תכנית שלד-0456814 - 410 בינוי במחנה סירקין, יש למה לצפות.

תכנית שלד-0456814 - 410 בינוי במחנה סירקין, יש למה לצפות.

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז המרכז ישיבה מספר : 2017003
תאריך הישיבה : 2017 /02 /06


תוכנית - 0456814 - 410 : תכנית שלד לשטח מחנה סירקין המתפנה
רקע:
תכנית השלד לפינוי מחנה סרקין גובשה והוגשה לוועדה עפ''י החלטת הממשלה לפינוי מחנות צה''ל במרכז הארץ, תכנונם ופיתוחם של השטחים המתפנים לטובת פיתוח עירוני של מגורים ותעסוקה.

מחנה סירקין נמצא בין הרשויות פתח תקווה ודרום השרון, שכונות אלון יוספטל ממערב, שכונת עמישב ,בלינסון, וכפר סירקין מדרום. כביש 483 מצפון, ושטחים חקלאיים של דרום השרון ממזרח.

תכנית השלד חלה על שטח של כ- 2,588 דונם ומציגה את עקרונות הפיתוח של שטח המחנה המתפנה בהיבט כולל ואת התנאים הנדרשים לתכנון המפורט של המתחמים ומציעה היקפי פיתוח של כ-
12 אלף יח"ד.
000 ,365 מ"ר מסחר ותעסוקה.
שטחי ציבור.
שטחים פתוחים.
מערכת תחבורה באוריינטציה לתחבורה ציבורית.
תשתיות כגון מים ביוב, ניקוז חשמל וכו'.


בנוסף לכך מציעה תכנית השלד חטיבת קרקע בשטח של כ- 200 ד' המיועדת לתכנון עתידי.
רקע סטטוטורי: על פי תמ"א / 35 /1 – רוב השטח נמצא במרקם לפיתוח עירוני.
אזור נחל שילה ונחל מזור מוגדרים כרצועת נחל, אזור יער-נטיעות לאורך גדות נחלים, ומסדרון אקולוגי. עפ''י סעיף סעיף 1.4.7 בהוראות תמא/35/1 נקבע בין היתר כי "תכנית מקומית להרחבת ישוב עירוני- על אף הקבוע בתכנית מתאר מחוזית, בתחום מרקם עירוני ניתן יהיה לאפשר בתכנית מקומית את הרחבתו של יישוב מדגם 4-1 , בצמידות דופן לשטח המיועד לפיתוח של הישוב, לאחר קבלת אישור הוועדה המחוזית במקרים הבאים: • בשטח מופר בו קיים מחנה צבאי בנוי שיש כוונה לפנותו".
ע"פ תמא/ 22 - לאורך נחל שילה השטח מיועד ל''נטיעות בגדות נחלים''. על פי תמא/ 34 /ב/ 3 נחל שילה מוגדר כעורק ראשי ונמצא בתחום רצועה לתכנון. נחל מזור מוגדר כעורק משני ללא פשט הצפה. תמא' 34 /ב/ 4 האזור מוגדר כאזור פגיעות מי תהום גבוהה.
עפ''י תמא/3 ותממ/3/21 בתחום התכנית עובר קטע דרך מס' 40 על פי תמ"מ 3 /21 – התכנית נמצאת באזור המוגדר בחלקו כאזור פיתוח עירוני וחלקו כאזור חקלאי נוף כפרי פתוח.
נחל שילה ונחל מזור מוגדרים כאזור נחל וסביבותיו. התכנית נמצאת בתחום מגבלת ציפורים. באזור לתכנון בעתיד קיימת מגבלת גובה.

השתלשלות ארועים : התכנית נדונה ב- 16. 12. 26 במליאת הועדה המחוזית אשר החליטה "לשוב ולדון בתכנית, באחת מישיבותיה הקרובות. הועדה מנחה את לשכת התכנון להפיץ לחברי הועדה ולרשויות פ"ת, ראש העין ודרום השרון מסמך המשווה בין ההצעות לשלביות ביצוע תחבורתית שהוצעו ע"י עיריית פ"ת, משרד התחבורה ולשכת התכנון. לצורך קבלת התייחסותן. עם קבלת התייחסותן הועדה תשוב תקיים דיון פנימי תוך כחודש ימים".

