מקבל גם מטרופולין חיפה-קריות.
אם כי יש חור שחור בין הקריות לחיפה, התכנית הזאת פותרת אותו חלקית.
אבל בו זמנית מעמיקים את הפער בין חיפה לקריות,
בונים את נמל המפרץ ומרחיבים את שדה התעופה,
ובאותו זמן יש תכנון לנמל תעופה בינלאומי ברמת דוד.
כל אחד מושך לכיוון אחר.
כתבת לגבי המוקד העירוני על הכרמל,
כבודו במקומו מונח ואני מקווה שהוא ישגשג,
אבל הוא אינו מהווה מוקד ארצי ובספק אפילו מוקד לקריות.
למטרופולין חיפה-קריות יש (או היה) פוטנציאל להיות הרבה יותר
גדול מהיותו כרגע, הן באוכלוסייה והן בכלכלה,
אך, לדעתי, בכדי לממש אותו יש לפנות את כל השטחים
בין חיפה לקריות, מערבית לכביש 4.