תמונה חדשה מהכביש

עומר247

New member
כנראה שיהיה עיכוב של שנה בפתיחת הכביש

לפי כתבה בכלכליסט הבוקר..
&nbsp
אגב, תמונה יפה, אפשר לראות שם גם את הפרוייקט השכרה שבונים בנאות עוזי
 

איליה40

New member
זה היה ברור כשמש שאין כל סיכוי לעמידה בלוחות זמנים

בפרוייקט כה גדול. צריך להחזיק אצבעות שזה בכלל יושלם. וכל יום שעובר ללא בשורות איוב, וכל מיליארד שהושקע מקטינים את הסבירות לתרחיש הגרוע. כך או כך, תמיד אמרתי שלפני 2018 אין למה לצפות.
 

32103210

New member
2018? מהיכן הפסימיות הזאת ?

העבודות חולקו בין מספר קבלנים . כאשר החלק המזרחי והמערבי אמורים להסתיים לפני החלק המרכזי ,אך יוכלו להפתח בלעדיו ולתת הקלה משמעותית.
מחלף כבר מל"ל כבר משמש כגשר ,מחלף ירושלים או טו טו מסתיים וישמש בנתיים כגשר , הגשר בכניסה לגבעת חן הסתיים לחלוטין אך לא נפתח עדיין ,מחלף כפר שמריהו בשלבים מתקדמים וישמש בנתיים כגשר
יש לפחות עוד שני גשרים גמורים ,מחלף חן בבניה .תחנת רכבת ברחוב ירושלים מתקדמת בקצב.מחלף רעננה דרום בעבודה .
וזה רק מה שרואים מהתוואי שנוסעים בדרכים המקבילות ,כמה מהעבודות אנו לא רואים ?
אז מהיכן פרץ הפסימיות הזה ?
 

איליה40

New member
עיקוב של שנה בלבד זה דווקא התרחיש האופטימי

אם תבדוק את ההיסטוריה של פרוייקטי תשתיות בישראל - עיקוב של שנה-שנתיים הוא בגדר הנורמה. לעיתים זה גולש לשנים רבות כגון הרכבת הקלה בירושלים ואף לעשרות שנים, כמו במקרה של תחנה מרכזית החדשה בת"א ושלא לדבר על הרכבת התחתית. שים לב - אין פה אחריות אישית לכלום. אף אחראי על אף מחדל לא יעמוד לדין ובטח לא יוצא להורג כמו בסין.
 
איליה, אתה מטעה מעט

התחנה המרכזית החדשה היא הפרויקט היחיד עד כמה שידוע לי שחווה איחור משמעותי אחרי שהותנע בשטח.
שאר הדוגמאות שהבאת - הרכבת הקלה בירושלים והתחתית בתל אביב נתקעו בעיקר בשלב התכנון והתקצוב. ברגע שהביצוע של הקלה בירושלים התחיל, הוא גם הסתיים יחסית מהר.
&nbsp
לשם השוואה: יש לך דוגמה לפרוייקט של כביש שהתעקב ביותר משנה מעבר ללו"ז הצפוי *בתחילת העבודות בשטח* ?
&nbsp
באופן כללי, מדינת ישראל חווה תנופת פיתוח תשתיות משמעותית בעשור האחרון עם שלל פרוייקטים שמסתיימים בהצלחה ועומדים בלו"ז, בערך. אי אפשר להגיד שמה שהיה הוא שיהיה, במיוחד בהקשר של התחנה המרכזית החדשה בתל אביב. מן הסתם לא הכל ורוד אבל איחורים "סבירים" קרו גם במקומות מפותחים יותר מאיתנו.
 

איליה40

New member
מקלידים בגוגל "עיכוב פתיחת הכביש"

ומקבלים שלל דוגמאות כגון:
"בגלל חוות הגז המסוכנת: עיכוב של שנה בפתיחת כביש עוקף קריות"
http://haipo.co.il/forum/viewtopic.php?f=17&t=8363
http://www.themarker.com/dynamo/1.1595004

"פתיחת כביש 431 תידחה עד להסכמות בין דניה סיבוס למדינה על לוח זמנים לתיקון הליקויים"
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3143162,00.html
http://www.mcity.co.il/index.php?id=27748

"ייתכן עיכוב בפתיחת כביש מכבית עקב גניבות"
כתבה מ-2002: http://www.haaretz.co.il/misc/1.809525
על הסגה כולה: http://he.wikipedia.org/wiki/כביש_471

וכן הלאה וכן הלאה
אינני רוצה להתייחס האם אצל האחרים הכל ורוד או לאו, זה ממש לא הנושא. הנושא הוא שלדעתי נאיבי או אופטימי מדי לצפות לכך שהכביש ייפתח ב-2017 כמתוכנן, ולא יסתבר שישנם הגניבות, סיכסוכים בין קבלנים למדינה, הפתעות ביורוקרטיות, וכן הלאה. הביצוע כבר החל מרגל שמאל, וזו רק ההתחלה.
 