עקרונות תכנית השלד:
1 .יצירת שלד רחובות אשר לאורכם מתוכננים מבננים בעלי שימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה ומגורים. ולאורכם תפותח מערכת תחבורה ציבורית
2 .תכנון פארק כלל עירוני בין השכונה המוצעת לבין שכונות יוספטל ואלון. יצירת פארק לאורך נחל שילה, איתור שטחים בעלי ערכיות סביבתית גבוהה
3 .קביעת עקרונות לצמצום נסיעות ברכב פרטי , יצירת היצע רחב לשימוש בתחבורה ציבורית הבטחת הנגישות להולכי רגל ושבילי אופניים.
4 .התייחסות למקבצים של מבנים לשימור ולעצים בשטח.
5 .עקרונות תכנון למיקום בניינים רבי קומות ולפיתוח שכונות בעלות אופי עירוני.
6 .כללים להכנת תכניות מפורטות ובכלל זה פרוט המסמכים והתיאומים הנדרשים לשם כך.

מערך התשתיות התומך:
תחבורה
: משרד התחבורה בחן את השפעות פיתוח המחנות במרחב (צריפין, סירקין, תל השומר, המחנה החילי בלוד ועוד) וקבע את סל הפתרונות המרחביים הדרושים עבור פיתוח המחנות בהתאם לתוצאות הבדיקה, קבע משרד התחבורה כי לצורך פיתוח המחנות יש צורך בהעצמה משמעותית של פתרונות לתחבורה ציבורית ומערכות הסעה המונית ובכלל זה: רכבת קלה, מערכות נת"צ, חיבור למערכת הרכבת הכבדה, מערך אוטובוסים ועוד. זאת, בנוסף לצורך בתכנון אורבני המפחית ככל הניתן את הצורך בנסיעות ברכב בתחומי המתחם ומעצים את תנועת הולכי הרגל ושבילי האופניים.
ביוב:....
ניקוז...
מים...
חשמל...[נדרשת הקמת תחנת חשמל חדשה]
שטחי ציבור....

המשך בדף הבא ....

====================================================================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914
 
תכנית שלד מחוזית - בינוי מסיבי למגורים ותעסוקה בסירקין.

דיון פנימי
אדר' דניאלה פוסק, מתכננת המחוז
הציגה את עיקרי הדיון שהתקיים ב 16.12.26 ואת הנושאים התחבורתיים הנוגעים לתכנית. ציינה כי ערב הדיון נשלחה חוו"ד מעודכנת של מהנדסת העיר פ"ת לנושא שלביות הביצוע, החוו''ד הופצה בתחילת הדיון לחברי הועדה.

עיריית פתח תקווה ביקשה להיות מוזמנת לדיון, היות והוועדה קבעה בהחלטתה כי הדיון שיתקיים יהיה דיון פנימי, לא ניתן לאפשר לנציגים חיצוניים להשתתף בו. ציינה כי בדיון הפומבי נשמעה עמדת פתח תקווה וגם עמדת נציגי תושבים באזור. תכנית השלד מתווה את עקרונות התכנון וקובעת את התשתיות הנדרשות לפיתוח הרובע בשלבי הקמתו , כמו-גם הנחיות לתכנון המפורט.. הבניה המוצעת תהיה מרקמית ברובה ( 7-6 קומות, מגדלים יותרו לאורך הצירים הראשיים. תעסוקה תמוקם גם היא על שני הצירים הראשיים אשר ישורתו בעיקר על-ידי תחבורה ציבורית רצוי קו מתע"ן ויחברו את הרובע לסביבתו.

מבדיקות מרחביות שנערכו בנושא התחבורה עולה בין היתר כי כ- % 30 מהמועסקים בראש העין עובדים בפתח תקווה ובאזור התעשייה קרית אריה, בהקשר זה ציר מזרח מערב בתחום סירקין מקבל חשיבות רבה הן למתחם סירקין עצמו והן כחיבור אורבני בין פ"ת לראש העין.

כביש 40 כולל מחלף ירקונים עתידים לעבור שדרוג
, בעניין זה התקיימו דיונים רבים עם כל גורמי התחבורה, לשכת התכנון סברה כי צריך לשקע ולמנהר את הכביש האזורי בכדי להבטיח חיבור המרקם החדש עם העיר הקיימת. הושגה הסכמה על שיקוע וקרוי בקטע של 800 מ"ר בתחום סירקין.

