תלונות או קיטורים? על הלימודים.

חגית02

New member
תלונות או קיטורים? על הלימודים.

אתחיל בתלונה על עצמי - עוד שנה שעברה נודע לי על הפורום הזה אך עצלות+ חוסר מרשים בזמן גרמו לי לא לכתוב בו למרות שדי רציתי בכך. למה זו תלונה? כי עכשיו אני לא מכירה כאן אף אחד (כמעט) ואם אחפוץ בהשתלבות היא לא תהיה קלה - אומרים שעם הגיל הקושי בהסתגלות לדברים חדשים משתנה וגדלתי מאז!! אני סטודנטית, שאמורה ללמוד ברגע זה ממש אך התסכול עושה שמות בריכוז שלי ובגללו נקלעתי לאזור המחשב,אחרי שהחלטתי שאזור המטבח חייב להיות מחוץ לתחום לשעות הקרובות. מה גורם לי לצאת ממנהגי ולהתלונן הפעם? ריכוז מרשים של אירועים הראויים לתלונה . יש לי בוחן בשבוע הבא, אין לי טיפת כח ללמוד אליו, ויש לי עוד מליארד דברים לעשות בהקשר הלימודי: צריך לכתוב דו"ח מעבדה על זאת שהייתה ולהתכונן לבאה בתור תרגיל שצריך להגיש במקצוע שיש בו בוחן ושהכנתו ממש לא מעודדת בהתחשב בכך שזה לא מצליח וזה חלק מהחומר שיהיה בבוחן. תריגלים בעוד מקצוע, ליום ראשון שחברות שלי ישבו עליו אתמול מספר לא מבוטל של שעות וטרם סיימו אותו כך שהוא ממש מדאיג ועוד לא התחלתי אותו! שני תרגילים ליום שני - אחד במקצוע אחר שטרם התחלתי להבין מה רוצים מחיי ולמה עלי ללמוד אותו בכלל, וזה עוד היה מתקבל איכשהו אבל אני ממש לא מבינה את החומר כך שנוכחותו במערכת לא ממש מועילה למצב הרוח. והשני - אוי, השני, הגשת התרגילים בו נעשית באקראי - כל פעם נאמר למישהו אחר שעליו להגיש את התרגיל, מה שאומר שבאופן וודאי - אם אעשה אותו לא אצטרך להגישו ואם לא אעשהו הגשתו תכפה עלי. מה שמותיר את היחס שלי להכנת התרגיל הזה במצב לא מרנין בלשון המעטה. היה לי בוחן אתמול. והיו לי המון טעויות חישוב שתקעו אותי זמן רב מדי מה שגרם לכך שלא הגעתי לשאלה האחרונה. כדי שיהיה לי טוב, מיד אחרי הבוחן בהשוואת גודל האסון שעבר על כל אחת בעת ניסיון פתירתו הסתבר לי ש"ממש חבל שלא התחלת בשאלה האחרונה כי היא לוקחת שתי שורות" איך היא ידעה לעודד אותי בדיוק בזמן הנכון ובדרך הנכונה. אוף! קשים חיי סטודנט הסטודנטים מתלוננים על השביתה, והם אפילו צודקים. אבל לא יכלו להלוות לי איזה יום יומיים של שביתה להשלמת הפערים?? בנוסף לכל הצרות הלימודיות אין לי זמן לדבר עם כל מיני אנשים ששנה שעברה עוד איכשהו הצלחתי לשמור איתם על קשר וכדי להקשות עלי עוד יותר את החיים יש כל מיני אנשים שעזבו את מקום הלימודים שלי אחרי שנוצר ביננו קשר מה שהגדיל את הרשימה של האנשים שאני רוצה לשמור איתם על קשר ושאין לי זמן בשבילם!! אחת מהאנשים הנכבדים הללו נמצאת פה, ויש לי הרגשה שהיא אפילו לא תדע שמדובר בה אבל בגלל שהיא די ותיקה פה, נדמה לי, אז אני לא מתלוננת עליה עדיין וממש מקווה שהיא לא תותיר לי סיבה להתלוננות. שיהיה לכל הקוראים יום מקסים ונפלא אני סובלת היום, אבל אתם לא צריכים ללכת עם ההזדהות (שוודאי חויתם בעת קריאת ההודעה) רחוק מדי.
 

אנגסטרם

New member
שנה א, הא?

תרגילים- מעתיקים מהגאון הכיתתי 5 דק לפני השיעור. מעבדות- משיגים את הדוחות משנה קודמת. את חייבת לאמץ לעצמך שנה ב' נדיבה ולשכנע אותה לתת לך את החומר (ואם אפשר אז בדיסקים, שישר תוכלי להוציא את הדוחות מודפסים במקום להקליד הכל) כולל שיחזורי מבחנים. כל פעם מחדש אני מתפלאת מאיך ששנה א יכולים להיות כאלה צעירים (ואני בטוחה שאני לא הייתי כזאת!)
 

חגית02

New member
דוקא לא!

אני אמורה להיות בתקן של שנה ב' הנדיבה... והפשלה היא שנראה לי שצריך גם מתישהו להבין את החומר, זו תובנה שהגעתי אליה במהלך שנה א' ה'נפלאה' שעברה עלי שנה שעברה וההמצאה הגאונית של קורסי ההמשך מעידה על זה שבאמת צריך להבין את החומר - איך הצליחו להמציא קורס המשך בדיוק לחומר בכל קורס שלא ממש הבנתי???? הפשלה הכי גדולה היא שאני משתדלת שלא להעתיק. שיגעון? טפשות? דבר שיעבור לי כשאגדל? על עצמי כבר התלוננתי היום... עד שזה יעבור לי אמשיך להתלונן - זה עדיין לא נשמע לי סביר שבכל מוסדות הלימוד האקדמאים סומכים על זה שהסטודנטים יעתיקו וכך יעמדו בים המטלות שמטביעים בו את הסטודנטים. ובזאת הוכחתי סופית שאני תמימה. כן, אני עובדת על זה.
 
אנחם אותך רק בדבר אחד...

שגם אם היית מגיעה לכם שנה שעברה עדיין היה לך קשה להשתלב. אנחנו לא נחמדים. בעצם, זה נורא תלוי מי זו הבחורה שאת מכירה... יכול להיות שהיא תגרום לכולנו, בנחמדות כמובן, להיות נחמדים אלייך.
 
למעלה