3718

Member
כל הכתבות שהבאת מגוגל הם לא נושאים ביצועיים אלא בירוקרטים

בכול הכתבות שהבאת אין בעיה של לוח זמנים לביצוע האספלט והבטון אלא הסכמות בין גורמים שונים (חוות גז, החברה להגנת הטבע, גת רימון) על שמוש במשאבים.
&nbsp
אם החברה להגנת הטבע הולכת לבית משפט ודורשת שמורות טבע לצד הנתיב, האם קבלן הביצוע אשם?
&nbsp
 

עומר247

New member
זה משנה מי אשם?

מה שחשוב זה מתי הכביש יהיה מוכן ולדברי גורמים רשמיים (כפי שנכתב בכלכליסט) יהיה עיכוב של שנה לפחות בפתיחת הכביש.. לצערנו
 

32103210

New member
לא מובן מהכתבה כלום

ממתי מתחילים למנות איחור? מתחילת הבניה ,או מתחילת התכנון ,
כי אם זה מתחילת התיכנון ,יש איחור של כמה עשרות שנים,,,,,
 

delma

New member
לא בדיוק פתיחה, אבל כן

כמה שנים כבר עובדים על הרחבת הכביש בין נתניה לחבצלת השרון? לדעתי יש שם עבודות עוד מ-2007 ושום דבר לא התקדם. שלא לדבר על התיקון באזור מחלף דרור, אחרי שהכביש שקע, התקפל, נקוו בו מי גשמים ומה לא.
 

32103210

New member
ואני לתומי חשבתי

במדובר בפסימיות על מצב איטי בהתקדמות בעבודות בכביש ,
ואתה מדבר על פסימיות מקצועית ,,,,,,
 

איליה40

New member
לא פסימיות וממש לא מקצועית

אלה ניסיון להערכה ריאלית של המצב. וראה - עוד לא בוצע שליש מהעבודות - וכבר נקבע שיהיה עיכוב של שנה. והלוואי ובזאת יגמרו החדשות הלא משמחות!

והיכן לערכתי יש מקום לחששות ובירורים? קודם כל בנווה זמר. אם זכרוני אינו בוגד בי, מרבית השכונה תקבל היתר בנייה רק לאחר פתיחתו של הכביש. ואז יש מקום לשאול את השאלה - האים הפיתוח הסביבתי שם, כולל בניית הגשרים וכולה, יתבצע רק לאחר השלמת המתחם כולו כמקשה אחת, או שיעשה במקביל להשלמת חלקיו? האים לא יווצר המצב שבו הרוכשים יגורו באתר בנייה למשך שנים רבות?
 

DanielOne

New member
בתור אחד שעוקב אחר העבודות

נכון שהיו הרבה עיקובים לפני פתיחת הכביש, בעיקר בגלל עתירות, הירוקים, מנהור הכביש, קבלן שפשט את הרגל, אבל מאז שהתחילו בעבודות להמשך הכביש מאזור כפר מל"ל בסוף 2012, הם עובדים במרץ, לאורך כל הכביש, ולא רק אני חושב ככה,עוד אנשים שדיברתי איתם אמרו את אותו הדבר.
&nbsp
אני ממליץ לך לבדוק את זה בעצמך, תבוא פעם בשבוע לאחד האתרים, ואתה לא תזהה אותו בשבוע שלאחר מכן...
אני מאוד מרוצה ומקווה שהם ימשיכו בקצב המדהים הזה, טפו טפו!
 

32103210

New member
זוהי לא פסימיות ,

סלילת הכביש לא החלה לפני 5 שנים ,אלא ב2012 החשבת מדברת על מה שהיה לפני תחילת העבודות. רק מזל שהיא לא חוזרת בזמן 10 ,20 או 30 שנה אחורה הכביש מתוכנן משנת 63 ,מזל שהחשבת לא אומרת "50 שנה עיכוב ,,,, "
כתוב על השלטים באזור העבודות בקטע המערבי "פתיחה ביולי 2015" ברעננה מרכז "אפריל 2016 " ועוד ,,
מהתאריך הזה זה נחשב איחור ,כמה איחור ואם זה סביר, זה נתון לפרשנות.
 

DanielOne

New member
בנוגע לשלטים גם אני שמתי לב

אם אני לא טועה, ראיתי גם 2017, האם זה אומר שהכביש יפתח בהדרגה?
 
למעלה