תכנית השלד מציעה שלביות ביצוע הכוללת שלושה שלבים כאשר כל שלב כולל 4,000 יח"ד.
לעניין שטחי הציבור התכנית מציעה הפרשות של כ- 70% מהקרקע עבור שטחי ציבור שכוללים שטחים הנדרשים למתחם עצמו ושטחים עירוניים הנדרשים ברמה על-עירונית, שטחי פארק, ספורט ונופש.
בנוסף, התכנית מציעה חטיבת קרקע בחלק המזרחי כשטח לתכנון בעתיד, אזור זה נמצא בתחום רדיוסי מגן של קידוחי מים ולאור הרגישות ההידרולוגית בו קיים קושי כיום לתכננו. עמדה על ההבדלים בין ההצעות לשלביות בין הצעת לשכת התכנון, הצעת משרד התחבורה והצעת עיריית פ"ת.
ההצעה של משרד התחבורה כוללת נתיב תחבורה ציבורית (נת''צ) על כביש 483 ,פיתוח תחנת סגולה, שדרוג הקטע הצפוני של עוקף 40 ,חיבור דרומי לכביש 471 – עוקף עמישב - כי החיבור הקיים אינו מספק גם לבינוי הקיים. בכך פ''ת מקבלת שני חיבורים למערכת הדרכים הארצית.
עיריית פ"ת ולשכת התכנון ראו צורך בציר מזרח מערב בתוך סירקין שיתחבר למתח"ם בראש העין. עפ''י הצעת לשכת התכנון, יש לאפשר נתיב תחבורה ציבורית על כביש 483 היוצא מראש העין ימשיך מסגולה על רחוב גליס, עד קרית אריה עם אפשרות לחיבור דרך אם המושבות לבני ברק. בכך מחברים את אזורי התעסוקה הכבדים ביותר באזורים שהקו האדום לא נותן להם שרות.
פ"ת התייחסה בהצעתה לצורך בפיתוח המטרו, לשכת התכנון ומשרד התחבורה סברו כי היות ובדיקת ההיתכנות למטרו נמצאת רק בתחילת דרכה, אין אפשרות להתייחס אליה בשלב זה. בכל הצירים של תחבורה ציבורית מוצעים שבילי אופניים.
פ"ת מדברת בהצעתה על תנאים לשיווק ועל מכרזים לביצוע, בעניין זה לשכת התכנון סבורה כי שלבי הביצוע יכולים להתייחס רק להליכי תכנון, אין יכולת לפקח ולשלוט על הליכי שיווק ומכרזים. מאידך נושאי שיווק ומכרזים יכולים לקבל מענה במסגרת הסכם גג ככל שיגובשו.
השלביות נדרשת באופן שכל הפיתוח לא יבנה בבת אחת, וחייבים להבטיח את המערכת התשתיתית התומכת לכל שלב.
עיריית פ"ת מבקשת לקשור בין פיתוח מתחם סירקין בהתחדשות העירונית בשכונות הגובלות יוספטל ועמישב משתי סיבות:
כדי לקבל כ %10 יח"ד עבור פינוי בינוי וגם כיוון שחלק מפתרונות התחבורה עוברים בשכונות אלו. כובד המשקל בהצעה של פ"ת מושם בשלבים הראשוניים, טרם בניה של יח"ד אחת.
מבקשים סידרה שלמה של פרויקטים. ואח"כ מציעים 2000-0 ,4000-2000 ,8000-4000 יח"ד ועד שלב זה דורשים את השלמת כל התשתיות.

הצעת לשכת התכנון כוללת יותר פרויקטים, ושמה דגש על יצירת רשת תחבורתית המבוססת על תחבורה ציבורית. פ"ת מבקשים מאד להקדים את השלבים ומתייחסים בשלביות למכרזים ושיווקים ומבקשים להקדים את מחלף ירקונים. לעניין הבקשה לקביעת שלבי ביצוע בהתאם לפיצול נסיעות בין תחבורה ציבורית לבין רכב פרטי, מציינת כי התכנית יכולה לקבוע את הרשת הציבורית הנדרשת לפיצול הנסיעות ולא ניתן לקבוע הנחיות מחייבות לגבי הפיצול עצמו. התכנית ושלבי הביצוע שמו דגש על פיתוח תח''צ. לשאלת תחומי האחריות התכנונית מציינת כי כל מה שנמצא בתוך הקו הכחול של תכנית השלד לסירקין מתוכנן ע"י צוות התכנון של התכנית, כל הפרויקטים שמחוץ לקו הכחול יומלצו להכלל ב-תמא / 47.

גב' ורד אדרי, נציגת המשרד להגה"ס
האם הרשת התחבורתית שגובשה מקובלת על כל הגורמים, והאם גובשה שלביות ברורה ומה הן הפרוייקטים שהוועדה מחוזית מבקשת לכלול במסגרת תמא / 47?
ציינה כי במסמך של עיריית פ"ת נכללות התניות כגון תנאים לשיווק, יציאה למכרז, האם יש מקום לעגן תנאים כגון אלה בהליכי תכנון? סבורה שנדרשת שלביות גם לתעסוקה. לעניין פיצול נסיעות זו ביצה ותרנגולת. לעניין התחדשות עירונית מצטרפת לעמדת פ"ת.

