תכנית אודיסיאה
מקווה שזה בסדר שפתחתי שירשור חדש.
כמו שרשמתי למטה, הבן האחר ניגש לשלב א' של התכנית. רוב הסיכויים שלא יעבור, אבל תוהה מה נעשה אם כן.
בשנה מתכנית בר-אילן, כאן ברור לי שעדיף לוותר. לוגיסטית יהיה לו קשה מאד, שיעורים בכמות מטורפת. וגם הרמה המאד גבוהה, כמובן. לא מצליחה למצוא משהו טוב. מה דעתכם?
יש מספר תוכניות
אם המטרה היא לעקוף את הצורך בבגרות אז גם אקדמיה בתיכון, אליה הרבה יותר קל להתקבל, עושה את העבודה, לפחות חלקית (תלוי במקצוע ובמוסד הקרוב אליכם).
גם הבן שלי עשה את שלב א'. ברור לי שהתוכנית מאד תחרותית, אבל אין לי שום דרך לדעת מה הסיכוי של בני.
מעבר לקשיים הלוגיסטים התוכנית הזו דורשת לוותר על המון ולפחות כרגע, הבן שלי לא מוכל לוותר על התחביב האהוב בשביל להקדים לימודים אקדמיים, ואני די מסכים איתו כך שגם אם יעבור, ספק רב אם ילך לתוכנית.
 
הבעיה עם כל התכניות האלה שהילד בגיל צעיר צריך להחליט

יש מספר תוכניות
אם המטרה היא לעקוף את הצורך בבגרות אז גם אקדמיה בתיכון, אליה הרבה יותר קל להתקבל, עושה את העבודה, לפחות חלקית (תלוי במקצוע ובמוסד הקרוב אליכם).
גם הבן שלי עשה את שלב א'. ברור לי שהתוכנית מאד תחרותית, אבל אין לי שום דרך לדעת מה הסיכוי של בני.
מעבר לקשיים הלוגיסטים התוכנית הזו דורשת לוותר על המון ולפחות כרגע, הבן שלי לא מוכל לוותר על התחביב האהוב בשביל להקדים לימודים אקדמיים, ואני די מסכים איתו כך שגם אם יעבור, ספק רב אם ילך לתוכנית.
הבעיה עם כל התכניות האלה שהילד בגיל צעיר צריך להחליט
על המקצוע שלו בעתיד.
לכן אני מעדיפה העשרה, וגם לא משהו בהיקפים עצומים. וספק אם יש כזה דבר בגילאי חטיבה ותיכון.
אגב, הבן שלי טוען שהוא מוכן להשקיע. לכן אם יעבור, יהיה קשה לשכנע אותו לוותר.
 

tomi32

New member
גם אני חושב שעדיף העשרה

הבעיה עם כל התכניות האלה שהילד בגיל צעיר צריך להחליט
על המקצוע שלו בעתיד.
לכן אני מעדיפה העשרה, וגם לא משהו בהיקפים עצומים. וספק אם יש כזה דבר בגילאי חטיבה ותיכון.
אגב, הבן שלי טוען שהוא מוכן להשקיע. לכן אם יעבור, יהיה קשה לשכנע אותו לוותר.
גם אני חושב שעדיף העשרה
וגם אני לא מצאתי תוכניות כאלו לגילאים המבוגרים יותר (אחרי כיתה ז').
ונכון שבגיל הזה קשה לדעת מה הכיוון המקצועי, כי הם עוד לא מכירים הרבה תחומים, אבל יש נערים בגיל הזה שיודעים בגדול הם הם ריאלים או הומנים ולכן קורסי יסוד במתמטיקה, למשל, הם לא בזבוז זמן מבחינתם.
 
אז הבן שלי חושב שהוא ריאלי

גם אני חושב שעדיף העשרה
וגם אני לא מצאתי תוכניות כאלו לגילאים המבוגרים יותר (אחרי כיתה ז').
ונכון שבגיל הזה קשה לדעת מה הכיוון המקצועי, כי הם עוד לא מכירים הרבה תחומים, אבל יש נערים בגיל הזה שיודעים בגדול הם הם ריאלים או הומנים ולכן קורסי יסוד במתמטיקה, למשל, הם לא בזבוז זמן מבחינתם.
אז הבן שלי חושב שהוא ריאלי
גם אם זה נכון, יש כל כך הרבה כיוונים.
כשהיינו בכנס אודיסיאה, התכנית שהוצגה כהכי שווה, ואחרי זה גם שמעתי את הבן שלי מדבר עם החברים שלו - תכנית הסייבר. ממה שראיתי, הבן שלי ממש לא מתאים - גם לא תופס את התכנות בקלות וגם לא שם לב לפרטים. אבל הוא מתעקש על סייבר.
לעומת זאת, הוא טוב בחקר מדעי. אפילו זכה בכמה פרסים על עבודות החקר. אבל זה לא מספיק מגניב, כנראה.
 

