תלת מימד...

lahat

New member
תלת מימד...

אני מעוניין לדעת כיצד אני יוצר תלת מימד בפלאש, ניסיתי את התכונה swift3D אבל כאשר אני יוצר אנימציה שם לוקח לה הרבה מאוד זמן לצאת כקובץ swf (שעות) והוא יוצא מאוד כבד (כמה מגה בייטים לטקסט מסתובב), מה לעשות? איפה ללמוד? תעזרו לי?
 

eldarinn

New member
זו קצת בעייה ../images/Emo4.gif

כי למעשה פלאש לא נועד לעבודה בתלת מימד וזהו מעין "אילוץ" של התכנה להסתגל לדרישות המשתמשים אם תרצה לראות את זה ככה. אני יכול להציע לך לנסות לעבוד עם דירקטור שגם היא תכנה של מקרומדיה ולכן האינטרפייס יהיה לך יחסית פשוט ומוכר. היא תכנה הרבה יותר חזקה ומורכבת ומיצאת לSHOCKWAVE. שהוא פורמט מקביל לפלאש רק יותר חזק. בגירסא האחרונה של דירקטור (כלומר 8.5) כבר יש שיפורים לייצוא לאינטרנט שמקצוענים טוענים שהוא "לוקח את פלאש בכיס". אני בכל מקרה תמיד טענתי שגם לאנימציה וגם ל WEB דירקטור יותר חזק, אלא שהפורמט של פלאש תפס יותר תאוצה מסיבות שונות. ראיתי כאן מישהו שאמר לפני כמה ימים שהוא מציע עזרה בתכנות בדירקטור, אתה מוזמן לשים הודעה. כמו כן נסה לפרסם/לבדוק בפורום פלאש. בהצלחה!
 

Nebelis

New member
חולק על דעתך

מנסיוני בשתי התוכנות אין להשוות ביניהם ברמת האנימציה. יש בפלאש דברים שלוקחים את הדירקטור בלי קושי.לדוגמא shape tween שאין בדירקטור. אנימציה בדירקטור חייבת להיעשות ב sprites שמקבלים סה"כ או סיבוב או הגדלה או שינוי מאפיינים(כמו צבע וכו´) פלאש נועד להיות אנימטיבי וקל לאינטרנט ומשרת את המטרה במלואה. מבחינת תכנות דירקטור אכן חזקה יותר כיוון שיש לה את ה lingo שהיא שפה object oriented. ולשאלתך. אם תתאזר בסבלנות יוצא גרסה חדשה לפלאש בקרוב בשם flash3d והשם אומר הכל. אם בכל זאת תרצה לעשות אנימציות תלת מימדיות הפתרון הפשוט הוא לעשות אנימציה לייבא לתוך הפלאש ולעבור על הקווים בפלאש עצמו.(שיטה זה נוחה לאנימציות פשוטות כמו טקסט. בכל מקרה גם לדירקטור וגם לפאש יש יתרונות וחיסרונות כל אחד לתחום שלו. אם תרצו יותר מידע תבקשו ואפרט יותר.
 

ejay

New member
יש מספר דרכים לשלוט בגודל הקובץ-

הראשונה היא לוודא שאתה לא משתמש בשיטת ההצללה mesh gradient שיוצרת למעשה גרדיאנט נפרד על גבי כל פוליגון של האובייקט, כך שנוצר קובץ גדול מאד ותובעני מבחינת פעולות חישוב. נסה את ההצללה השטוחה, או הצללת הגרדיאנט הבסיסי (גרדיאנט אחד פר אובייקט). הדרך השנייה היא לברור את חומר המקור שלך- כלומר לבחור באובייקטים פשוטים, (פונט פשוט במקרה שלך) , בכמות קטנה של פריימים לשנייה, וכו´. בכל מקרה, אתה יכול לראות בעצמך שקובץ של כמה מ´ב לא ממש יעיל לשימוש באינטרנט- ייתכן ועדיף ליצור רצף של תמונות ביטמפיות מכווצות ולשתול אותן בתוך הפלאש.
 
למעלה