עו"ד גנית גדות כרמי, נציגת משרד המשפטים
מוחה על כך שחוו"ד נשלחה רק אתמול בערב. לא ברור מדוע פיתוח התשתיות מפוזר בין גורמים שונים.

מר שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין, חבר ועדה
כל דבר מתוכנן ע"י גורם אחר, בסופו של דבר משרד התחבורה צריך לשים גוף אחד שמתכלל את הכל ועושה את הכל. מלקח אישי בראש העין, אם היה מתקיים הליך דומה לתכנית השלד בזמן שאישרו תכניות בראש העין כנראה שלא היינו במצב הנוכחי בו אין מענה תחבורתי לפיתוח השכונות החדשות, מה שנקבע בתכניות כתנאי לסיום ביצוע, משרד השיכון מבקש היום לשנות להתחלת ביצוע.

מדובר בתכנית רשת הכוללת כבישים עירוניים אזוריים, אופניים רכבות, נדרש גורם מתכלל. כל מה שיעשה במסגרת התכנית יתרום בפתרון חלק מהבעיות בראש העין. הועדה לא יכולה לעסוק בנושא סקרים של פיצול נסיעות. סבור שנושא ההתחדשות העירונית צריך להיכלל בהסכמי גג.
נניח שהתכנון ייקח שנתיים, אישור היתרי בנייה ל 4000 יח"ד ופיתוח תשתיות לוקח בערך שנתיים ושנתיים לבניית מגורים. בפרק זמן זה ניתן לקדם את התכנון וביצוע התשתית התחבורתית.

המשך בדף הבא.
 
שלביות הביצוע בשטח מחנה סירקין וסלילת כבישים חדשים

גב' מלי חג'בי, סגנית הממונה על המחוז משרד הפנים
מבקשת שהתעסוקה תתקדם בבד בבד עם המגורים.

גב' שני משיח , נציגת משרד התחבורה
בהתייחס לביקורת שנשמעה מצד חברי הועדה, לכך שפיתוח התשתיות התחבורתיות מפוזר בן גורמים שונים תחת משרד התחבורה ועל כך שאין מי שמתכלל את התכנון. השיבה כי אין זה נכון ומשרד התחבורה פועל ודורש את התיאומים בין הפרויקטים השונים. נושא התיאום מורכב ובעייתי גם כאשר מדובר בהליכי התכנון במוסדות התכנון , אשר גם הם בשנים האחרונות מפוזרים בין גורמים רבים, ותמ"ל, מועצה ארצית, ועדה מחוזית וכו'. בדומה ללשכת התכנון ולעיריית פ"ת סבורים שיש לכלול כמה שיותר פרויקטים במסגרת תמא/ 47 ,למעט ציר מתע"ן וציר סירקין ראש העין. הציגה את השלביות התחבורתית כפי שהוצעה ע"י משרד התחבורה במכתב מתאריך 16.12.25

שלביות מוצעת ע"י משרד התחבורה 16.12.2
טבלה ...

הדגישה כי בשלב הראשון מ 4000 - 0 יח"ד הדגש הוא על שדרוג תחנת רכבת סגולה, כולל כביש 40 בקטע הצפוני,

ובשלב השני 8000-4000 יח"ד נדרש עוקף כביש 40. ציינה כי ביקשו שהתכנון בסירקין יכלול תחנת קצה (מסוף ) כבר בשלב הראשון לפיתוח המגורים והתעסוקה. צירי ההעדפה על כביש 471 מתוכננים בקטעים ולא באופן רציף, לכן לא בטוח שנכון לכלול אותן בשלב ראשון.

מסכימה עם החשש של דוד אמגדי לעניין עוקף עמישב לכן הוצע בשלב 8000-4000 יח"ד לשאלת חברי הועדה לצורך בעוקף כביש 40 בשלב השני השיבה כי כל שדרוג של הכביש משפיע על המרחב ולכן מיטיב גם עם סירקין בדומה לצורך בשדרוג תח"צ ברמה המרחבית.

שדרוג מחלף ירקונים יכול להיות בשלב האחרון. סבורה שנדרשת שלביות גם לתעסוקה. אשר דורשת נגישות בין אם היא בתח"צ ובין אם ברכב פרטי. אדר' דוד אמגדי, נציג רמ"י יש ניסיון רציני לעשות תכלול של כל הגורמים. ועדת החסמים מנסה לעשות זאת וגם מטה הדיור. עדיין יש בעיות וחוסר תיאומים. יש להבין מה כולל שדרוג תחנת סגולה. מציין כי התנייה זו עלולה להקפיא את פיתוח סירקין לזמן לא ידוע.

