אבל היא דיברה על התליון של הזוהר ודומיהם
אשמח שתסביר לנו את הקשר של דבריו של המהרח"ו בשער ההקדמות. בנתיים אתה מוזמן לעיין במה שמבין הרב יעקב משה הלל ראש ישיבת המקובלים 'אהבת שלום', בעניין קמיעות וקבלה מעשית, כפי שכתוב בסוף ספרו 'תמים תהיה' (בעמוד נ"א) וז"ל: "והא לך לשון ספר הברית (בחלק ב' דברי אמת מאמר י"א פ"א) שכידוע דבריו מיוסדים על דברי הרח"ו ז"ל בספר שערי קדושה, ואחר שכתב שם בהרחבה איסור ההשתמשות בקבלה המעשית מכל הני טעמי תריצי שמנה הרב ז"ל, כתב וז"ל: ולא עוד אלא כי כל דרכי ההשבעות העלימו אותם הראשונים ואין אנו בקיאים בהם, וכל מה שנמצא כתוב בספרים מן הקבלה המעשית וההשבעות ופעולות יהיה בכתב או בדפוס רובם ככולם משובשים הכל הבל אין בהם מועיל וכו', עכ"ל. ושם כתב וז"ל: לכן שומר נפשו ירחק מזה, כי מלבד מה שמטמא נפשו ויורש גהינום, אף גם זאת קבלה בידינו כי יעני או יחלה או ישתמד הוא או זרעו, ויבוקש הדבר וימצא כתוב כן בתוך ספר חסידים ובספר ברית מנוחה, ואל יאמר אדם שעל ידי זה יוכל להציל לפעמים נפש מישראל מן החולי או מבית האסורים, כי נפשך קודם ואין דוחים נפש מפני נפש, בפרט שכל ההשבעות שהיו בימי הגאונים הכל נשכח. ונאמנה תדע שכל ההשבעות ופעולות אשר תמצא כתוב בכתיבת יד או בדפוס ומתייחסים בשם המקובלים הראשונים המפורסמים, רובם ככולם מזוייפים ומשובשים, כמה מהם השתבשו על ידי העתקות באורך זמן, וכמה מהם הראשונים בעצמם שיבשו אותם בכוונה כדי שלא ישתמשו בהם, כמו ספר ברית מנוחה וספר רזיאל וכדומה, על כן כל אנוש יעשה זאת ובן אדם יחזיק בה הוא אדם תועה מדרך השכל, ונעקר מן העולם ובקהל רפאים ינוח, עכ"ל."