tomi32

New member
מתמטיקה זה לא בזבוז זמן למי שילמד מקצוע ריאלי

אז הבן שלי חושב שהוא ריאלי
גם אם זה נכון, יש כל כך הרבה כיוונים.
כשהיינו בכנס אודיסיאה, התכנית שהוצגה כהכי שווה, ואחרי זה גם שמעתי את הבן שלי מדבר עם החברים שלו - תכנית הסייבר. ממה שראיתי, הבן שלי ממש לא מתאים - גם לא תופס את התכנות בקלות וגם לא שם לב לפרטים. אבל הוא מתעקש על סייבר.
לעומת זאת, הוא טוב בחקר מדעי. אפילו זכה בכמה פרסים על עבודות החקר. אבל זה לא מספיק מגניב, כנראה.
מתמטיקה זה לא בזבוז זמן למי שילמד מקצוע ריאלי
בכל מקצוע מדעי / הנדסי ילמד אינפי' ברמה כלשהי, כך שלימוד הקורס עכשיו יתן לו פטור וידע רלוונטי בעתיד (אם כי ייתכן והקורס שלומדים במתמטיקה מעמיק מדי בשביל חלק מהמסלולים העתידיים).
לא אהבתי את איך שהציגו את שמות המגמות באודיסאה. כשקצת שומעים מה לומדים, הקשר לסייבר די קלוש, אבל זה כנראה פופולרי כי מניחים שזו הדרך הכי קלה להגיע לשכר גבוה כשכיר בשנות ה-20 לחיים.
 
תכנות זה משהו מאוד בסיסי.

אז הבן שלי חושב שהוא ריאלי
גם אם זה נכון, יש כל כך הרבה כיוונים.
כשהיינו בכנס אודיסיאה, התכנית שהוצגה כהכי שווה, ואחרי זה גם שמעתי את הבן שלי מדבר עם החברים שלו - תכנית הסייבר. ממה שראיתי, הבן שלי ממש לא מתאים - גם לא תופס את התכנות בקלות וגם לא שם לב לפרטים. אבל הוא מתעקש על סייבר.
לעומת זאת, הוא טוב בחקר מדעי. אפילו זכה בכמה פרסים על עבודות החקר. אבל זה לא מספיק מגניב, כנראה.
תכנות זה משהו מאוד בסיסי.
אם הוא ריאלי, אין סיבה שלא יצליח בתכנות, ובכל מקרה כדאי שהוא ילמד תכנות, גם אם הוא יעסוק בהמשך במדע.
 
באיזה מובן הוא צריך להחליט על המקצוע שלו בעתיד?

הבעיה עם כל התכניות האלה שהילד בגיל צעיר צריך להחליט
על המקצוע שלו בעתיד.
לכן אני מעדיפה העשרה, וגם לא משהו בהיקפים עצומים. וספק אם יש כזה דבר בגילאי חטיבה ותיכון.
אגב, הבן שלי טוען שהוא מוכן להשקיע. לכן אם יעבור, יהיה קשה לשכנע אותו לוותר.
באיזה מובן הוא צריך להחליט על המקצוע שלו בעתיד?
תואר ראשון לא קובע את המקצוע שלך בעתיד.
 
לא קובע בהכרח, אבל באופן מעשי,

באיזה מובן הוא צריך להחליט על המקצוע שלו בעתיד?
תואר ראשון לא קובע את המקצוע שלך בעתיד.
לא קובע בהכרח, אבל באופן מעשי,
הרבה פעמים קובע את הכיוון הסופי.
מכירה כמה וכמה מקרים כאלה, אבל אספר על זה שאני מכירה יחסית מקרוב.
בן של חברים נרשם לקורסים באוניברסיטה הפתוחה, נדמה לי שבכיתה ט'. עשה בהתחלה קורס מבוא שהם מחייבים בו את כל התלמידים הצעירים, ואח"כ הציבו בפניו אפשרויות בחירה די מצומצמות. מבחינת לוח הזמנים שלו הקורסים היחידים שהוא היה יכול לקחת, היו מבואות בכלכלה. אחרי שני סימסטרים של קורסים בכלכלה הוא הבין שאם הוא רוצה לסיים תואר לפני הגיוס, זה יהיה חייב להיות תואר בכלכלה. הוא אמר לי שזה לא היה התחום שהוא היה בוחר בו, אם לא כל האילוצים מסביב.
בצבא גייסו אותו ליחידה שעוסקת בכלכלה, וגם איפשרו לו ללמוד לתואר שני (בכלכלה, כמובן) במהלך השירות הצבאי. הוא השתחרר כבר לקראת סיום התואר השני, ועם הרבה נסיון תעסוקתי בתחום.
עכשיו הוא דוקטורנט לכלכלה. הוא אמנם מצא נישה שמעניינת אותו, אבל ללא ספק לא היה מגיע למקצוע הזה אם לא היה משעמם לו בבית הספר.
הוא באמת לא היחיד. יכול להיות שהרבה פעמים התוצאה דווקא חיובית, אבל אני יכולה להזדהות עם הורים שרוצים לחכות קצת עם הבחירה.
 