גם הפתרון לעוקף עמישב הינו מורכב. התכנון יקח לפחות שנתיים, חושש שסירקין יוקפא עד לאישור התכנית. מסכים עם התנאי אך כתנאי להיתר בניה ראשון. לעניין חיבור כביש 1 ל - 483 מבקש שיהיה כחלק מביצוע התשתיות לסירקין.

האם נדרשת הרחבת כבישים למתע"נים ? האם יש בדיקת היתכנות למתע"ן ממרכז סירקין למרכז העיר? מציע שיצויין שניתן יהיה לשנות תנאים ושלבים ובלבד שיינתן פתרון חלופי. ציין כי בתכנית המפורטת יידרש בכל מקרה בה"ת.

מר אסקוזידו, ראש מועצה אזורית נחל שורק, חבר ועדה
יש להקדים את פיתוח התשתיות לפיתוח למגורים. כך פעלנו כשהקמתי את הישובים של מפוני גוש קטיף.

עו"ד ניצן בן ארויה, יועמ"ש ועדה מחוזית
התכנון צריך להצביע על הצרכים והשלבים להתקדמותם ולא להיכנס לפרטי פרטים בטח לא בתכנית כ"כ גדולה.

אדר' רודיקה רבינוביץ, חברת ועדה
לעניין השלבים המקדימים לא נעשתה הארכת זמן וכסף לביצוע הפרויקטים. סבורה שלא ניתן להפריד בן תעסוקה למגורים.

נציגת משרד הביטחון בענין השלביות מבקשת לקבוע הנחיות גמישות, צריך לציין ליד כל פרויקט מה הסטטוס הקיים היום, ומי המבצע.

מר משה פרלמוטר, חבר ועדה
תומך בבקשה להתחדשות עירונית של פ"ת, הסעיף המוצע עונה על הצורך.

גב' רימה גנזל, משרד הבריאות
בסעיף המתייחס לבריכת מי אגירה נדרש תאום עם משרד הבריאות. כמו כן מבקשת התייחסות בהחלטה לקיבולת השפד"ן כפי שנאמר בהחלטת הועדה המקצועית למים וביוב בתכנית השלד סירקין, השפד''ן נמצא ב- % 90 קיבולת, על סף הקיבולת.

אדר' דניאלה פוסק, מתכננת המחוז
פיזור הסמכויות והאחריות בין הגורמים הנה סוגיה אירגונית חוצת משרדים, גם במוסדות התכנון וגם בגופי התשתיות ומערכות אחרות, אנו ערים לכך וחייבים לפעול בתוך מה שקיים. לכן ההצעה היא להביא את סל הפתרונות לפתחה של תמא/ 47. לפ"ת יש בעיה היום בתשתיות ולכן מבקשים להקדים פרויקטים. עלות חלק מהפרויקטים הינה גבוהה מאד, המדינה צריכה להיערך לנושא. אין יכולת לבצע הכל בבת אחת. ניסינו בהצעת לשכת התכנון לזהות את הזמין והאפקטיבי, וייצרנו הדרגתיות במערכת היותר גדולה וכבדה.

בשונה מצריפין הנשען על כבישים ארציים. לסירקין אין שום גישה ממערב מצפון וממזרח. יש נגישות מדרום שאינה מספיקה אפילו לפיתוח תשתיות.
משרד התחבורה הציע לפצל בין המינהור של כביש 40 לבין מחלף ירקונים, כאשר המינהור יהיה בשלב ראשון והמחלף יהיה בשלב אחרון. מתוך העבודה התחבורתית שנערכה מטעם משרד התחבורה נמצא כי למינהור אין משמעות תחבורתית ללא מחלף ירקונים. בגלל מורכבות התכנון, לשכת התכנון ממליצה כי השלב השני, 4000 - 8000 יח''ד, יותנה באישור תכנון עוקף 40 והמחלף ובשלב השלישי יבחן הצורך בביצועם.

