כזכור לך ערכתי מחקר לגבי ...
בצלאל, שנקר וחולון. מי שלוקחים במספר השעות ואפילו די בגדול זה שנקר (אני מזכיר את הסיוט של 50 ש"ס בסמסטר א' שנה ראשונה). אבל הרבה דברים במערכת שם לא ברורים כמו למה צריך ללמוד מתמטיקה ברמה של פחות מ3 יחידות? למה צריך ללמוד קורס בפריהנד? למה צריך ללמוד מבוא לפסיכולוגיה כקורס חובה? ועוד... לשאלתך: בכלליות לומדים בבצלאל יותר שעות מחולון (נדמה לי שבסיכום זה בסביבות ה 10 ש"ס בכל ה4 שנים). אבל בכל זאת דוגמאות טובות הם לדוגמא קורס ב3DMAX שהוא חובה בבצלאל ובחולון אפשר במקרה הטוב לקחת אותו כקורס בחירה. אני יודע שזה נשמע "אבל זה רק תוכנת מחשב", אבל מישהו שמבין במידול יודע שמדובר בשני שיטות שונות לגמריי, ולא כל מי שנכנס יש לו ידע מקדים, וזה יכול לגרום לו לחסך בצורת מחשבה לגבי איך להתמודד עם מידול במחשב. אבל בסה"כ דוגמא הפחות חשובה למרות שבחיים תראי שצריך בלא מעט מיקרים להתשמש בה. הדוגמא היותר חושבה בעיניי היא הסדנא. בבצלאל חוץ ממדפסת תלת מימדית די יש לך הכל בניגוד לחולון (ולפי מה שאני יודע בשנקר למרות המדפסת התלת מימדית יש להם חרא של סדנא, לתקן אותי אם אני טועה!). נכון שמעצב לא מתעסק בכדרות, נגרות וכו' אבל לטעמי זה נורא טורם לגבי הבנה של החומר, תהליכים שהוא עובר והתמודדות איתו. בסה"כ אחרי שמסיימים אני לא רואה את עצמי הולך ליד תנורים של קרמיקה הוא מנסר קרשים. כמובן שיש דגשים שונים בבתי הספר, בחולון זה הפרקטיות ובבצלאל זה האמנותיות ואיך שמגיעים לדגשים האלה. אני חושב שבחיים מכיוון שנצטרך להיות פרקטים כמעט כל הזמן עדיף שבזמן הלימודים ייפתחו את הראש של הסטודנט כמה שיותר בסה"כ. חוץ מזה, יש פה ושם קורסים שיש פה ואין שם ולהפך, אבל דברים שאני כבר לא באמת אתייחס אליהם. חוץ מזה, אני אביא ציטוט ממשהו שאמרו שני בוגרים בבצלאל לעיצוב תעשייתי: "המטרה ב4 שנים של הלימודים, זה כמה שיותר לאטום אותך, בבצלאל עושים את זה, בחולון אפילו עוד יותר". אני יודע שהציטוט הזה לא נשמע טוב, אבל מדובר בשיחה שדווקא נאמר בא על ידם שאפשר ללמוד להיות יצירתי, ושצריך לדעת איך ללמוד את הדברים שהם באמת חשובים שמלמדים אותך בלי שהם יאטמו אותך. גם בסה"כ נאמר על ידם שהם היו מתים לחזור ללימודים בבצלאל וגם שכל מי שהם הכירו מחולון "נורא מרוצה" (ציטוט). בכל מקרה, בהצלחה בבצלאל!