תלמיד כיתה א

eyalhila

New member
תלמיד כיתה א

שלום. יש לי שאלה לגבי תלמיד כיתה א-מדובר בתלמיד מאוד חכם - נמצא בקבוצה של המצטיינים בכיתה , אבל הוא מאוד איטי,לא מאורגן,מאבד ריכוז מאוד מהר- כשמכין שיעורי בית צריך כל הזמן "לרכז"אותו מחדש , צריך הרבה סבלנות... האם יש כאן צורך לריפוי בעיסוק או שאולי זה ענין של בשלות ובגרות? תודה מראש
 

תקותנו

New member
תלמיד מצטיין

לדעתי יש בפירוש מקום לריפוי בעיסוק. בכיתה א' יכול להיות שהפער בין החלק הביצועי ליכולות האחרות-עדיין קטן.אבל אחר כך- כשיצטרכו לכתוב מהר ולהעתיק מן הלוח וכו', מי שאיטי ואינו מרוכז-אינו עומד במשימות. רמת התסכול עשויה להיות מאוד גבוהה עקב כך שהוא ירגיש שהוא יודע-אך זה לא תמיד בא לידי ביטוי.בהרבה מקרים,ילד כזה יכול ללמוד אסטרטגיות ארגון ולמידה בצורה מצוינת-ולהתארגן טוב יותר. בשלב יותר מאוחר הפיזור הזה יכול גם להפריע בחיים החברתיים וחבל.
 

ללישלו

New member
לדעתי

ניתן אכן לסייע באסטרטגיות אירגון, אבל איטיות?- הצלחתם פעם לגרום לילד איטי מטבעו להיות מהיר יותר? אשמח לשמוע.
 

תקותנו

New member
איטיות

אם הילד מאורגן יותר ועןמד לרשותו מגוון גדול ויעיל של אסטרטגיות- הרי שבכל משימה -הוא יסיים אותה מהר יותר.משך הזמן מן ההתחלה ועד הסוף של המשימה יהיה קצר יותרכי: היה תכנון, היתה בדיקה ובקרה תוך כדי,הופעלו תהליכי חשיבה הולמים והיתה גם ,למשל,הפרדה בין עיקר לתפל. כך -הוא יהיה מהיר יותר.כל פעילות מאורגנת תהיה מהירה יותר.
 

ללישלו

New member
מקבלת את מה שכתבתן,

אני מתייחסת לפעילות רגילה שאחד עושה בזריזות והשני, גם הוא בצורה יעילה וטובה, אך באיטיות, כי כך התנהלותו. הדבר מתסכל ילדים רבים (שרגילים לשמוע "נו כבר, כמה זמן...").
 
למעלה