bezzi בוקר טוב,
בעיקרון יכולת חברתית או כישורי חיברות הם יכולת נרכשת, המתפתחת בשלב מסויים בחיים. כמובן שיש אנשים יותר או פחות חברותיים והיום בכלל נהוג לדבר על אינטליגנציה חברתית. אם נחזור לילדים שלנו, הרי שאחד הקשיים המשמעותיים הוא הקושי בחברות, בהבנת הקודים החברתיים, בשימוש ביכולת השפתית (במידה וקיימת) למטרות אינטראקציה חברתית, וכדומה. על מנת לקדם את הנושא, חשוב לעשות עבודה. ללמוד או ללמד את הקודים החברתיים, את השפה המילולית והלא מילולית שאנשים משתמשים בה (ג'סטות, הבעות פנים, אינטונציה, יציבת גוף וכו'), ללמד איך יוזמים תקשורת, איך נענים לתקשורת, ועוד. כאשר אנו משלבים ילד בגן רגיל יש צורך לבדוק: 1. האם הוא מוכן, מסוגל, בעל יכולת, להשתלב.. 2. לשלב אותו בד"כ עם סיוע, תיווך, מישהו שיתן לילד מודלינג לאינטראקציה חברתית וילמד אותו on-line איך "עושים את זה" 3. לעבוד עם הגננת, וילדי הגן הרגיל על מנת שישכילו לשמש מודלינג לשפה פרגמטית ולכישורים חברתיים. כל זה כמובן ברמה התיאורטית. את שואלת על הבן שלך, ושוב יש לבדוק דברים לגופם. חשוב לבדוק את יכולת השילוב שלו. וחשוב באותה מידה לעשות את השילוב בצורה מאד מבוקרת ותחת שליטה מקסימלית ולא סתם להכניס אותו לגן. לבדוק האם הגן כבר מוכן לקבל ילדים לשילוב? האם הגן המשלב כבר התגבש בעצמו, (תחילת שנה לכולם..) באלו אינטראקציות מומלץ לבן שלך להשתלב (שעת חצר? עבודות יצירה? קבלת שבת? וכד') וכמה שעות שילוב מומלצות לו. (שוב החשיבה היא לגבי כל ילד בהתאם ליכולות ולקשיים) על מנת שהשילוב יהיה פרודוקטיבי חשוב שיהיה מתוכנן, עם הרבה חשיבה מאחוריו. מקווה שעזרתי.. רונית