תלמידי בר לב שילמו קנסות

תלמידי בר לב שילמו קנסות

"שני תלמידי כיתה ז' מחטיבת הביניים בר לב חויבו על ידי הנהלת החטיבה לשלם 450 שקל כל אחד, לאחר שנתפסו משחיתים ציוד יקר בבית הספר"... הכתבה המלאה מה דעתכם? האם אתם בעד ענישה מסוג כזה?
 

Double U

New member
../images/Emo45.gifמסכים עם העונש

שברת - שילמת! אין בכלל מה לדבר. עכשיו בטח יגידו שבבר לב העונשים קשים.
 

ba r2 0 1 0

New member
צודקים../images/Emo70.gif../images/Emo45.gif

למה מניע ילד לשבור כסאות סתם ככה???? מה זה נותן לו?! מגיע להם! שילמדו לכבד! ועוד צעקו עלינו (שכבת ט') כי הרבה היה בשכבה שלנו....
 

tamas216

New member
לא מסכים

זה עונש להורים לא לילדים, לרוב גם הילדים שעושים זאת לא מגיעים מבתים בהם קל לשלם סכומים כאלו, הם מגיעים מבתים עם מעמד סוציו-אקונומי מאד מסוים... אני לא בדיוק יודע מה היה שם אבל במידה וזה לא הפעם העשרים אלא הראשונה אולי היה חכם יותר לתת להם עונש ולא להורים, להישאר אחרי שעות הלימודים, לעשות עשרות עבודות על סוגי עצים, מתכות ופלסטיק מהם בנויים השולחנות והכיסאות, לעזור לאליצור (השרת) במשך שבועות וכו'.ולא עונש שפוגע בהורים, ההנחה של בר-לב היא וודאי שאם מענישים את ההורים הם יעבירו את זה לילדים אבל אם הילדים מלכתחילה עשו את זה כנראה שאין הרבה מה לסמוך על ההורים.
 

ba r2 0 1 0

New member
אתה יודע מה.....? שכנעת אותי../images/Emo70.gif

במידה וזו אכן פעם ראשונה אני מסכים
 
../images/Emo80.gifהצלחת לשכנע אותי..

אבל עם חלק אחד אני לא מסכימה-"אם הילדים מלכתחילה עשו את זה כנראה שאין הרבה מה לסמוך על ההורים." צורת ההתנהגות והחינוך שלהם לא תלוי רק בהוריהם, אלא גם באנשים שסובבים אותם, במורים ובחברים שלהם. יכול להיות שהם תופסים השחתת רחוש כמשהו מגניב, בגלל מה שאמרו להם ומה שהם ראו שאנשים אחרים עושים.
.
 
רוצה לתקן...

אלימות והשחטת רכוש נמצאים כיום בל המגזרים, אל לנו ללכת לסטריוטיפים ולחשוב שההורים אינם מסוגלים לשלם. מסכימה איתך שיש לחשוב על עונש יצירתי מזה, אולי באמת עבודות בגובה הכסף ששילמו.
 

ו שתי

New member
לדלעתי הצנועה

אפשר למנף את העונש הזה למקומות מועילים: שעות למען הקהילה, לחייב תלמידים לעבוד בחופש בהשמשת ציוד עם אנשי התחזוקה של בה"ס/מערך החינוך בעירייה, בתעריף קבוע ומוסכם מראש, ועוד כהנה רעיונות יצירתיים בגרוש. את העונש הכספי אני מבינה: יש כאן לא רק אלמנט כלכלי- חבר'ה זה אתם שמשלמים את הנזק בכספי הארנונה שלכם!, אלא גם אספקט של שיתוף ההורים. ילד שהוריו שילמו עכשיו 450 ש"ח לבה"ס כבר יקבל בבית ערך מוסף לעונש של בה"ס. אני בטוחה שאחרי שתלמיד אחד בבה"ס שילם, כל ההורים ירעננו את הילד שלהם נהלים לגבי צרכנות נבונה. ואני מסכימה עם הנאמר לגבי ילדים שבאים מבתים "חלשים" יותר, שם גם אין כסף, וגם יש התנהגות חריגה באחוזים יותר גבוהים. רק שצריך לזכור, שמדובר על תלמידים בחינוך הרגיל שנענשו, ואילו המקרים דנן בד"כ מגיעים מגיל חט"ב לכיתות קטנות/בי"ס לעיצוב התנהגות/ חיוך מיוחד. עצוב.
 
למעלה