ההחלטה מתייחסת לפרויקטים שצריכים להיכלל בתמא/ 47 כולל סעיף הגמישות בסופו. לא ניתן בהחלטה להיכנס לפרוט זהות המתכנן והמבצע .
הציעה לציין בהחלטה כי יש מקום להקצות 1200 יח"ד להתחדשות עירונית.
לעניין פינוי המחנה, יעשה כפי שעשינו בצריפין, במסגרת הולמ"ב ובתאום עם הגורמים הרלוונטים.
לענין השפד"ן איננו רואים מקום להתנות את הפיתוח בהרחבת השפד"ן כפי שלא נדרש בתכניות אחרות. נושא זה אינו קשור ישירות לסירקין יש לבחון את נושא הרחבת השפד"ן בגופים ובמוסדות המתאימים.
סבורה כי אין צורך להגביל את התעסוקה, ביחוד לאור כך שאנו מפתחים רובע מוטה תח"צ. ומילא נדרש בה"ת שיבחן את היקפי התעסוקה לאור המערכת התחבורתית ופיתוחה. אך מקבלת בעניין את עמדת החברים.

גב' שני משיח, נציגת משרד התחבורה
מבקשת להעלות להצבעה את שלביות הביצוע כך שבשלב א' יכלל שדרוג עוקף 40 הצפוני ובשלב ב' יכלל שדרוג עוקף כביש 40 כולל החלק במינהור. מזכירה כי גם עירייה פ"ת בהצעתה הכניסה את העוקף בשלב של 4000 יח"ד.

הצבעה
בעד הצעת לשכת התכנון – 12
בעד הצעת משרד התחבורה - 1

ההחלטות בדף הבא -
 
החלטות הועדה המחוזית לעניין תכנית בינוי במחנה סירקין.

החלטה :
הועדה, לאחר שבחנה את תכנית השלד ושמעה בהרחבה את הסברי צוות התכנון ומגישי התכנית וכן את נציגי הרשויות המקומיות פתח תקווה, דרום השרון ראש העין ותושבים מפ"ת ודרום השרון מחליטה לאשר את עקרונות תכנית השלד וזאת מהטעמים הבאים:
1 .ראשית מציינת הוועדה את חשיבות התכנית בישום החלטות הממשלה לפינוי מחנות צה''ל, הגדלת היצע יחידות הדיור במחוז המרכז ויצירת בסיס כלכלי לרובע שיתפתח וכן לחוסן הכלכלי של הרשות המקומית. תכנית השלד יחד עם תכנית מתאר ארצית תמא/47 ,המקודמת בד בבד עם תכנית זו, מציעות שדרוג ניכר למערכת התשתיות התומכת בהקמת הרובע.

2 .הועדה המחוזית בהחלטתה מיום 13.5.27 במסגרת בחינת עדכון תמא/35 ,זיהתה את המחנות המתפנים, צריפין וסירקין, כמוקדי פיתוח עדיפים לטווחי זמן שונים. על כן סבורה הועדה כי תכנית פינוי מחנה סירקין תואמת את צרכי הפיתוח בראייה האזורית ותואמת את יעדי התכנון הארציים והמחוזיים.

3 .הועדה סבורה כי תכנית השלד לפיתוח מתחם סרקין מהווה כלי תכנוני ראוי שמבוסס על תפיסה תכנונית רחבה במסגרתה נבחן מכלול ההיבטים התכנוניים הן ברמה המקומית והן ברמה האזורית. במסגרת גיבוש תכנית השלד נערך מספר רב של בדיקות שכללו בין היתר מערכת הדרכים המקומית והאזורית, מערך תחבורה ציבורית, ניקוז, תשתיות, פרוגרמה לשטחי ציבור עירונית ועל עירונית, היבטי סביבה ומורשת וכו'.

4 .לעניין התאמת תכנית השלד לתכנית המתאר המחוזית תממ/3/21 כמפורט לעיל, מציינת הוועדה כי עפ''י סעיף סעיף 1.4.7 בהוראות תמא/35/1 נקבע בין היתר כי "תכנית מקומית להרחבת ישוב עירוני- על אף הקבוע בתכנית מתאר מחוזית, בתחום מרקם עירוני ניתן יהיה לאפשר בתכנית מקומית את הרחבתו של יישוב מדגם 4-1 , בצמידות דופן לשטח המיועד לפיתוח של הישוב, לאחר קבלת אישור הוועדה המחוזית במקרים הבאים:  בשטח מופר בו קיים מחנה צבאי בנוי שיש כוונה לפנותו". על כן סבורה הועדה כי אין מניעה לקידום תכנון המחנה ללא צורך בקידום תכניות לשינוי .21/3/תממ ביחס לערוץ ראשי נחל שילה, תכנית השלד מייעדת לאורך נחל שילה רצועת פארק נחל שצמודה לאורכה לרצועת שטח ציבורי פתוח ובכך נשמרת מרבית הרצועה לתכנון הנחל כפי שנקבעה בתמא/34/ב/ 3 .רוחב הרצועה לפארק הנחל לא יפחת מ- 100 מ' מציר הנחל.

