הצעות והמלצות
אין הרבה חומר על קומיקס בעברית. הספר של אלי אשד נחמד, אם כי הוא די לוקה בכך שהוא מתעלם מכל סצינת הפרסומים העצמאיים של השנים האחרונות. והוא רק ספר הסטוריה, הוא לא מלמד קומיקס. בקשר ללימוד "איך לעשות קומיקס", הספר היחיד שראוי להתייחסות בעברית הוא זה של אורי פינק, "איך מציירים זבנג2". בספר אורי מפרק את עשיית הקומיקס לשלבים, ומפרט על כל שלב. אפשר בקלות לזרוק את החלקים שבהם הוא מתייחס ספציפית לדמויות של זבנג ולהפוך את הפרקים שלו לשיעורים שמתייחסים כל פעם לשלב אחר בעבודה על קומיקס. מה שקצת חסר אצלו זה התייחסות למדיום ולמאפיינים הייחודיים שלו, מה שכדאי לקחת מסקוט מקלאוד, Understanding Comics. עוד כדאי להקדיש שיעורים לבניית סיפור בקומיקס - ניתוח של סטריפים כדי לראות איך בונים סטריפ עם פאנץ', וכאלה. אני לא יודע מה אורך התוכנית או המסגרת שאתה מתכנן, אבל אם מדובר בסמסטר או בשנת לימודים שלמה, אני מציע לך לעבוד עםאין הרבה חומר על קומיקס בעברית. הספר של אלי אשד נחמד, אם כי הוא די לוקה בכך שהוא מתעלם מכל סצינת הפרסומים העצמאיים של השנים האחרונות. והוא רק ספר הסטוריה, הוא לא מלמד קומיקס. בקשר ללימוד "איך לעשות קומיקס", הספר היחיד שראוי להתייחסות בעברית הוא זה של אורי פינק, "איך מציירים זבנג2". בספר אורי מפרק את עשיית הקומיקס לשלבים, ומפרט על כל שלב. אפשר בקלות לזרוק את החלקים שבהם הוא מתייחס ספציפית לדמויות של זבנג ולהפוך את הפרקים שלו לשיעורים שמתייחסים כל פעם לשלב אחר בעבודה על קומיקס. מה שקצת חסר אצלו זה התייחסות למדיום ולמאפיינים הייחודיים שלו, מה שכדאי לקחת מסקוט מקלאוד, בספרו Understanding Comics (אנגלית, להשיג בחנות קומיקאזה). עוד כדאי להקדיש שיעורים לבניית סיפור בקומיקס - ניתוח של סטריפים כדי לראות איך בונים סטריפ עם פאנץ', ועל מנגנונים של בניית סיפור באופן כללי. אני לא יודע מה אורך התוכנית או המסגרת שאתה מתכנן, אבל אם מדובר בסמסטר או בשנת לימודים שלמה, אני מציע לך לעבוד עם הילדים על מטרה סופית, שהיא הוצאת חוברת עם היצירות הטובות שלהם שהם יצרו במסגרת הקורס, או לעבוד לקראת סוף הקורס עם כל אחד מהם על קומיקס, שבסופו של דבר תאגדו לחוברת, ותצלמו במכונת צילום. זה יכול להיות ממש כיף, ייתן מטרה לשאוף אליה, וייתן לילדים תחושה של איך זה שהיצירות שלך רואות אור בצורת מוצר מוגמר ומודפס.