כלכלה זה חריג. ברוב התכניות האלה לומדים מדע בסיסי, מחשבים

לא קובע בהכרח, אבל באופן מעשי,
הרבה פעמים קובע את הכיוון הסופי.
מכירה כמה וכמה מקרים כאלה, אבל אספר על זה שאני מכירה יחסית מקרוב.
בן של חברים נרשם לקורסים באוניברסיטה הפתוחה, נדמה לי שבכיתה ט'. עשה בהתחלה קורס מבוא שהם מחייבים בו את כל התלמידים הצעירים, ואח"כ הציבו בפניו אפשרויות בחירה די מצומצמות. מבחינת לוח הזמנים שלו הקורסים היחידים שהוא היה יכול לקחת, היו מבואות בכלכלה. אחרי שני סימסטרים של קורסים בכלכלה הוא הבין שאם הוא רוצה לסיים תואר לפני הגיוס, זה יהיה חייב להיות תואר בכלכלה. הוא אמר לי שזה לא היה התחום שהוא היה בוחר בו, אם לא כל האילוצים מסביב.
בצבא גייסו אותו ליחידה שעוסקת בכלכלה, וגם איפשרו לו ללמוד לתואר שני (בכלכלה, כמובן) במהלך השירות הצבאי. הוא השתחרר כבר לקראת סיום התואר השני, ועם הרבה נסיון תעסוקתי בתחום.
עכשיו הוא דוקטורנט לכלכלה. הוא אמנם מצא נישה שמעניינת אותו, אבל ללא ספק לא היה מגיע למקצוע הזה אם לא היה משעמם לו בבית הספר.
הוא באמת לא היחיד. יכול להיות שהרבה פעמים התוצאה דווקא חיובית, אבל אני יכולה להזדהות עם הורים שרוצים לחכות קצת עם הבחירה.
כלכלה זה חריג. ברוב התכניות האלה לומדים מדע בסיסי, מחשבים
או מתמטיקה, שמכולם אפשר להמשיך לשלל מקצועות אחרים בלי בעייה. בתלפיות (שגם שם לא אתה בוחר במה לעשות תואר) לומדים מתמטיקה ופיסיקה, ומעטים ממשיכים משם לכיוונים של מתמטיקה או פיסיקה. ממשיכים למחשבים, הנדסה, ביולוגיה, מנהל עסקים, מקימים סטארט אפים, וכו' וכו'.
כלכלה זה באמת מקצוע יותר מצומצם שפותח פחות אפשרויות - וגם פחות נחשב בעיני אנשים מתחומים אחרים שצריכים לקבל אותך לתחום שלהם (מתמטיקה, פיסיקה ומחשבים נחשבים מאוד, ופותחים הרבה דלתות - גם ברחבי העולם ובקרב מי שלא מכיר את תכנית תלפיות, למשל).
 
בעצם, לא בטוחה ב-100% כמה מחשבים נחשב. מתמטיקה ופיסיקה כן.

כלכלה זה חריג. ברוב התכניות האלה לומדים מדע בסיסי, מחשבים
או מתמטיקה, שמכולם אפשר להמשיך לשלל מקצועות אחרים בלי בעייה. בתלפיות (שגם שם לא אתה בוחר במה לעשות תואר) לומדים מתמטיקה ופיסיקה, ומעטים ממשיכים משם לכיוונים של מתמטיקה או פיסיקה. ממשיכים למחשבים, הנדסה, ביולוגיה, מנהל עסקים, מקימים סטארט אפים, וכו' וכו'.
כלכלה זה באמת מקצוע יותר מצומצם שפותח פחות אפשרויות - וגם פחות נחשב בעיני אנשים מתחומים אחרים שצריכים לקבל אותך לתחום שלהם (מתמטיקה, פיסיקה ומחשבים נחשבים מאוד, ופותחים הרבה דלתות - גם ברחבי העולם ובקרב מי שלא מכיר את תכנית תלפיות, למשל).
בעצם, לא בטוחה ב-100% כמה מחשבים נחשב. מתמטיקה ופיסיקה כן.
 
מתמטיקה נחשב.