5 .תכנית השלד בחנה כאמור שורה של נושאים עקרוניים בראייה מקומית, עירונית ואזורית אשר ישמשו כבסיס לתכנון תכניות מפורטות.

בהתאם לכך קובעת הועדה את שלבי ביצוע כמפורט בטבלה אשר יהוו בסיס להמשך התכנון המפורט:
0 – 4000 יח''ד ו 000, 70 מ"ר תעסוקה
תנאי עד מתן היתר בניה ראשון לדיור תחבורה ושטחי תעסוקה בתחום התכנית
* אישור תכנית לשדרוג תחנת רכבת סגולה וסביבתה כמפורט בסעיף 10 בהחלטה.
* אישור תכנית לעוקף פתח תקווה המשכו של כביש 40 ,כמפורט בסעיף 10 בהחלטה.
* אישור תכנית לכביש עוקף עמישב.
*אישור תכנית לציר מזרח מערב (המשך כביש 8 (מגבול תכנית סירקין עד לחיבור לכביש 444.
* ביצוע חיבור כביש 1 שיתוכנן כרחוב עירוני בתחום מחנה סירקין לכביש 483 ,כחלק מביצוע התשתיות לסירקין.
* השלמת ביצוע מעבר הולכי רגל מכביש 40 אל תחנת סגולה.
* ביצוע מתע"ן קו רוחב ראש העין - קרית אריה דרך 483 ,סגולה, גליס, אם המושבות. כולל שבילי אופניים .
* ביצוע צירי העדפה לתחבורה ציבורית כולל שבילי אופניים כדלקמן: בכביש 40 משד' ירושלים מהוד השרון ועד 471 כולל. בכביש 444 בקטע שבין כביש 5 וכביש 471 וחיבור לתחנת רכבת ראש העין, חיבור לחניון חנה וסע במחלף קסם, וחיבור לכביש 5. בכביש 5 העדפה ממחלף קסם עד מחלף גלילות. בכביש 471 מ 444 מערבה עד כביש 4

תנאים למתן היתרי בניה ל 4000-1 יח"ד ו 000,70 מ"ר שטחי תעסוקה תנאי עד מתן היתר בניה ראשון לדיור .
* הרחבה בפועל של רחוב ארבע ארצות ופתרון צומת סירקין (מפגש כביש 40(ללא מינהור וביצוע שיפורים גיאומטריים בהתאם להמלצות בה"ת.
* ביצוע פתרון תנועתי במפגש הרחובות הרב הרצוג רחוב 9 ,חיבור כביש 1 בהתאם לפתרון תנועתי שיוצג ויושלם בנספח התנועה.
* סלילת שבילי אופניים ממתחם סירקין אל תחנת רכבת סגולה לאורך רחובות/ כבישים קיימים. תכנון מפורט לחיבור מתע"ן ממתחם סירקין למרכז העיר – תחנת אורלוב.
* במסגרת הכנת תכנית מפורטת ל -0 4000 יח"ד יבחן תפקוד צומת סגולה לאור קו המתען. בהתאם למסקנות הבדיקה יבוצעו פתרונות מתאימים.

4000 עד 8000 יח"ד על פי שלביות הביצוע לא יפורט. [פרל דוד]

6 .ייקבע בהוראות התכנית כי כל תכנית מפורטת תיתן מענה לפיתוח התשתיות בתחומה, תוך מניעת מטרדים בשטחים גובלים ובהתחשב בעובדה כי השטח יבנה בשלבים.
7 .השלמת תיאום התכנית עם מקורות לעניין מיקום קו מקורות החדש והעתקת הקו הקיים ככל שידרש. שלבי הביצוע המפורטים לעיל יתייחסו לקו המים ככל שיידרש, בתאום עם לשכת התכנון.
8 .השלמת תיאום התכנית עם איגודן.
9 .לעניין המגרש המוצע למתקנים הנדסיים, סבורה הוועדה כי המיקום המוצע, במגרש כלוא בין מבני מגורים, אינו מיטבי. הועדה מציעה לקבוע סימבול בתחום שלב א' ובתחום שלב ב' למסוף תחבורה ולבריכת מים. בריכת המים יכולה להיות ממוקמת בשטח ציבורי פתוח תוך מתן הנחיות סביבתיות מתאימות בתיאום עם משרד להגנת הסביבה משרד הבריאות ומקורות. מיקום המסוף התחבורתי יקבע בהתייחס לנגישות מיטבית לתחבורה הציבורית, וזאת בתיאום עם לשכת התכנון.

10 .הועדה המחוזית פונה אל המועצה הארצית ואל עורכי תמ"א 47 וממליצה בפניהם לכלול במסגרת קידום תמ"א 47 פתרונות הנדרשים לקידום מידי עבור מימוש התכנית אשר מצויים מחוץ לגבולות התכנית כלהלן:
א. פרויקטים בהם נדרש השלמת התכנון במקביל לקידום תכניות מפורטות. אישור התכניות המפורטות להלן יהיו תנאי למתן היתר בניה ראשון בתחום סירקין
1 .אישור תכנית לשדרוג תחנת רכבת סגולה. השדרוג יכלול בין השאר: 
הגדלת קיבולת התחנה לנוסעים. 
הסדרה סטטוטורית של הגישה לכלי רכב ולחניון, כולל מתח"ם אשר ישמש את הנתיב המהיר בכביש 5. 
יצירת קשר מדרום אל תחנת סגולה שיכלול גישה של כלי רכב, הולכי רגל ואופניים ממרכז העיר פתח תקווה אל תחנת רכבת סגולה והסדרת חניון
2 .אישור תכנית עוקף פתח תקווה והמשכו של כביש 40 צפונה (נכלל כיום בתמא/ 47.( הועדה מדגישה את הצורך לכלול בתכנית זו פתרון ביניים, עד לביצוע המנהור והמחלפים, לצמתים עם כביש 40 הקיים מדרום ומצפון. אישור תכנית לכביש עוקף עמישב.
3 .אישור תכנית לציר מזרח מערב (המשך כביש 8 (מגבול תכנית סירקין עד לחיבור לכביש .444

הועדה מדגישה כי סימון עוקף עמישב ועוקף 40 , וכן המשך ציר דרך 8 לכיוון מזרח, כפי שמופיע מחוץ לגבולות תכנית השלד הינו רעיוני בלבד והתוואי הסופי והמשק עם השטחים הגובלים ייקבעו במסגרת תכנית מפורטת

4 .אישור תכנית מפורטת לתחמ"ש. אשר תכלול את הנושאים הבאים : 
פרוגרמה מחמירה לאיטום שהועברה למשרד הבריאות ויקבע כי הינה תנאי מחייב בהיתר הבניה של התחמ"ש. 
בתכנית מפורטת לתחמ"ש יקבעו כללים מחמירים לניטור ובקרה ומנגנון להתרעות למקרי תקלות. 
לא יוקמו שירותים במתחם.
לא יאוחסנו חומרים כימיים באתר מלבד החומרים הנדרשים להפעלת המתקן. לאחר הקמת התחמש,
איכות מי שתייה בקידוח פ"ת 10 ,יבדקו בתדירות מוגברת לנוכחות מרכיבים שונים כפי שיקבע משרד הבריאות.

ב. פרויקטים שאישורם יהיה תנאי למתן היתר בניה ל 8000-4000 יח"ד
1 .אישור תכנית לשדרוג מחלף ירקונים.
2 .אישור תכנית למינהור כביש 40.
 

zammy

New member
לפי פרוט התנאים להמשך תכנון וביצוע- נכדינו יראו את התוצאות..

מילא אם היו אלו תנאים לביצוע אבל אלו תנאים להמשך תכנון מפורט כולל תכניות בנין עיר הקושרים את המתחם לתכניות בנין עיר אחרות כבדות משקל לכשעצמן.
עד כמה שהותמ"ל טס קדימה - כל השאר משרכים דרכם מאחור ובניחותא ביודעם (בצדק) כי תכנון מתחם כזה אין דרך אחרת לקדמו אלא ללכת צעד צעד .
 
מדובר על תכנית "שלד" כשמה כן היא.

כמובן שיש התניות חשובות מאוד הכוללות שינוי ממשי בתנועת כלי הרכב לעיר פ"ת וממנה, מערכת הכבישים הנוכחית כמי שמכירה בקרוב [אני נוסע שם לפחות פעמיים בשבוע] היא עמוסה ומפוקקת ואף אחד אינו מתכוון להוסיף על תשתיות אלה עוד 12 אלף משפחות ובערך אותו מס' של כלי רכב או יותר.

מאידך...צה"ל טרם פינה את מכלול מחנות סירקין למרות שנערכו כבר להעתקת המחנות [חלקן לדרום]

גם לא נשכח שמדובר על אדמות מדינה ומכרזי מקרקעין בבוא הזמן,להערכתי מדובר על 15 עד 25 שנים לאישור התכנית. [רק אם תוכן תכנית חרום לבניה יהיה ניתן לקצר בחצי את ההמתנה]
 
למעלה