בעצם, לא בטוחה ב-100% כמה מחשבים נחשב. מתמטיקה ופיסיקה כן.
מתמטיקה נחשב.
דיברתי עכשיו עם חברה, שהבן שלה למד שני שליש תואר בפיסיקה בזמן התיכון. הוא היה בצבא באחד המקומות הנחשבים, עם אורינטציה חזקה למדעי המחשב, והחליט שהתחום הזה מעניין אותו יותר.
אחרי השחרור נרשם לתואר במדעי המחשב, וקיבל פטורים רק על קורסים מתמטיים. הקורסים בפיסיקה יכולים להחשב רק כקורסים כלליים.
לדעתי, ילד שרוצה ללמוד באקדמיה בתיכון, מומלץ לו ללמוד קורסים במתמטיקה. הם באמת משאירים את כל האופציות (הריאליות) פתוחות.
 
זה פשוט כי מדעי המחשב קשור למתמטיקה

מתמטיקה נחשב.
דיברתי עכשיו עם חברה, שהבן שלה למד שני שליש תואר בפיסיקה בזמן התיכון. הוא היה בצבא באחד המקומות הנחשבים, עם אורינטציה חזקה למדעי המחשב, והחליט שהתחום הזה מעניין אותו יותר.
אחרי השחרור נרשם לתואר במדעי המחשב, וקיבל פטורים רק על קורסים מתמטיים. הקורסים בפיסיקה יכולים להחשב רק כקורסים כלליים.
לדעתי, ילד שרוצה ללמוד באקדמיה בתיכון, מומלץ לו ללמוד קורסים במתמטיקה. הם באמת משאירים את כל האופציות (הריאליות) פתוחות.
זה פשוט כי מדעי המחשב קשור למתמטיקה
ויש קורסים רבים במתמטיקה - זה לא כי מתמטיקה נחשב יותר מפיסיקה, אלא כי אלה באמת קורסים שנחשבים למדעי המחשב. ולא דיברתי ספציפית על פטורים מקורסים, אלא על מעבר תחום באופן כללי - על מנחה שיסכים לקבל אותך לתואר מתקדם גם בלי תואר בתחום שלו, וכו'.
לדעתי מי שמעדיף פיסיקה בתיכון אין בעייה שילמד פיסיקה. ותכלס במקרים רבים למדעי המחשב יש קורסים מקבילים למתמטיקה רק קלים יותר, ולא לקבל פטור בהם אלא להצטרך לעשות אותם רק מעלה את הממוצע.
 

דיברגנט

New member
ממש לא

הבעיה עם כל התכניות האלה שהילד בגיל צעיר צריך להחליט
על המקצוע שלו בעתיד.
לכן אני מעדיפה העשרה, וגם לא משהו בהיקפים עצומים. וספק אם יש כזה דבר בגילאי חטיבה ותיכון.
אגב, הבן שלי טוען שהוא מוכן להשקיע. לכן אם יעבור, יהיה קשה לשכנע אותו לוותר.
ממש לא
אפשר להוציא תואר I ואח"כ להוציא תואר II בתחום אחר, תוך כדי השלמות מינימליות, כי בוגר B.Sc יש לו שלד חזק ולכן יהיה לו מעט השלמות.
 

tomi32

New member
מאד תלוי תחום ומוסד אקדמי

ממש לא
אפשר להוציא תואר I ואח"כ להוציא תואר II בתחום אחר, תוך כדי השלמות מינימליות, כי בוגר B.Sc יש לו שלד חזק ולכן יהיה לו מעט השלמות.
מאד תלוי תחום ומוסד אקדמי
קח בחשבון שנערים רבים בגיל 14-15 לא מכירים חלק משמעותי מהמקצועות הקיימים בשוק העבודה, ולמרבה הצער חלקם עדיין שבויים בקונספט המצער ש"תלמידים טובים הולכים למגמה ריאלית"
 
בדיוק

מאד תלוי תחום ומוסד אקדמי
קח בחשבון שנערים רבים בגיל 14-15 לא מכירים חלק משמעותי מהמקצועות הקיימים בשוק העבודה, ולמרבה הצער חלקם עדיין שבויים בקונספט המצער ש"תלמידים טובים הולכים למגמה ריאלית"
בדיוק
אצלינו גם הילד לא רואה שום דבר אחר, כי שני ההורים מהנדסים. ולצערי, מזניח את התחום היותר הומני. כאשר בעבר זה היה התחום החזק שלו.
 
ומה היית רוצה שיהיה, אם זה היה תלוי בך? סופר? היסטוריון?

בדיוק
אצלינו גם הילד לא רואה שום דבר אחר, כי שני ההורים מהנדסים. ולצערי, מזניח את התחום היותר הומני. כאשר בעבר זה היה התחום החזק שלו.
ומה היית רוצה שיהיה, אם זה היה תלוי בך? סופר? היסטוריון?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה